Bedrijven en handelaren lijden schade door het motor-forum?

In een aantal oude schoolboeken van me werd wel een en ander uitgelegd over kansen en bedreigingen. Een online platform waar je klanten hun tevredenheid uitspreken zou ik als een kans zien, en niet als een bedreiging.

> KANS omdat:
Je krijg inzicht in wat je klanten van je vinden
Je krijgt de kans hier op te reageren
Je krijg de kans een groot publiek aan te spreken zonder hoge kosten

Zonder een forum was de klant ook wel ontevreden, en ging hij dat aan zijn hele vriendengroep vertellen, dit kwam op verjaardagen etc. weer te sprake bij anderen.... .Kortom een heel onzichtbaar netwerk zonder dat je hier inzicht in hebt, of de kans kreeg je eigen versie te geven.

Nu wordt het openbaar gemaakt, en ja daardoor wordt het publiek groter, maar ook jij weet nu als ondernemer wat er speelt, en je kunt hierop inspringen.

Daarnaaast heb ik al snel geleerd dat een review of mening van iemand pas wat zegt als je de persoon erachter ook kent. Iemand die met veel bombarie hier een huilverhaal neergooit wordt echt niet serieus genomen.
 
Laatst bewerkt:
GROOT SLOT ... 8-)

Fotolia_112049743_Subscription_Monthly_M1.jpg


ik-hou-hier-van.png
 
Laatst bewerkt:
alleen die laatste alinea klopt niet helemaal.
sommige mensen wil je nu gewoon eenmaal totaal niet als klant. ze denken dat ze als "koning klant" alles mogen en dat de handelaar maar moet kruipen voor hen en blij zijn dat ze voor hem mogen werken. voor zo'n mensen kan je als handelaar nooit goed doen. Je haalt de topics van die mensen er hier zo uit.

Vanwege het vet gedrukte deel denk ik dus dat het in die gevallen dus wel meevalt met de imagoschade die het bedrijf zou oplopen. De "onmogelijke klant" heeft ook hier geen geloofwaardig verhaal. Die laatste alinea van mijn vorige bericht was ook vooral bedoeld voor de situatie waarbij de zaak wel degelijk iets beter had kunnen doen.
 
Sowieso geen schade door motor-forum, ik vind zoals al eerder aangegeven het hier altijd heel netjes gaan. Komt misschien ook wel omdat sommige mensen van de crew zelf ook in de motor branche werken.
 
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?
Welkom op motorforum!
Vlgs mij moet er wel iets heel erg dwars zitten, dat je er niet van kan slapen.
Een eerste post vroeg in de ochtend om 05:47h. Dan moet het wel hoog zitten!!

Hebben we hier te maken met een handelaar/ dealer waarover iets verkeerds is gezegd in het verleden? Jazeker, soms staan er berichten over dealers die erg eenzijdig zijn. De schrijver is dan vaak een boze MF-er die in zijn ogen niet naar behoren geholpen is. De dealer in kwestie heeft idd dan vaak geen weerwoord. Meestal bij weerwoord van een dealer wordt het alleen maar erger want ook anderen (die er verder NIETS van weten) gaan zich er tegenaan bemoeien.

Toch zal een MF-volger vaak zelf wel een nuance aanbrengen in het aangemelde verhaal!

Er zijn een paar dealers die wel vol in discussie (zijn) gegaan. Meestal heeft dat alleen een averechtse uitwerking. Zie de topics over Hoogeveen, Eemnes, dat beruchte Harley-adres en anderen. Ik denk beste is om als dealer gewoon stil te blijven zitten als je geschoren wordt....................?

Het positieve van het verhaal is dat ook de dealer/ handelaar zou kunnen leren van een minder geslaagde benadering van een klant. Zowel van WAAR als van NIET-WAAR!
 
Laatst bewerkt:
Los van de niet zo handig gekozen naam van de TS, voor de verandering is zijn post / topic best inhoudelijk. Het lijkt me niet verkeerd om over dit onderwerp een discussie te voeren. Daarom vind ik het ook niet goed dat er meteen de draak mee wordt gestoken.

Dat gezegd hebbende, het is wel aan de TS om de discussie aan te gaan.
 
In een aantal oude schoolboeken van me werd wel een en ander uitgelegd over kansen en bedreigingen. Een online platform waar je klanten hun tevredenheid uitspreken zou ik als een kans zien, en niet als een bedreiging.

> KANS omdat:
Je krijg inzicht in wat je klanten van je vinden
Je krijgt de kans hier op te reageren
Je krijg de kans een groot publiek aan te spreken zonder hoge kosten

Zonder een forum was de klant ook wel ontevreden, en ging hij dat aan zijn hele vriendengroep vertellen, dit kwam op verjaardagen etc. weer te sprake bij anderen.... .Kortom een heel onzichtbaar netwerk zonder dat je hier inzicht in hebt, of de kans kreeg je eigen versie te geven.

Nu wordt het openbaar gemaakt, en ja daardoor wordt het publiek groter, maar ook jij weet nu als ondernemer wat er speelt, en je kunt hierop inspringen.

Daarnaaast heb ik al snel geleerd dat een review of mening van iemand pas wat zegt als je de persoon erachter ook kent. Iemand die met veel bombarie hier een huilverhaal neergooit wordt echt niet serieus genomen.
Sommige mensen willen misschien juist dat iets niet bij een groter publiek zichtbaar wordt en dat het juist in een onzichtbaar klein netwerk blijft hangen.. ;)
 
Ik wacht nog tot een modje de TS blokkeert wegens dubbele account... (en hier even meld welke account)

Edit:
Haha, reageren doet ie niet maar wel even zijn profiel bekeken!
gaatjeniksaan

Los van de niet zo handig gekozen naam van de TS, voor de verandering is zijn post / topic best inhoudelijk. Het lijkt me niet verkeerd om over dit onderwerp een discussie te voeren. Daarom vind ik het ook niet goed dat er meteen de draak mee wordt gestoken.

Dat gezegd hebbende, het is wel aan de TS om de discussie aan te gaan.

Ik herken iets in de TS zijn schrijfstijl van iemand die hier nog niet onder eigen naam gereageerd heeft, maar wel een soortgelijk topic gestart is op zaterdag 18 november 2017 om 11.18 uur. })
 
Laatst bewerkt:
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?
Geen idee, moet je de bedrijven en handelaren vragen.
Vraag het eens bij Elmo's place, of Area51 zoals ie nu heet.

Niet vertellen dat je ook een account op motor-forum.nl hebt, dat vind ie niet leuk namelijk.

In hoeverre is het motor-forum democratisch?
En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
Niet
En voldoende, denk ik. Ik heb dr nog nooit een ban gehad. Dit in tegenstelling tot bijv. GeenStijl, Viva-forum, Fok-forum, facebook. Dus ik denk dat ik hier redelijk mn mening mag uiten. Of ik gedraag me, kan ook.

En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?
Buiten proporties is denk ik een gesloten topic of ban? Of verwijdering van een topic?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Bij de moderators, forum-eigenaar en het staat hen ook vrij om naar de rechtbank te stappen voor schadevergoeding. Of dat laatste al eens is gebeurd, weet ik niet.

Natuurlijk kunnen die bedrijven of de eigenaren daarvan ook eens goed in de spiegel kijken met een kritische blik. Om vervolgens vragen te stellen als: Heb ik inderdaad die en die motor bewust verkocht als schadevrij terwijl ik dondersgoed wist dat het een slecht opgelapte schademotor betrof? Heeft de klagende klant toch een puntje, en had ik dat toch niet beter kunnen oplossen zodat ie alsnog tevreden was? Enz, enz.
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Van mij wel. Dr is zelfs een draadje over in Offtopic, waarin de vele ZZP'ers en ondernemers die hier op MF zitten, klagen over dr klanten. Een bedrijf heeft ook altijd de mogelijkheid om zelf een account aan te maken om te reageren. Sommige bedrijven doen dat ook gewoon.

Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?
Moet je de bedrijven en handelaren vragen. Angst voor repressailes zal wel meevallen. Het is hier niet het forum van de Hells Angels ofzo en zelfs de grootste laaielichters van bedrijven die hier op MF een fantopic heeft, draait nog steeds als een tierelier.

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?
Moet je de bedrijven vragen, maar voor zover ik in al die jaren MF heb gezien, valt het wel mee. Laten rusten is denk ik het beste bij negatieve ervaringen met klanten. Onderling zullen er misschien tussen bedrijven weleens wat mailtjes gaan, als zijnde collega's als een klant het echt te bont maakt?

Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.

Nou, bij deze. Mijn goedkeuring heb je voor dat onderzoek en mn reacties op je vragen ook.

:W
 
Motor-forum, of eigenlijk het internet in het algemeen, is de enige effectieve manier voor consumenten om zichzelf te beschermen tegen alle halvegaren die maar besluiten een bedrijf te starten zonder dit eigenlijk te kunnen, en met hun onkunde danwel oplichterspraktijken goed van vertrouwen zijnde consumenten een oor aan naaien.
Het internet kan gebruikt worden als pressie middel om het bedrijf over te halen mee te werken aan een redelijke oplossing, danwel om andere consumenten te waarschuwen.

Heb zelf ook een best vervelende ervaring met een motorzaak. Dat is uiteindelijjk na veel geduld aan mijn kant door hun op een redelijke manier gecompenseerd waardoor er geen slechte recentie op het internet te vinden is.
 
Ik herken iets in de TS zijn schrijfstijl van iemand die hier nog niet onder eigen naam gereageerd heeft, maar wel een soortgelijk topic gestart is op zaterdag 18 november 2017 om 11.18 uur. })

De verfoeide zoekfunctie deed het een keer... keyword: motorzaken, en datum-filter.
Zou kunnen, maar ik ben niet overtuigd dat het dezelfde user is (obligate hint naar deze user)

Zullen we een poll/pool openen over wie "gaatonsniksaan" eigenlijk is ?
(desnoods in off-topic zodat alleen geregistreerde oude lullen m/v mee kunnen kijken)
voorlopige opties: Bolski, HanS, of bosso ?

Ik denk, in deze tijden van fake-nieuws en Newstertainment:
Moderators hebben een lijst met grappige "vrijdagtopics". Is goed voor de site-statistics, en vooral nuttig zo aan het begin van "het seizoen" als alle mooi-weer-rijders gaan googlen (en tv-prgrammas uit de motteballen komen)
Topcis gaan dan over bv whimps die de goldwing van hun ex (mv) moeten verplaatsen, of friese frouwen met een FJR op zoek naar gelijkgestemden...

Maar: Beter dan netflix... hehehe. Dank!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan