[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Direct 250km snelweg... Misschien was dat niet het beste idee van de dag. :') Maar ik ben keiblij! Alleen nog nieuwe banden straks en dan ben ik voor de zomer klaar.

Van de winter moet er een nieuwe nokkenasketting in. B|


nokkenasketting? duur grapje als je het laat doen en veel werk als je het zelf doet. Waarom moet er een nieuwe in? (als er echt een nieuwe in zou moeten zou ik er geen meter mee rijden?)
 
nokkenasketting? duur grapje als je het laat doen en veel werk als je het zelf doet. Waarom moet er een nieuwe in? (als er echt een nieuwe in zou moeten zou ik er geen meter mee rijden?)

Nah, zit eraan te komen. Je kunt 't een beetje horen en de vorige keer tijdens het kleppen stellen heb ik het voor de volgende keer opgeschreven. Anders zit ik straks een keer midden in de zomer dat dat ding vervangen moet worden. Dus dat ga ik van de winter zelf (proberen te) doen. Met wat hulp van m'n vriend, hopelijk. O-)
 
Nah, zit eraan te komen. Je kunt 't een beetje horen en de vorige keer tijdens het kleppen stellen heb ik het voor de volgende keer opgeschreven. Anders zit ik straks een keer midden in de zomer dat dat ding vervangen moet worden. Dus dat ga ik van de winter zelf (proberen te) doen. Met wat hulp van m'n vriend, hopelijk. O-)

Met wat geluk zijn er nokkenaskettingen die deelbaar zijn. Dan draai je de nieuwe ketting er in met de oude. Anders moet het blok uit elkaar.
 
Faal van de dag:

fN8JIGQ.jpg


Na een bak koffie rustig verder gegaan en alles ging eigenlijk vrij soepel, eindelijk een goede testrit kunnen doen, nieuwe lagers doen hun werk goed, ik kan rustig met 140 het stuur los laten.

Verder loopt de motor perfect, best raar aagezien ik gewoon hier en daar wat carburateuronderdelen weg heb geplukt en ze niet eens gesynchroniseert zijn. Hij loopt stationair perfect, trekt heerlijk zonder stotteren of wat dan ook door de toeren en zit zo op de 170.

Goed weekend *O*
 
Vraagje: heeft er iemand ook weleens problemen gehad met het open krijgen van zijn/haar buddy? Het lijkt alsof de kabel niet strak genoeg meer staat waardoor die niet meer open gaat want als ik met een schroevendraaier tegen de kabel duw dan gaat hij wel open. Ik zie alleen geen mogelijkheid tot het afsfellen van de kabel
 
Faal van de dag:

[afbeelding]

Na een bak koffie rustig verder gegaan en alles ging eigenlijk vrij soepel, eindelijk een goede testrit kunnen doen, nieuwe lagers doen hun werk goed, ik kan rustig met 140 het stuur los laten.

Verder loopt de motor perfect, best raar aagezien ik gewoon hier en daar wat carburateuronderdelen weg heb geplukt en ze niet eens gesynchroniseert zijn. Hij loopt stationair perfect, trekt heerlijk zonder stotteren of wat dan ook door de toeren en zit zo op de 170.

Goed weekend *O*

Ik moest even vijftig keer kijken en langzaam in de goede richting gehint worden door een achaterlachende vriend op de bank, maar ik heb 'm door. _O-

Klinkt goed verder! *O*
 
Vraagje: heeft er iemand ook weleens problemen gehad met het open krijgen van zijn/haar buddy? Het lijkt alsof de kabel niet strak genoeg meer staat waardoor die niet meer open gaat want als ik met een schroevendraaier tegen de kabel duw dan gaat hij wel open. Ik zie alleen geen mogelijkheid tot het afsfellen van de kabel

Er is ook geen mogelijkheid tot stellen met de originele kabel. Ik denk dat er het nodige versleten is.

35711290944_60f91bddf7_k.jpg


36149714390_e193062450_k.jpg
 
Nah, zit eraan te komen. Je kunt 't een beetje horen en de vorige keer tijdens het kleppen stellen heb ik het voor de volgende keer opgeschreven. Anders zit ik straks een keer midden in de zomer dat dat ding vervangen moet worden. Dus dat ga ik van de winter zelf (proberen te) doen. Met wat hulp van m'n vriend, hopelijk. O-)

Simpel te controleren: klepdeksel eraf. Boven 20 (uit mijn hoofd) schakels tellen en deze lengte opmeten. Is ie langer dan 158mm, dan niet meer rijden en vervangen.

Ik zou, als ie langer is, niet meer het risico willen lopen. Gaat het fout, dan gaat het meteen destructief fout.........
 
Er is ook geen mogelijkheid tot stellen met de originele kabel. Ik denk dat er het nodige versleten is.

Je zou eens kunnen vragen of de lokale fietsenmaker zo'n kabeltonnetje voor je heeft. Knip je het bolletje van het uiteinde van je kabel en schroef je dat tonnetje op je kabel. Heb je ook nog de mogelijkheid om het een beetje af te stellen.

kabel-tonnetje-groot-recht-chroom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem gewoon vervangen, een gloednieuwe kost een euro of 13. Het zal een rotwerk zijn om het zadel eraf te krijgen mocht dat tonnetje gaan verplaatsen op de kabel.
 
Vandaag weer ff tijd gevonden om de GS weer op te bouwen.
Carburateurs gemonteerd.
Gelijk een benzine filter geplaats.
Die zat er namelijk nog niet.
Ook gelijk naar de klepspeling gekeken.
Voelermaatje van 0,03 ging er ruim tussen.
0,05 paste net niet. 0,04 had ik niet in de buurt)
klepspeling prima zo dus.

Alleen varieert het stationair toerental.
Hij trekt vals lucht bij de pilotscrews.
In het revisie setje zaten deze er niet bij.
En op het werk hebben we veel O ringen behalve deze hele kleintjes.

Koek waar hij jij deze vandaan ?

En de accu laad niet bij.
Gemeten op de spoelen van de dynamo.
tussen 2 spoelen 15 VAC en de derde 0 VAC.
Weerstand kan ik niet meten.

Maar verder rijdt hij weer prima.
 
En op het werk hebben we veel O ringen behalve deze hele kleintjes.

Koek waar hij jij deze vandaan ?

Ik had die van mij bij motorcyclespareparts.eu vandaan, kost je een euro of €12. Je kan ook twee viton ringen bestellen bij technirub (1,6x1) dan ben je voor €6,25 klaar. Beide inclusief verzendkosten.
 
Ah ik las 1,65 en zocht daar een passende ring bij. Heb mijn eigen notitie verkeerd gelezen :P
Ik zou dan gaan voor viton 2,6x1,2.
 
GS500F motorblok kapot, big-end lager. Iemand nog een GS500F/E blok van 2005 (of wat voor jaartal er dan ook inpast) liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan