Tmax-speedy
MF'er
- 21 feb 2007
- 54
- 0
=
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
..... De Tmax is in 2004 vernieuwd ....
Interessant is de vraag of men een oudere T-max kan updaten zoals ze nu zijn,grotere wielen,dubbele schijfrem.....
Hee buikschuiver,
wat heeft hij aan zijn T max gepimpt? toch niet alleen de eindaandrijving?
Er komt iets meer bij kijken dan alleen een extra schijf monteren, immers:
* Om de schijf te monteren heb je een wiel nodig dat er geschikt voor is, dus een velg met twee remschijf bevestigings kransen.
* Dan heb je een extra remklauw nodig, maar die moet weer bevestigd worden aan de vorkpoot; je hebt dus een andere vorkpoot nodig met bevestigings ogen voor een remklauw.
* Dan moet je beide remmen aansluiten met een verdeelblok of dubbele banjo, dat is nog het eenvoudigst.
* Maar ook de rempomp kun je niet zomaar opnieuw gebruiken omdat de hydraulische overbrengingsverhouding dan tweemaal zo groot is, de verplaatsing van de blokken is maar de helft van het origineel; je hebt dus waarschijnlijk een andere rempomp nodig.
Natuurlijk; alles kan, maar of het lonend is...
Neeee dat zou mooi zijn. Ook motorisch is hij flink bezig geweest bij een zekere "Nonno Sport" ("Opa Sport") te Roma. Nonno Sport boort standaard Tmax-motoren op (ook andere zuigers en krukas trouwens) tot 570 cc. Ook monteert hij 600cc blokken in de Tmax en is nu bezig met een 750cc-project. Het 570cc-blok zou al zo'n 7 pk meer moeten leveren als topvermogen (we komen dus uit op zo'n 51 pk), terwijl in de veel belangrijkere middenregionen het vermogen met zo'n 8 pk toeneemt. Tmaxen van zijn hand schijnen echte raketten te zijn en zijn zeer populair in Rome.
Klopt, immers hoe kom je aan een rechter vorkpoot met bevestigingsogen voor de oude T-max? Dat zal waarschijnlijk een linker vorkpoot worden, als de klauw daarmee tenminste past. Anders wordt het inderdaad een complete andere voorvork, met misschien ook nog wel andere kroonplaten...Mocht je dit willen doen zou ik zoeken naar een complete voorvork op E-bay......... en vergeet het abs verhaaltje niet
Nou ik ga het proberen met een multivar en een kevlar snaartje......
Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
Buikschuiver welke rollen zou je me aan kunnen raden? (Tmax uit 2001)