Ducati Multistrada 1200 Topic

Vandaag voor het eerst op een multistrada gereden ( proefrit ), stuurt strakker dan mijn tiger 1050 maar moest wel ff wennen aan een twee cilinder.

Nu nog ff nadenken of ik hem koop.

Hij is wel wat hoog voor mij, maakt een lager zadel veel verschil?[afbeelding]
Twin tegen 3 cilinder maakt wel wat verschil ja qua rijbelevenis. Wat je zelf het meeste lijkt is dan de beste keuze lijkt me. Een ander kan dat toch niet zeggen. Lagere buddyseat scheelt altijd natuurlijk qua zitpositie en voetjes aan de grond. Mijn Enduro 1200 is ook wat hoog maar met de voeten bijna aan de grond redt ik het wel bij stilstand. Keren op de weg doe ik rustig aan en bij twijfel rij ik gewoon door totdat ik wat meer draairuimte heb.Zeker met mijn vrouw achterop icm zijkoffers heb ik geen zin om te lazeren oid. De Enduro is ook wat dikker dan de gewone mts 1200.
 
jepjep! :)

IMAG0743.jpg

IMAG0744.jpg

IMAG0746.jpg



Dealer stelde overigens zelf voor dat ik hem hou voor het weekend en hem dinsdag pas binnensteek, en ik krijg een vervangmoto!
Toppie!

Ander vraagje, topsnelheid.
Viel me op in vergelijking met de testrit in oktober dat ik een opvallend lagere top had.
(kweetet, tmag nie, maar ik kon het niet laten om het kot effe te openen....)

Ik oktober kon ik op teller tot ongeveer 221km/u gaan, en hij kon nog meer...
Nu kon ik maximum maar tot 191 op GPS, das ietske over 200 op de teller...en ik kon niet meer :/

Dit zowel met koffers als zonder koffers.
In Sport modus en engine setting op full.

Op het gelijkvormigheidsattest is het wel eentje met verlaagd vermogen: 77kw-105pk
De eigenaar heeft nochthans gezegd dat die wel op full power staat..
Maar door die lagere top twijfel ik hieraan, misschien onterecht...

Ik hoop dat het een 105pk versie is want als hij echt op 160 pk full power staat, klopt er toch iets niet.
Zo'n verlaagde power heeft blijkbaar ook invloed op het optrekken en zeker in de hernemingen?
Want het voelt minder direct en explosief aan dan toen ik in oktober met eentje reed.

Hoe dan ook, dinsdag gaat em binnen voor de kleine oliebeurt, extra garantie, de 2 recalls en tegelijk om te zien of hij full power staat.
Als dit niet zo is krijg ik full power :)
Maar eerst moeten ze een code ontvangen van Ducati blijkbaar.
 
Top zou ergens tussen de 230 en 240 op de GPS moeten zijn. Tenminste voor een multistrada uit 2013-14.
 
Hoe hebben jullie bij de 1200 '16/'17 de mapping staan bij de standen tour en sport?

Ik las namelijk dat onderin de nieuwe MTS een mindere 'punch' geeft als de oude variant. Door de wheeliecontrol en/of tractioncontrol op standje 1 of 2 te zetten (of helemaal uit), dan zou de motor onderin wel lekker sportief zijn (ipv pas boven de 4.000/6.000 toeren)

Hoe ik de öhlins in moet stellen zal nog wel ff uitvogelen worden...

Nog 4 nachtjes slapen. Donderdag staat ze voor me klaar :)
 
Staat bij mij nog op de standaard af fabriek stand.

Zowel motorvermogen als gasrespons.

Heb alleen de vering op 'harder' staan.

Het is allemaal heel persoonlijk, afhankelijk van je rijervaring, rijstijl en manier van gebruik. Dus je moet het gewoon zelf uitfigulieren.

Het meest gebruik ik de touring stand (met wat hardere vering + bagage ivm de topkoffer met 6 kilo laptoptas).

In de file of op kleine boerenweggetjes met slecht asfalt schakel ik vaak naar urban (soepeler vering en gasaanname en 100pk).

Knallen op de snelweg (komt niet vaak voor) doe ik in de sportstand waar ik de vering op 'hardest' heb staan ( wat volgens mij voor t circuit nog te zact is, maar dat moet ik nog eens proberen)
 
:W

Ik betrap mezelf er op dat ik steeds vaker naar een multistrada aan het kijken ben, en ben nu zo ver dat ik een testrit wil gaan maken.
Ik ben dus op zoek naar een mooie gebruikte Multistrada 1200, niet jonger dan 2014. Is er een website waar goed beschreven staat vanaf welk bouwjaar en welke uitvoering/type opties heeft?
Wat mij opvalt is dat op marktplaats ook lang niet altijd exact wordt aangegeven maar bijvoorbeeld "multistrada abs" oid. Ik zou graag willen weten aan welke details te zien is om welke uitvoering het gaat. Zodat ik goed voorbereid op pad kan gaan.

Alvast bedankt :}
 
multi is binnen, ondertussen nen Versys 1000 gekregen als vervangmoto

IMAG0764.jpg


Dag en nacht verschil.
Rijd veel liever met mijn CB op de snelweg dan met dit...
Windstoten langs onderbenen is erg, windbescherming sucked.
Wegligging voelt niet goed aan, topheavy en onzeker in de bochten.

Zal blij zijn er van af te zijn.
Enkel die versnellingsbak is prachtig, zooo smooth nie normaal, de Jappen kunnen echt wel vitessen bouwen :)

Vergelijken met de Multi? Ha! :)
Bij de Multi was ik na x aantal meter al verkocht en vertrouwd door diens wegligging en algemene ergonomie, top of the line!
En dan zwijg ik nog maar over het blok en alle neveneffecten van een Duc blok waar maar weinig andere blokken aan kunnen tippen, qua zintuigelijke gewaarwording dan, I get Ducati freaks...

Ik kijk al uit naar volgend weekend/ begin volgende week...
 
Vanmiddag even een snelle blik wezen werpen na het lossen van de vrachtwagen. Daar staat ze, maagdelijk... :9~

Morgen is D-Day. :]

1zx34fp.jpg


b4ue0m.jpg
 
Laatst bewerkt:
Smokey.. Mooie motor hoor. Heel veel plezier ermee toegewenst.
 
E-riko..
Weet jij inmiddels al wat meer over jou mts qua vermogen?
 
Nopes. :)


Geen nieuws is goed nieuws, denk ik dan zo :)

Ik heb zonet een mailtje gestuurd, morgen bel ik waarschijnlijk eens als ik niets gehoord heb tegen de namiddag.

Maar er is geen haast bij, liever traag en goed dan snel en half werk..
 
Laatst bewerkt:
Wat is jullie motortemperatuur?. Rijd zelf een Multistrada 1200 DVT, maar vindt de bedrijfstemperatuur wat laag tijdens rijden. Temperatuur bij 15-20 graden is rond de 60 graden of zelfs lager. Temperatuur loopt wel op bij het wachten voor stoplicht. Zodra je weer rijdt gaat het weer richting 55-60 graden. Heb al verschillende meningen hierover gehoord van de dealers, de 1 zegt dat het goed is, terwijl de ander zegt dat het te laag is. Wat zijn jullie bevindingen
 
hier hetzelfde: rond de 60 graden. afgelopen winter 57 graden. loopt snel op naar 90 graden in de stad. zal wel zo horen. ligt er ook maar aan waar de temperatuursensor zit
 
Gezien ik stop met motorrijden heb ik mogelijk nog wat dingetjes die voor jullie interessant zijn:

Druppellader

https://link.marktplaats.nl/m1163602560

Puig racing scherm

https://link.marktplaats.nl/m1163625684

Bikepenr navi steun

https://link.marktplaats.nl/m1163606547

Originele multistrada knipperlichten

https://link.marktplaats.nl/m1163605185

Originele multistrada binnentas set, met custom tas voor uitsparing uitlaatzijde.

https://link.marktplaats.nl/m1163600548

Kettingspan tool

https://link.marktplaats.nl/m1163628118
 
Laatst bewerkt:
toevallig of niet, ik heb hier gisteren naar staan kijken, gekend probleem met filmpjes en eigen topic:


Engine stall while coasting at low speed (MTS 1200S DVT 2016 - Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum
1200 DVT - Engine Stalled While Clutch In (occasionally)


Ik had hier trouwens ook last van op mijn Honda CB1100EX:


Ze wisten niet wat de oorzaak was, en hebben gelukkig alles binnen garantie vervangen, zijnde de hele throttlebody, goed voor meer dan 2000 euro aan onderdelen.
2e hands gekocht bij een dealer, had dus 1 jaar garantie, was gelukkig gebeurt 5 maanden na aankoop.

Nu draait de CB perfect, nooit geweten wat het is en was....


Bij de Ducati is er eentje die het oo opgelost kreeg door ook de throttlebody te vervangen (samen met de ECU en de luchtfilter van 2017 te installeren)
Blijkbaar zou het probleem ook verholpen worden als je de Termi full lijn installeert...kostelijk, maar zou helpen.
Iemand update de ECU ook met de laatste ECU van de Enduro en dat zou ook geholpen hebben.

Zou liggen aan de motor die te arm is afgesteld door Ducati...
Dus ofwel hem "open" maken ofwel hopen dat je garantie hebt.


Hoe dan ook, ik heb een update mbt mijn Multi die sinds dinsdag binnen was....HIJ IS AF :)
Waarom hij zo 'traag' ging was gelukkig omdat hij inderdaad op 100pk stond...
Dus ik ga ze vol ongeduld morgen oppikken :)
160pk full power!!!!

daarnaast de 2 recalls uitgevoerd, kleine oliebeurt en 2 jaar garantie bijgekocht.
De moto moest hiervoor gecontroleerd worden op 35 punten.
650 euro voor de garantie en
260 euro voor al de rest.
Factuur moet ik nog zien, maar ik veronderstel dat dit omvat:
oliebeurt en algemene werken (gps hardwire-en, check up, administratie garantie, full power, pincode reset)

Eindelijk gaak er van kunnen genieten! 🤤
 
*O* :] *O* :] *O*

Mooi man.

Dat afslaan doet ie bij mij ook wel. Typisch net na het wegrijden, gas dicht, remmen voor een voorrangsweg, koppeling in ... en dan ... ufff... en uit.

Maar i.d.d. alleen als ie nog niet warm is. Beetje gas houden en hij blijft lopen. Stationair toerental hoger zetten zou ook een oplossing kunnen zijn, maar voor een probleem wat niet echt een probleem is.

Je moet niet vergeten dat je 2 verfblikken van zuigers hebt; da's een groot, koud oppervlak, waar i.v.m. milieunormen een te arm, of zelfs geen (want gas is dicht), brandstofmengsel overheen komt, misschien aangevuld met onverbrand mengsel dat terugkomt spoelen uit de uitlaat. Dan kan ie best eens een slag missen ondanks de dubbele bougies.

Niet vreemd voor een grote twee of één cilinder.

Wat een gejank ;( 'OMG it's so dangerous!' lees ik ergens :X :Z :/ Als het nou gebeurd bij 120km/u is het een ander verhaal... maar eigenlijk alleen bij nagenoeg stationair toerental.


Morgen een nieuwe achterband halen. Deze is na 10.000km echt wel versleten. Had m 1000km geleden al willen vervangen, maar was niet in de gelegenheid om hem te vervangen voor m'n tripje naar belgie en terug (700km).

Komt gewoon weer een Pirelli Scorpion Trail II onder. Bevalt prima in droog en nat weer met goede grip.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan