[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

En daar heb je net in Italie een hoop reparatie kosten aan gehad ? :?
Met te weinig olie gereden ?
Is dit op de terugweg ontstaan ?

Balen in iedergeval


Haha scherp van je, maar nee..

Mijn motor na de onderhoudsbeurt van €400 in italie is door de anwb op transport gezet naar nederland. (Overigens nogsteeds op transport..)

Ik was met een maat van me op motorvakantie, 80km voor venlo (op de terugweg) klapte zijn blok kapot, midden op de A61, kut man.. hij reed op een 2005 GS500F, ik op een 1996 GS500 challenge
 
Laatst bewerkt:
Haha scherp van je, maar nee..

Mijn motor na de onderhoudsbeurt van €400 in italie is door de anwb op transport gezet naar nederland. (Overigens nogsteeds op transport..)

Ik was met een maat van me op motorvakantie, 80km voor venlo (op de terugweg) klapte zijn blok kapot, midden op de A61, kut man.. hij reed op een 2005 GS500F, ik op een 1996 GS500 challenge

Dus jullie hebben allebei een GS500 echt stuk gereden? Dat is pech hebben
...
 
Haha scherp van je, maar nee..

Mijn motor na de onderhoudsbeurt van €400 in italie is door de anwb op transport gezet naar nederland. (Overigens nogsteeds op transport..)

Ik was met een maat van me op motorvakantie, 80km voor venlo (op de terugweg) klapte zijn blok kapot, midden op de A61, kut man.. hij reed op een 2005 GS500F, ik op een 1996 GS500 challenge

Zaten jullie met z'n tweeen op de GS ?
Dan zal hij waarschijnlijk olie verbruikt hebben.
En dat olie tekort is hem fataal geworden.
Normaal gesproken zijn ze toch onverwoestbaar.
 

^ :+
SQ3RhIk.png
 
Ik ben echt dolblij met m'n nieuwe uitlaat! *O*

Ik ben alleen gisteren op de snelweg wel één van de headlight assembly nuts kwijtgeraakt. Die hele grote aan de zijkant met een moer aan de binnenkant. Twee tie-wraps gekregen van wat Duitse truckers en zo toch nog naar huis gereden, maar eh, heeft iemand die bout + moer toevállig nog over? :P Het rubber dingkie heb ik nog.
 
Ik ben echt dolblij met m'n nieuwe uitlaat! *O*

Ik ben alleen gisteren op de snelweg wel één van de headlight assembly nuts kwijtgeraakt. Die hele grote aan de zijkant met een moer aan de binnenkant. Twee tie-wraps gekregen van wat Duitse truckers en zo toch nog naar huis gereden, maar eh, heeft iemand die bout + moer toevállig nog over? :P Het rubber dingkie heb ik nog.

Het rubber dingkie is het belangrijkste, een M8 bout plus moer kan je bij de Gamma scoren.

En geen enkele motor is onverwoestbaar.



Maar, als ik de gebeurtenissen en de plaats waar de lagers er uit gelopen zijn zo eens bekijk...
Lekker saampjes op de motor met volle bepakking even een paar stukjes vol gas doorgeknald? En toen was de olie op? Of is de olie verbrand door een paar hellinkjes hard werken waarbij de motorolie te heet werd?

GS-jes verbruiken vooral olie als je de gaskraan ver open draait. Mijn GS-je stookt de olie in pakembeet 200 km van max naar min als ik continu vol gas rij. Rij ik nooit vol gas, staat het oliepeil nog goed bij de volgende keer olie verversen.
 
Het rubber dingkie is het belangrijkste, een M8 bout plus moer kan je bij de Gamma scoren.

En geen enkele motor is onverwoestbaar.



Maar, als ik de gebeurtenissen en de plaats waar de lagers er uit gelopen zijn zo eens bekijk...
Lekker saampjes op de motor met volle bepakking even een paar stukjes vol gas doorgeknald? En toen was de olie op? Of is de olie verbrand door een paar hellinkjes hard werken waarbij de motorolie te heet werd?

GS-jes verbruiken vooral olie als je de gaskraan ver open draait. Mijn GS-je stookt de olie in pakembeet 200 km van max naar min als ik continu vol gas rij. Rij ik nooit vol gas, staat het oliepeil nog goed bij de volgende keer olie verversen.
Top, dat is goed nieuws. Dan ga ik morgen even langs de Hornbach. :)
 
Het rubber dingkie is het belangrijkste, een M8 bout plus moer kan je bij de Gamma scoren.

En geen enkele motor is onverwoestbaar.



Maar, als ik de gebeurtenissen en de plaats waar de lagers er uit gelopen zijn zo eens bekijk...
Lekker saampjes op de motor met volle bepakking even een paar stukjes vol gas doorgeknald? En toen was de olie op? Of is de olie verbrand door een paar hellinkjes hard werken waarbij de motorolie te heet werd?

GS-jes verbruiken vooral olie als je de gaskraan ver open draait. Mijn GS-je stookt de olie in pakembeet 200 km van max naar min als ik continu vol gas rij. Rij ik nooit vol gas, staat het oliepeil nog goed bij de volgende keer olie verversen.

:^

Dat bedoel ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort twee nieuwe bandjes omleggen, omdat ik met mijn oversized achterband toch net niet meer lekker bij de grond kan. In sta te hupsen bij stoplichten enzo. :') M'n voorband is sowieso af, maar achter is nog vrij nieuw.

Iemand hier nog belang bij een Continental ContiGo! 140/80/17? Gemonteerd op 29/08/'15, ongeveer 7000km oud. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben. Als iemand interesse heeft, meet ik het profiel nog even op, zoek ik de DOTcode op en maak ik nog wat foto's.

Edit: 4.6mm profiel op het meest afgesleten stukje, DOTcode is week 38 van 2014. Geen cupping of barstjes te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort twee nieuwe bandjes omleggen, omdat ik met mijn oversized achterband toch net niet meer lekker bij de grond kan. In sta te hupsen bij stoplichten enzo. :') M'n voorband is sowieso af, maar achter is nog vrij nieuw.

Iemand hier nog belang bij een Continental ContiGo! 140/80/17? Gemonteerd op 29/08/'15, ongeveer 7000km oud. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben. Als iemand interesse heeft, meet ik het profiel nog even op, zoek ik de DOTcode op en maak ik nog wat foto's.

ik krijg straks kijkers voor mijn blauwe GS, die achterband is opperdepop, ik zal het doorgeven^
 
Haha scherp van je, maar nee..

Mijn motor na de onderhoudsbeurt van €400 in italie is door de anwb op transport gezet naar nederland. (Overigens nogsteeds op transport..)

Ik was met een maat van me op motorvakantie, 80km voor venlo (op de terugweg) klapte zijn blok kapot, midden op de A61, kut man.. hij reed op een 2005 GS500F, ik op een 1996 GS500 challenge

Sorry hoor, maar een drijfstang ratel hoor je wel tijdens het rijden + dat het een tyfus herrie maakt.
Gelukkig is die van mij toen niet gebroken, maar gewoon vastgelopen en met moeite draaiende gekregen, maar geen vermogen natuurlijk.

Dit was toen ik nog zo'n agility had ( pizza scooters ook wel genoemd ).

Ratel ratel, volgas en toen boem. Kon mooi gaan lopen.

Moet overigens ook heel snel olie gaan bijvullen, moet niet veel verder gaan zakken of er is niks meer te zien op de pijlstok. ( nu op L dus ).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan