Alleen naar Auschwitz/Birkenau - Tips & Route

Bedankt! Ik ga mij eens verdiepen in de tips.
Nog eem tip is dat je niet via Cottbus en de Poolse A18 moet gaan, das geen weg maar een karrespoor met kuilen en gaten... of was het de A4, vanaf Bautzen. Ik check het nog even
 
Als ik motor rij moet het inderdaad leuk zijn en alleen maar snelweg is dat niet. De reguliere B-wegen mag je over het algemeen ook 100 in Duitsland en zal dus nog steeds geen hele leuke route zijn. Kortom, er moet gekozen worden voor een iets bochtigere route wat automatisch betekent dat de benodigde tijd om er te komen langer wordt.
Afgelopen hemelvaart-weekend ben ik alles binnendoor heel Duitsland 'doorgestoken'.
Ja veel kleine wegen mag je 100, maar te vaak zijn er beperkingen 70-50-30. Eeeh, je wordt er dus GEK van.

Ik ben tot Jelenia Gora in Polen gekomen. Dan is Auschwitz nog 300km verder.
Wegen in Dld meestal prima (behalve soms nog DDR-wegdek) maar dat wordt in Polen een heel stuk minder.

Voor mij was het vanaf NL 2 1/2 dag binnendoor rijden (ca 500km/dag) tot vooraan in Polen.
Nee, en dan niet rijden als een 'pussy'. Benieuwd hoeveel bonnen de Kommisar mij zal gaan toezenden? <hoop dat 't meevalt>
 
Wij reden een straat in met 30.
Ik zie aan overzijde ging ineens een rode lamp ?? steeds knipperen. Wat is DAT dan?
Dichterbij werd duidelijk dat het een flitser was die van al mijn voorgangers (aan voorzijde dus) een foto had gemaakt.
Zelf zal ik ook wel op portret-formaat boven het bureau komen te hangen. Dus ja, die oude flitspalen die zijn er nog wel!

Maar even zo vaak staan er ook zwarte palen langs de weg van ca 2.5m hoog. Die 'pakken' je van alle kanten.:')
Verder zijn er nog blauwe palen met rode opschrift.
Als klap op de vuurpijl stonden ze ook nog te laseren. Wat een 'geluk' dat ik op dat moment toevallig netjes reed.:t
 
Luxemburg is vrij streng mbt snelheid, geluid en verplichte pechspulletjes. Even goed uitzoeken voor je vertrekt.
We zijn net terug maar we hebben geen controle gezien. Flitsers alleen op de rechte wegen naar beneden en van voren. Maar die wegen gebruik je alleen in transit. Op de bochtige wegen ben je een held als je de maximumsnelheid overtreedt. Ik heb flink wat choppers gehoord met de bijbehorende pleurisherrie, maar daar doen ze kennelijk ook niet moeilijk over.
 
Maar even zo vaak staan er ook zwarte palen langs de weg van ca 2.5m hoog. Die 'pakken' je van alle kanten.:')

Ik had er laatst zo eentje in Duitsland. Limiet 30 (Kurort) en ik reed denk ik 40. Opeens flitste zo een paal mij (van voren dus). Ik ben meteen naar de kant van de weg gegaan en reed gelukkig niet zo hard dus kon voor die paal veilig stoppen. Ik heb daar 2 minuten gewacht tot er een paar auto's voorbij waren gereden en ben toen weer verder gegaan. Hopelijk lang genoeg om te zorgen dat niet alsnog ook mijn kenteken op de foto is gezet.

Of ze echt aan beide kanten flitsen heb ik zelf nog niet in de praktijk meegemaakt (als in, nog geen Duitse boete ontvangen).
 
die lage stompies doen ook van 2 kanten, soort bunkertjes ( het blijft in t bloed zitten he bij die gasten )
Heb ze een paar keer gezien bij die bouwstelle , en ook getest.. en bevestigd dat ze het ook van voren doen...
... en van achteren... op de weg terug..

* vloekt * maar alleee heyyy...


Kunnen je van 2 kanten pakken, 2 banen. ( dus de ene baan van voren, de andere van achteren . )
 
We zijn net terug maar we hebben geen controle gezien. Flitsers alleen op de rechte wegen naar beneden en van voren.
Nee, in Luxemburg flitsen ze van achteren. Het zijn wel hele grote flitsinstallaties maar helaas heb ik het voor elkaar gekregen in twee opeenvolgende jaren geflitst te zijn op hetzelfde punt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan