Effe wat mafs. Het gaat om een nieuwe Yuasa accu, klotezooi, ik weet het en daarbij nog zo'n heel klein ding voor mijn RD350LC2, die zijn al helemaal niks waard. De 250 gaat ieder jaar een nieuwe in, dat zal deze ook wel worden.
Ik heb die accu besteld en gevuld met zuur, uit de fles, zoals het hoort: best veel erin, beetje over mijn kleren, beetje over mijn vingers... Alles naar tevredenheid. Aan de Dunlop-Action druppellader gezet en die gaf op enig moment "vol" aan. Dat zou betekenen dat-ie vol is, dus er vanaf gehaald en netjes bij allemaal andere dingen die ik niet nodig heb en ook niet wist dat ik ze had in de kast gezet, onertussen luisterend naar "A Forest" en "Lullaby" van The Cure.
Nou gaat er wat tijd overheen en we willen de accu effe gebruiken om de YPVS te testen. Lullaby is allang afgelopen...
Wat valt me op: er zijn een paar cellen waarvan het niveau minstens 2 centimeter gedaald is. Ik heb die accu bij het vullen echt goed laten schrikken want mijn schoonmoeder was er, er zat dus geen of iig minimaal lucht in.
Nou weet ik best wel wat van accu's. Desalniettemin heb ik toch 2 vragen.
Ik begin met vraag 2
2) Waar blijft dat accuzuur. Accutje heeft gewoon los in de kast gestaan
En vraag 1:
1) In zo'n geval, bijvullen met gedistilleerd water of toch weer accuzuur???
Kijk het is een ding van 2 tientjes, er kan zo een nieuwe in. Gaat ook gebeuren maar dan zo'n gele. Ten eerste zie je dan niet dat de vloeistof gezakt is, ten tweede zeggen ze bij Marinol dat ze beter zijn, die kunnen het weten want ze maken ook kentekenplaten
Deze was het
Deze moet het maar worden. Zooeen heb ik ook pas in mijn FZR1000 gezet.
Die loopt nou helemaal niet meer
Ik heb die accu besteld en gevuld met zuur, uit de fles, zoals het hoort: best veel erin, beetje over mijn kleren, beetje over mijn vingers... Alles naar tevredenheid. Aan de Dunlop-Action druppellader gezet en die gaf op enig moment "vol" aan. Dat zou betekenen dat-ie vol is, dus er vanaf gehaald en netjes bij allemaal andere dingen die ik niet nodig heb en ook niet wist dat ik ze had in de kast gezet, onertussen luisterend naar "A Forest" en "Lullaby" van The Cure.
Nou gaat er wat tijd overheen en we willen de accu effe gebruiken om de YPVS te testen. Lullaby is allang afgelopen...
Wat valt me op: er zijn een paar cellen waarvan het niveau minstens 2 centimeter gedaald is. Ik heb die accu bij het vullen echt goed laten schrikken want mijn schoonmoeder was er, er zat dus geen of iig minimaal lucht in.
Nou weet ik best wel wat van accu's. Desalniettemin heb ik toch 2 vragen.
Ik begin met vraag 2
2) Waar blijft dat accuzuur. Accutje heeft gewoon los in de kast gestaan
En vraag 1:
1) In zo'n geval, bijvullen met gedistilleerd water of toch weer accuzuur???
Kijk het is een ding van 2 tientjes, er kan zo een nieuwe in. Gaat ook gebeuren maar dan zo'n gele. Ten eerste zie je dan niet dat de vloeistof gezakt is, ten tweede zeggen ze bij Marinol dat ze beter zijn, die kunnen het weten want ze maken ook kentekenplaten
Deze was het
Deze moet het maar worden. Zooeen heb ik ook pas in mijn FZR1000 gezet.
Die loopt nou helemaal niet meer