Alleen op reis in januari of februari?

Canarische eilanden een optie?
Ik heb een paar jaar geleden motor gehuurd op Tenerife, op zo'n 4u vliegen vanaf Rotterdam, daar paar dagen rondgereden, toen met de veerboot naar Gran Canaria, ook daar aantal dagen gereden, weer terug naar Tenerife nog 2 dagen gereden en weer terug naar huis.
Je kunt zo kort/lang gaan als je wilt. Ook Lanzarote is volgens mij mooi rijden (zelf geen ervaring) en kun je je wel een dag of 5 vermaken.
 
Wat een mooie tips hier allemaal, erg bedankt. Gisteren al het e.e.a. bekeken en zelf ook tot de conclusie gekomen dat als je iets leuks wil doen, 3-5 dagen te kort is. In overleg met het vrouwtje dus opgeschroeft naar 12 dagen. Nu nog een mooie vliegbestemming vinden om daar mooie stukjes te gaan rijden :)
 
Het jaargetijde, je wens om motor te rijden en max 4/5 dagen weg te zijn is een lastige combinatie. Met een vliegreis blijven er 2/3 dagen over en die kosten dan relatief veel geld.
Ik zou proberen om er 2 tot 3 dagen aan vast te knopen en dan vliegen icm motor huren, of erop gokken dat het weer in Nederland een motorreis toelaat en van hotel naar hotel rijden.
Gewoon WEL lang weggaan.
Nu terugkijkend heb ik nog spijt van gemiste tripjes en ingekorte vakanties van 30-40jr geleden.
Toen kon het ook niet vanwege 'verplichtingen'. Conclusie is nu, dat het 't allemaal niet waard is geweest.
 
Dat afkopen van eigen risico kan inderdaad bij autoverhuurbedrijven. Eergisteren nog een auto gehuurd voor volgende week in Barcelona. Autohuur was best goedkoop (56 euro ofzo) maar als je die no claim wilde afkopen werd het ineens 200 euro ofzo... Vandaar extern een eigen risico en borg verzekering afgesloten. Scheelde een hoop door dit niet bij de verhuurder te doen maar hier: Eigen Risico Verzekering Autohuur
 
Corsica, Sardinie? heb je ook iets tss de 14 en 17 graden in januari/ februari en dat loopt lichtjes op richting maart.
Catalynia is ook heel erg mooi maar dat is al een stukje verder. the road to Ronda, A397 :}
 
Ik heb vandaag Travelmoto een mailtje gestuurd of ze iets moois op maat kunnen maken :) erg benieuwd

Hoop inderdaad Ronda nog mee te kunnen pakken.
 
Gewoon WEL lang weggaan.
Nu terugkijkend heb ik nog spijt van gemiste tripjes en ingekorte vakanties van 30-40jr geleden.
Toen kon het ook niet vanwege 'verplichtingen'. Conclusie is nu, dat het 't allemaal niet waard is geweest.
Vandaar dat ik ook graag weg wil. Nog steeds spijt dat ik niet rond mijn 18e/20e ben gaan reizen.

Zou het liefste mijn motor naar Noord Italië laten vervoeren en dan vanaf Milaan naar het zuiden rijden en daarna via Albanië en Griekenland richting de Balkan.

Moet alleen even mijn huis zien te verhuren in de tussentijd
 
Misschien snap ik de vraag niet zo goed, maar je hebt 2 a 3 maanden vrij en wil niet langer dan 4 a 5 dagen weg?
Topic start is wat achterhaald. Heb vrouw en kids thuis dus wil ook niet te lang verdwijnen, beetje prioriteiten stellen. Inmiddels wel verwachtingen bijgesteld en twee weken er voor genomen :)
 
Topic start is wat achterhaald. Heb vrouw en kids thuis dus wil ook niet te lang verdwijnen, beetje prioriteiten stellen. Inmiddels wel verwachtingen bijgesteld en twee weken er voor genomen :)
Om zoveel als mogelijk voor goed weer te gaan, zou ik zo laat mogelijk plannen. Het weer in maart zal over het algemeen veel beter zijn dan in januari
 
Vandaar dat ik ook graag weg wil. Nog steeds spijt dat ik niet rond mijn 18e/20e ben gaan reizen.

Zou het liefste mijn motor naar Noord Italië laten vervoeren en dan vanaf Milaan naar het zuiden rijden en daarna via Albanië en Griekenland richting de Balkan.
Moet alleen even mijn huis zien te verhuren in de tussentijd
@ Italië
Ik ben al vele keren naar Italië gereden. Naar N.Italië hoef je de motor niet te laten vervoeren.
In de tijd dat jij nog met paperassen invullen bezig bent, zie ik al Basel op de borden.
Tangenziale Milaan is 1000km van mijn huis. Met een uurtje of 8-9 ben je in Chiasso. Opletten in CH op snelheid. Is duur!

@ 18e/20e
In het laatste jaar van de HTS vroeg een studie-genoot of ik (toen 23) na de examens mee ging naar de USA.
Auto kopen, enkele maanden rondrijden, weer verkopen.
Tot aan de dag van vandaag nog steeds spijt dat ik het niet heb gedaan!
 
@ Italië
Ik ben al vele keren naar Italië gereden. Naar N.Italië hoef je de motor niet te laten vervoeren.
In de tijd dat jij nog met paperassen invullen bezig bent, zie ik al Basel op de borden.
Tangenziale Milaan is 1000km van mijn huis. Met een uurtje of 8-9 ben je in Chiasso. Opletten in CH op snelheid. Is duur!

@ 18e/20e
In het laatste jaar van de HTS vroeg een studie-genoot of ik (toen 23) na de examens mee ging naar de USA.
Auto kopen, enkele maanden rondrijden, weer verkopen.
Tot aan de dag van vandaag nog steeds spijt dat ik het niet heb gedaan!

Ik heb totaal geen zin om dik 1000 km snelweg te rijden van Den Haag naar Italië (Milaan). Als ik de motor hier afgeef en dan met het vliegtuig ga, ben ik geen minuut sneller, maar wel een stuk relaxter.

Vanaf daar begint voor mij de vakantie 😁
 
Ik heb totaal geen zin om dik 1000 km snelweg te rijden van Den Haag naar Italië (Milaan). Als ik de motor hier afgeef en dan met het vliegtuig ga, ben ik geen minuut sneller, maar wel een stuk relaxter.

Vanaf daar begint voor mij de vakantie 😁
Inderdaad,en vooral als dat in januari/februari moet gebeuren.
 
Alleen dat afgeven gaat op de ene dag, de vlucht weer een andere en dan het ophalen nog... En dat ook nog voor de terugweg.
 
Je wilt toch motorrijden ? of alleen de toerist zijn ? Ook naar je bestemming gaan via de snelweg hoort bij motorrijden. En, als je dat niet wilt, kun je toch ook gewoon zelf uitzoeken wat de mogelijkheden zijn ? Internet geeft alles aan, je moet alleen even zoeken. Dat is leuker dan hier mensen te vragen om advies of tips en het dan toch zelf te doen ?
 
@ Italië
Ik ben al vele keren naar Italië gereden. Naar N.Italië hoef je de motor niet te laten vervoeren.
In de tijd dat jij nog met paperassen invullen bezig bent, zie ik al Basel op de borden.
Tangenziale Milaan is 1000km van mijn huis. Met een uurtje of 8-9 ben je in Chiasso. Opletten in CH op snelheid. Is duur!

@ 18e/20e
In het laatste jaar van de HTS vroeg een studie-genoot of ik (toen 23) na de examens mee ging naar de USA.
Auto kopen, enkele maanden rondrijden, weer verkopen.
Tot aan de dag van vandaag nog steeds spijt dat ik het niet heb gedaan!
Dat van Amerika herken ik ! Nu, 50 jaar later ga ik het dit najaar toch doen, met een huurauto en hotels
 
Hoi,

Ik heb de komende twee, misschien drie, maanden even geen werk. Vrij genomen om even op te laden en leuke dingen te doen.

Hoopte dit te kunnen combineren met een paar leuke stukjes motor rijden. Het seizoen zit niet mee, maar kou kun je je op kleden. In de veronderstelling dat het met de regen meevalt en het niet vriest; wat zouden leuke routes / delen zijn om te rijden? Ik wil niet langer dan 4-5 dagen van huis zijn.

En nee, vrij nemen in de zomermaanden kan helaas niet 8)7

Had al een topic gevonden van iemand die op wintersport is geweest met de motor.. maar dat is toch net wat te gek 😝
Je idee inspireerde mij.
Net vlucht naar Malaga geboekt en Mt07 gehuurd. Volgende week maandag zit ik rond deze tijd daar op de motor en lever ik hem op zaterdagmiddag weer in.

Succes met de uitvoering van jouw plan.
 
Zou je de info willen delen van de verhuur?
Zo 1555km later.

Omdat ik de omgeving ken van eerdere bezoeken, ging het mij alleen maar om fun op de motor. Wat een bochten feest daar in de Sierra Nevada.

Wat heeft het gekost:
2x transfer vliegveld- verhuur Travelmoto in
Torremolinos 31,-
Motorhuur 5 dagen. 400,- inleveren voor 13.00 op zaterdag.
5x hotel overnachting diverse hotels en b&b via Booking of airbnb. 220,-
Retour Malaga 152,-

Eten en benzine heb je thuis ook nodig dus dat reken ik niet mee.

Met eigen motor op aanhanger of zelf rijden had ik 10 dagen nodig gehad. Plus was ik ' gaar' aangekomen. En natuurlijk veel meer geld kwijt geweest


Ik ben zeer tevreden over Travelmoto. Hoewel ik geen creditcard had voor de 1000,- borg, kon ik dat pinnen en werd dat vlot teruggestort.
Fijn de topkoffer van 40 liter erbij, daar kon exact mijn handbagage in. Je kon een navigatiesysteem huren voor 10,- per dag. Maar ik had een telefoonhouder meegenomen en bij een stop gemonteerd.

Ik had mijn motorkleding tijdens heen en terugvlucht aan. De helm onder de stoel en de handbagage in het ruim. Tevens had ik in mijn handbagage een klein rugzakje ingepakt dat ik tijdens mijn ritten om kon doen met een hapje en een drankje erin.

Temperatuur was zeer aangenaam langs de kust rond 21 graden. In de bergen aan de schaduwkant soms 9 en glad van de aangevroren rijp. Iets om rekening mee te houden.

Gr.

Hopelijk heeft de topicstarter ook een leuk plan.
 

Bijlagen

  • IMG20230114095608.jpg
    IMG20230114095608.jpg
    149,8 KB · Weergaven: 28
  • IMG20230114111210.jpg
    IMG20230114111210.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 28
Leuke huurmotor, vaak een veel betere optie dan met een hoop rompslomp je eigen motor op en neer sturen inclusief wegbrengen, ophalen etc...
 
Lekker hoor! Ik vertrek a.s. maandag op een door Travelmoto samengestelde reis op de Moto Guzzi V85TT. Het is nog even zoeken naar wat ik mee neem aan motor kleding, maar ga waarschijnlijk voor kevlar jeans en een leren jas met een paar dun opvouwbare laagjes (broek en shirts). Regen wordt er geloof ik niet voorspelt. Deze combinatie kan ik tijdens het vliegen aan, de Goretex combinatie (warmer) die ik heb liggen is veel te log in de koffer en niet fijn tijdens de vlucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan