Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Ik word wel enthousiast van die tomtom Go app... Weten jullie of TomTom regelmatig aanbiedingen heeft met de app?

Ik zal je vertellen...die hele tomtom app is n aanbieding.
Waar mn vorige tomtom west europa zo'n 70 euro heeft gekost, betaalde ik ook nog 25 euro per jaar voor hd traffic file.

Nu is t helemaal anders: je betaalt zolang je gebruikt.
Per maand, jaar of 3 jaar.
Per jaar is het 20 euro en dat is wereldwijde dekking, 4 kaartupdates per jaar, hdtraffic, flitsers (handige instelling: alleen waarschuwing als je te hard rijdt)
Je kunt ook 3 jaar doen voor 45 euro.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment ben ik weer een beetje begonnen met experimenteren. Veel zon heb ik nog niet gehad :9~

In ieder geval vermijd ik die universele tasjes. Die hebben inderdaad van dat zachte plastic dat week wordt in de zon. Ik heb het idee dat die - net als wanneer je je telefoon in het venster van de tanktas doet - de kans op oververhitting vergroten. Bovendien is de afleesbaarheid bagger.

Ik heb op dit moment twee opties:
1. een speciale houder voor de iPhone 6, wel goedkoop via Alieexpress. Deze heeft een hard kunstof scherm over je iPhone. Hierdoor is ie nog prima te bedienen (dat is zonder handschoenen) en de leesbaarheid redelijk. Nogmaals, ik heb nog niet echt in de zon getest. Kost tussen de 10 en 15 euro uit China. In Nederland zijn ze ook te koop van bepaalde merken. Duurder, maar ik betwijfel of ze beter zijn.

[afbeelding]

2. Een combinatie van een flexibele houder (is er van RAM, maar ik heb een goedkope versie uit China) en een waterdichte case. Je zou de iPhone ook zo in de houder kunnen plaatsen (op de foto zit ie erg onlogisch, hoort natuurlijk met het scherm naar voren). Is dan wel onbeschermd, en ik ben veel te bang dat ie er uit trilt/valt. Ik doe de iPhone daarom in een waterdichte case en dan in de houder.

[afbeelding]

Ook deze case is weer met een hard kunsstof venster erin. Hier doe je iPhone in en schroeft hem dicht met kleine inbusboutjes. Niet handig dus als je de iPhone tussendoor ook zonder case wilt gebruiken, maar wel erg stevig. De case kan ik nog met een koordje vast aan het stuur vastmaken, als extra beveiliging.

[afbeelding]

Ook dit is tientjeswerk op de bekende Chinese sites. Door deze houders te gebruiken hoop ik dat de iPhone wat beter het hoofd koel houdt. Het harde doorzichte voorkantje vergroot hopelijk de afleesbaarheid. Nogmaals, de echte duurtesten heb ik nog niet gedaan.

Ik heb de X-GRIP van Ram gekocht, ik heb al een RAM-kogel op m'n motor zitten en de stijl van monteren van de telefoon beviel me wel, heb ook het zekeringselastiekje erbij genomen maar dat is hopelijk onnodige extra veiligheid, het spul voelt echt goed aan. :)
full
 
Ik heb de X-GRIP van Ram gekocht, ik heb al een RAM-kogel op m'n motor zitten en de stijl van monteren van de telefoon beviel me wel, heb ook het zekeringselastiekje erbij genomen maar dat is hopelijk onnodige extra veiligheid, het spul voelt echt goed aan. :)
[afbeelding]
Ik heb deze nu in bestelling. Zag er op de beurs erg goed uit.
 
Het schijnt wel dat je telefoon er in 'portrait' stand in moet. En voor de zekerheid zo' n elastiek. Kijk joetjoep er maar eens op na.
Bedankt voor de waarschuwing. De telefoon komt in een waterdichte case te zitten waaraan een polsbandje zit. Dat polsbandje zit weer met een harpsluiting vast aan het frame waar de topkuip aan vast zit.
Ik zet hem altijd in portret stand omdat er dan meer route in het scherm past.
Ter zijner tijd zal ik wel even wat foto's maken en ze, als dat gewaardeerd word, hier plaatsen.

Die filmpjes zijn best grappig, naïef welhaast.
 
Ik ben wel benieuwd hoe mensen het nu doen, ook met routes inladen
Deed altijd met sygic op iphone en met de pc/mac garmin routes erop inladen.
 
Bedankt voor de waarschuwing. De telefoon komt in een waterdichte case te zitten waaraan een polsbandje zit. Dat polsbandje zit weer met een harpsluiting vast aan het frame waar de topkuip aan vast zit.
Ik zet hem altijd in portret stand omdat er dan meer route in het scherm past.
Ter zijner tijd zal ik wel even wat foto's maken en ze, als dat gewaardeerd word, hier plaatsen.

Die filmpjes zijn best grappig, naïef welhaast.

Foto's worden zeker gewaardeerd. Overigens is dat ook mijn oplossing. Waterdichte case met een polsband. Voor het geval dat...
 
Hier een gebruiker van iPhone op de motor. Ik gebruik zelf sygic, met name hiervoor gekozen omdat deze offline te bedienen is en ik in t buitenland geen gelul met data wil hebben. Van a naar b gebruik ik gewoon de navigatie van sygic zelf voor. Tourroutes schrijf, track of download ik eerst met gpsies.com en zet ze op de laptop om naar sygic-formaat. Die kun je dan inladen via Dropbox. Aangezien bij ons eigenlijk altijd wel bekend is welke regio wij gaan rijden zet ik van tevoren meerdere routes beschikbaar.

Ik heb een goedkope waterproof case (€11) besteld via aliexpress en met zelfgemaakte metalen beugels vastgezet tussen de 2 helften mijn risers of het boutgat van mijn rempotje. Wel heb ik het hoesje iets aangepast voor een laadsnoer voor het opladen tijdens het rijden. Ook heb ik een USB-laadplug op de motor gebouwd. Het geheel is bij gepaird met m'n headset dus kan het perfect volgen.

Ik zal morgen even een foto van mijn case maken voor de beeldvorming 😊
 
Welk programma gebruik je voor die omzetting? ITN converter ?
Yes! Ik loop dan vaak nog even de route na om te checken of er geen rare waypoints in zitten. Zo ken je de route ook een beetje voordat je gaat rijden, wel zo prettig.

Heb zelf deze houder gekocht en passend gemaakt. Ook in de regen eigenlijk prima
 
Interessant topic!

Op mijn motor gebruik ik voor de navigatie een Zumo 660, maar in de auto gebruik ik mijn iPhone 5 met als systeem Waze.

Werkt erg goed voor navigatie van A naar B met alternatieven als het druk is op de weg. Volgens mij geen mogelijkheden om routes te laden en dus te rijden.
 
Interessant topic!

....
Werkt erg goed voor navigatie van A naar B met alternatieven als het druk is op de weg. Volgens mij geen mogelijkheden om routes te laden en dus te rijden.

Met Waze (gebruik ik ook in de auto) inderdaad geen mogelijkheden om routes te rijden. Maar ze zijn er wel of komen er binnenkort aan.
 
ik kan bij sygic niet meer vinden hoe ik een route via dropbox inlaad?!?
Sygic koppelen met dropbox, kan via je instellingen. In dropbox kun je dan routes (wel in .itf) opslaan in het volgende adres: apps/sygic europe/res/itinerary

Dan bij navigeren ipv adres intikken op dat icoontje er rechts naast drukken (favorieten). Als t goed is staan ze er dan bij. Jammer genoeg niet op naam, maar op vertrekadres
 
Ah thnx, eerst werkte het anders.
Graag gedaan 😊

Het enige waar ik zelf nog mee aan het experimenteren ben is het aantal waypoints. Hij laat namelijk maar tot een bepaald aantal toe. Ik heb een paar maanden al eens contact met sygic gehad hierover, maar dat konden ze mij ook niet precies zeggen, aangezien het geen officiële functie is...
 
Voor de mensen die een X-Grip hebben en een iPhone - is het bij jullie ook zo dat de X-Grip precies uitkomt bij de knopjes, waardoor ik onderweg of te hard geluid heb of de telefoon wordt uitgeschakeld... hoe hebben jullie dat opgelost?
 
Voor de mensen die een X-Grip hebben en een iPhone - is het bij jullie ook zo dat de X-Grip precies uitkomt bij de knopjes, waardoor ik onderweg of te hard geluid heb of de telefoon wordt uitgeschakeld... hoe hebben jullie dat opgelost?

Ik heb de nep-X-grip. Ik schuif de iPhone (6 in mijn geval) iets naar boven waardoor het net goed uitkomt.
 
Welke app ik nog niet voorbij heb zien komen is Osmand. Die gebruik ik, de betaalde variant is eenmalig zeven euro. Daarvoor krijg je actuele kaarten die je kunt downloaden en zo offline kunt gebruiken. Ik maak mijn GPX-routes met Tyre (een programma om routes te maken). Zo krijg je een mooie route zonder herladen bij waypoints. Verder is Osmand fijn omdat het een hoop prettige informatie geeft zoals hoogte, tijd tot aankomst, aantal satellieten beschikbaar etc.

Zelf gebruik ik nu nog oortjes om de route voor te laten lezen, ik twijfel voor lange routes om een waterdichte houder op het stuur te maken, mijn TDM heeft een 12v aansluiting, in combinatie met bluetooth oortjes voor muziek/navigatie. Nu nog oortjes vinden die langer dan een korte motorrit meegaan (+/-) 8 uur actief gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan