Alpinestars laarzen: Slechte kwaliteit?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Afgelopen week is er een motorrijder gecrasht op de Ring en geschoven over een stukkie asfalt...
Z'n Alpinestars laarzen lagen helemaal open op de hiel! Bij eentje lag ook de zool voor driekwart los... Dat terwijl hij daar nooit écht ver gegleden kan hebben...

Lijkt me niet mogen kunnen, toch? Hebben meer mensen deze problemen gehad?
 
Sta je ze nu te passen in een winkel of zo? Dan hoef je ze waarschijnlijk ook niet af te rekenen. Wel snel wegwezen hoor! 8-)
 
Bij m'n Sidi's was de neus een stuk weg, maar dat mag ook wel na 100 meter schuiven met een motor er boven op, voor de rest geen centje pijn :) :)

Mag ook wel waren duur zat, en ik heb ze nu nog steeds aan, volgende zijn weer Sidi's maar dan de mx en ja weer de duurste denk ik, beter dure laarzen als zere poten :) ...zijn al besteld.
 
idd, mag niet maar als het leer is kan het snel kapot gaan, je zie dus ook veel meer kunstof aan laarzen tegen woordig.

full


ook het boutje van de toeslider is weggesleten.
 
Afgelopen week is er een motorrijder gecrasht op de Ring en geschoven over een stukkie asfalt...
Z'n Alpinestars laarzen lagen helemaal open op de hiel! Bij eentje lag ook de zool voor driekwart los... Dat terwijl hij daar nooit écht ver gegleden kan hebben...

Lijkt me niet mogen kunnen, toch? Hebben meer mensen deze problemen gehad?

Is die kerel misschien ergens achter blijven hangen met zijn laarzen :?
 
Ik heb zelf de SMX plus van alpinestars om de kwaliteit maak ik me niet zo druk.
Als Melandri Bostrom en vele anderen ze dragen neem ik aan dat ze wel tegen een stootje kunnen.
 
Ik heb ze ook, maar ik heb er wel vertrouwen in. Een kennis van me is ermee gecrashed, maar ondanks zware schaafplekken zijn ze niet kapot of doorgesleten!

Dus, zal wel een gevalletje "toevallig per gehad" zijn.

Grtzz HagaSan.
 
Heb van die ouwe, die GP pro als ik het goed heb. Inmiddels dus paar jaar oud, ik rij ermee door Italië van de zomer, aan het eind van de week lagen mijn zolen er af... Begint bij de hiel en dan steeds verder. En geen idee hoe het komt of hoe het op te lossen (ik heb nieuwe laarzen, maar da's geen oplossing natuurlijk).


Ander paar, Oxtar TCS heb ik ook al mee over straat geveegd, maar die hebben het gewoon overleefd. Ze worden er niet mooier op maar verder is er niks aan de hand. Dat is natuurlijk wel het belangrijkste, maakt niet uit hoe je laarzen er vanaf komen, als het betekent dat je gewoon weer weglopen kan dan doen ze hun werk. Toch?
 
Ik heb vorig jaar november mijn Alpinestars S-MX plus gekocht.
Vorige maand ontdekte ik een muniscuul scheurtje in het plastic. Ik terug naar de zaak waar ik ze gekocht had, verhaal verteld en ik kreeg meteen drie keuzes
- geld terug
-andere uitzoeken
-dezelfde laarzen nieuw

Zonder ook maar een vraag, ik had zelfs de bon niet bij me.

"en als de volgende ook kapot mochten gaan dan kom maar weer een paar nieuwe uitzoeken.

Kijk, dat soort fabrieksgarantie zie ik ze bij het gemiddelde Hema-merk nog niet geven.
Trouwens ook applaus voor MJK Oudenbosch.
 
Mijn alpinestars SMX dit jaar nieuw gekocht. Volgens mij zijn ze wel goed maar die plastic bescherming op de neus lijkt me een beetje slecht. Ik weet niet...
 
Plus is VEEL plastic.

Ja, die plus laarzen is nogal veel gedoe mee, die zitten nogal fout in elkaar. Dat hoorde ik ook bij MJK. Idd hulde aan MJK!!
 
Op m'n Sidi is het leer tussen de "wervels" aan het doorslijten omdat de werves als een soort schaar door t leer heen knippen. Moet ze een keer afgeven en dan worden ze opgestuurd. Verder hebben ze 1 crash meegemaakt, alleen wat schaafplekken op t plastic, meer niet.
 
Op vrijdag 11 oktober 2002 10:09 schreef Lemmy het volgende:
Heb van die ouwe, die GP pro als ik het goed heb. Inmiddels dus paar jaar oud, ik rij ermee door Italië van de zomer, aan het eind van de week lagen mijn zolen er af... Begint bij de hiel en dan steeds verder. En geen idee hoe het komt of hoe het op te lossen (ik heb nieuwe laarzen, maar da's geen oplossing natuurlijk).

Zelfde probleem: paar ouwe GP Pro's en afgelopen zomer liet bij alle 2 de zolen los :( .
Zelfde oplossing nieuwe laarzen SMX Plus :9~ . Alleen ik wilde die ouwe ook blijven gebruiken. En dan zoals een oud Hollandsch spreekwoord zegt: waar het verstand eindigd begint de kit. In dit geval een tube Bison Kit. Boel lijmen en aandrukken, gewoon in je laarzen stappen en 24 uur blijven staan.
Laarzen zijn weer ok :)
 
Afgelopen week is er een motorrijder gecrasht op de Ring en geschoven over een stukkie asfalt...
Z'n Alpinestars laarzen lagen helemaal open op de hiel! Bij eentje lag ook de zool voor driekwart los... Dat terwijl hij daar nooit écht ver gegleden kan hebben...

Lijkt me niet mogen kunnen, toch? Hebben meer mensen deze problemen gehad?

Denk dat het gewoon toeval was.
Waarschijnlijk net een "maandagmorgen"-paar en daarbij een ongelukkige val, dan krijg je dit.

Zal je bij andere merken ook tegenkomen hoor, geen enkel merk is 100% betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan