500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Dan wil ik hem terug kopen
Dat heb ik met die zwarte CX.... :9~ maar sterk blijven, tanden op elkaar etc.etc.

En kijkend naar de route krijg ik toch erg veel "ophaal-zin", do t/m zo.
Ook daarvoor geld: niet doen, wees nou verstandig....
Ook al omdat ik dan net die dinsdag met de auto uit Wenen kom.

Harmony,
Hans
( keuzes, keuzes, keuzes, hoe blijft een mens er gezond bij ? )
 
Voor de liefhebber: mijn gsx400x (suzuki impulse) moet weg. Het project topic staat hier ergens. Ik had’m graag helemaal opgeknapt, maar dat gaat helaas niet meer lukken. Voor 250 euro mag’ie weg. De motor loopt, klinkt gezond, is compleet, remmerij en voorvork is nieuw.. maar heeft 10 jaar in een stal gestaan en dat zie je. Zou het leuk vinden als’ie volgend jaar meerijdt. Of dit jaar nog, maar dan heb je flink wat te doen.

Bekijk bijlage 1761530
Wat een apart maar gaaf fietsje 😍
 
Zijn er nog support rijders ? Want daar heb ik geen informatie over.

Nog een kleine aanvulling John en Wim gaan niet 18 juni rijden. Dit ivm verplichtingen in het eerste weekend. We gaan achter Bas en Sjoerd aan en sluiten woensdag 22 juni aan.
 
Leuk hoor !
Ik lees met belangstelling mee.
Twee vrienden en ik zijn ook al wat aan het kijken voor ieder een 500-Euro motor en dan iets vergelijkbaars doen oid.
 
Veel plezier. Kijk nog steeds met vreugde terug op de vorige versie. Ik heb dit jaar geen tijd, moet het doen met een CX weekend in Duitsland. Ook leuk.
 
Zal vanaf morgen eea proberen. Er gaan 2 personen vanaf morgen “achter de rest” aan. Let wel we gaan op vakantie 😉

Dus in 2 dagen gaan we naar Zuid-Duitsland en sluiten daar aan. En dan gaan we verder in 1 groep.
 
Zaterdag 18 juni 2022
Leeuwarden-Nassau

Vandaag was de start van mijn 500 Euro Challenge. Om half 8 vertrok ik in m'n doorwaaipak vanuit Leeuwarden, een fris Leeuwarden. Het was een graadje of 15 en dat is dan best frisssssssss.
20220617_203459.jpg


Naar een paar stops werd het uiteindelijk toch flink warm. In Zuid-Limburg was het al gauw 33gr. Na de lunch bij vrienden daar ging de reis verder richting Koblenz. Ondertussen was het 33gr.
20220618_121630.jpg


De snelweg is een verschrikking met deze temperaturen. Na 500 snelwegkilometers kon ik eindelijk over de Landstrasse langs de rivier de Lahn. De laatste 25km waren een stuk prettiger.

Eenmaal op de camping voegde ik me bij mijn reisgenoten Sander en Bas. Tijd om tent te bouwen en de motorkleding uit te doen.

Morgen weer nieuwe avonturen!!

20220618_190521.jpg
IMG-20220618-WA0023.jpeg
 
Vandaag mijn eerste dag van de challenge. En helaas was de challenge zelf na ongeveer 6 km over. Teruggereden naar de garage. De Soes wenste niet op 4 pitten te gaan lopen. Dus de Soes omgewisseld voor mijn Fazert (kortste challenge ooit zullen maar zeggen).

Ondertussen staan we op een camping in het Steigerwald (plaatsje heet Münchsteinach). image.jpg
Baal dus als een stekker, precies op het moment dat de motor het echt moet doen doet hij het niet. Ondertussen ongeveer 2000 km gereden en daarbij is dit probleem niet voorgekomen 😢
 
Vandaag mijn eerste dag van de challenge. En helaas was de challenge zelf na ongeveer 6 km over. Teruggereden naar de garage. De Soes wenste niet op 4 pitten te gaan lopen. Dus de Soes omgewisseld voor mijn Fazert (kortste challenge ooit zullen maar zeggen).

Ondertussen staan we op een camping in het Steigerwald (plaatsje heet Münchsteinach). Bekijk bijlage 1774407
Baal dus als een stekker, precies op het moment dat de motor het echt moet doen doet hij het niet. Ondertussen ongeveer 2000 km gereden en daarbij is dit probleem niet voorgekomen 😢
Shit happens, maar beter thuis dan in in Italië.
Tot morgen!
 
Dag 3. Dinkelsbühl-Schwangau

Gisteravond was het nog lang warm. Gelukkig won de vermoeidheid het van de hitte en viel ik uiteindelijk in slaap. En vanochtend werden we wakker van de regen op het tentzeil. Dat wordt dus een natte tent inpakken en in de regen rijden vandaag.
Bekijk bijlage 1774426


Na het ontbijt en het dagelijkse oliepeilmoment begon de rit. Een niet al te lange rit van ongeveer 250km naar Schwangau. Het was duidelijk te merken dat het weekend voorbij was: we zaten volop tussen het vrachtverkeer. In combinatie met de lichte regen en de spray van de vrachtwagens zat mijn vizier elke 5 minuten vol met wegdrek.

Gelukkig duurde de regen niet lang. En een half uurtje later waren de wegen alweer aardig droog. We volgen deels de Romantische Strasse, afgewisseld met de groene routes die Michelin me voorschotelde tijdens het maken van de routes. Zeker de groene routes waren erg fijn. Mooie slingerwegen zonder vrachtverkeer, heerlijk.

In de verte doemen de contouren van de Alpen voor ons op. Het landschap is onvoorstelbaar groen en de wegen zijn fantastisch.

We draaien de camping op. Het is aardig vol maar gelukkig is er nog plek voor een paar kleine tenten. Het is tijd voor een biertje en een avondmaal!

Morgen een rustdag!

PS: het was vandaag lekker rijden. De grote hitte is weg en we zijn vandaag een stuk frisser gearriveerd dan de voorgaande dagen.Bekijk bijlage 1774427Bekijk bijlage 1774428Bekijk bijlage 1774429
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan