Ducati Multistrada 1200 Topic

Hallo, ik wil me bij deze ook even weer voorstellen. Ik heb sinds vorige week ook een multistrada 1200s een rooie uit 2014 aangeschaft. En tjonge jonge wat een machine heerlijk. Altijd supersport machines gereden ( zzr 1100 , zrx 1100 foutje , cbr 1000f , fireblade 929 , 1000rr, 1198s ook een machtige machine maar voor mij erg vermoeiend en mijn duo ). Dus toch de keus gemaakt voor een multistrada 1200s en nog geen seconde spijt. Dit afgelopen weekend gelijk een circuit dagje gedaan in Lelystad op het politiecircuit en zeer goed bevallen. Stuurt zeer goed en power zat. Nu had ik nog een vraag hoe jullie de zwarte kappen van bijvoorbeeld de luchthappers goed houden. Of is dat niet nodig, geen verkleuring of iets dergelijks. En het zwarte beschermkapje van de uitlaat is bij mij iets verkleurd. Die wou ik deze winter gaan spuiten maar ik weet niet welke kleur het is gewoon mat zwart of is het antreresiet kleurig ? Verder een machtige machine heel erg verrast door deze bike zo goed als hij is.
Hi cecelino ..Welkom hier...op je vragen kan ik ffe geen antwoord geven en de anderen ook ( nog) niet zie ik.
 
De Multistrada heeft z'n 24k onderhoudje vorige week gehad. Samen met nieuwe kettingset en batterij, dus wel een kostelijk grapje.

Maar het ding rijdt weer heerlijk, hier het bewijs: :)
Duci Himmelfahrt – reisverslag minitrip sauerland

Mooi verslag. Krijg meteen zin om zelf ook naar Duitsland op vakantie te gaan maar moet helaas nog wachten tot september. Dan een lang weekend gepland staan met twee vrienden.
 
daarnet bij moto-adapt geweest in Herne en de remschijven gemeten met een klokmeter

afwijking tot 0.3mm

ik ken de toegelaten specs nie van de OEM schijven, maar hij dacht dat 0.2mm het maximum is..


Trouwens, hij ervaarde ook die trillingen die ik beschreef.
Maar hij vond het raar dat het alleen op hoge snelheden gebeurt, en nie top lage snelheden zoals te verwachten als ge verbogen schijven hebt...

Maar ik vind niets van de toegelaten toleranties, tenzij iemand dit uit het hoofd kent?

Hij zal voorlopig beginnen met die ene verdachte schijf te vervangen en zien of dat helpt.
Normaal zal ik daar dus tegen volgende week een update over hebben...de schijf wordt besteld
 
Laatst bewerkt:
Had je al gecontroleerd of het wiel wel goed is uitgebalanceerd? Op hogere snelheid worden de centrifugaalkrachten groter.... zou kunnen dat een kleine onbalans dan voelbaar wordt? :?
 
ter vervolledigheid

klokmeter gebruikt, en een afwijking gezien van 0.3mm

omdat de garagist zowat schade zag aan de schijf...ging hij effe de diameter op speling meten, dus met de klokmeter OP de schijf:
Naamloos.png


Normaal wordt dit niet gedaan, dus we wisten ook niet echt wat we moesten denken van het resultaat:
Maar het verschil was enorm!
Meer van 3mm, eerder iets van 0.6-0.9mm...

Missschien dat dit verschil mijn vibraties op enkel hoge snelheden veroorzaakt?
Want als ik rem en de blokken wrijven tegen schijven die op en neer bewegen, dan moet dit toch op 1 of andere manier feedback geven aan het stuur/rijder/ etc...

Ik heb net via die garagist nieuwe ORO Brembo schijven besteld.
78B408A4_Brembo_Serie_Oro_Brake_Rotors_Disk_Disco_Freno.jpg


We zullen zien wat dat geeft.

Full floating.
Brembo Brake Rotor 78B408A4
Bij hem 348 euro voor een paartje, dus nog goedkoper dan via carpimoto  

Ter informatie, de OEM Ducati brol remschijven zouden 764 euro kosten voor een paar..........OMG!
 
Laatst bewerkt:
Had je al gecontroleerd of het wiel wel goed is uitgebalanceerd? Op hogere snelheid worden de centrifugaalkrachten groter.... zou kunnen dat een kleine onbalans dan voelbaar wordt? :?

neen, het is te opvallend dat de vibraties optreden bij enkel middelhard tot hard remmen op specifieke snelheden om van een ongebalanceerd wiel te spreken

moet wel liggen aan 1 van de componenten van de remmen, waarschijnlijk/hopelijk de remschijven
 
hoe geraken jullie aan dit menu scherm?

Naamloos.jpg


is dit via een update van de software? want dat scherm kom ik nooit tegen...

direct link to timeline on the youtube video:

edit: gevonden!!
Handleiding niet grondig genoeg gelezen...

Button (2) = pijltje naar beneden twee seconden drukken en je komt op dat menu
 
Laatst bewerkt:
:Y Je kan er inderdaad wel een cursus van drie dagen aan spenderen voordat je door hebt hoe 't allemaal zit.
 
Tis nig niet te geloven,vanmiddag lekker aan het rijden op mijn mts valt de motor spontaan uit omdat de batterij van de sleutel leeg is,eerste waarschuwing en direct spanning er af,toch niet normaal😬
Had gelukkig een nieuwe batterij bij me😁
 
Laatst bewerkt:
Tis nig niet te geloven,vanmiddag lekker aan het rijden op mijn mts valt de motor spontaan uit omdat de batterij van de sleutel leeg is,eerste waarschuwing en direct spanning er af,toch niet normaal😬
Had gelukkig een nieuwe batterij bij me😁
Dubbel post sorry 🙏
 
Laatst bewerkt:
~
Had ik onlangs in dat bos ergens in nowhere land in Duitsland en geen batterij bij me. Kreeg ter plekke de houder ook niet open dus iedere keer gestart met de pincode. Vrij irritant is dat. En.net als bij jouw niks waarschuwing in de display. Gewoon leeg en zoek het maar uit.
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn mooie valbeugels. Jammer dat deze niet op mijn Enduro passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan