andere motor gezocht

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Wie wil me helpen?

Ik ben op zoek naar een andere motor om de ZZR 600 die ik nu 2 jaar heb (als eerste motor) te vervangen.

Ik wil er lekker mee sturen, maar 't liefst ook af een toe een weekendje mee weg en eigenlijk zelfs deze zomer een weekje met bijrijder (vriendin) mee op vakantie.

Eigenlijk wilde ik niet meer dan zo'n 4/5 k bijbetalen dus dan kom je op een budget van 6/7k.

Zelf zat ik te denken aan:

SV 650, leuk maar met duo en een weekje weg niet ideaal?
V-strom 650, leuke looks, lekker rechtop, niet te duur. Ideaal voor de vakantie.
F800S (gs te duur), stuk sneller, wat volwassener en leuker voor de toerritjes.
ER6f, lekker goedkoop, maar gelest op een n dus misschien wel heel erg beginnersmotor
VFR, relatief duur en vind 'm niet geweldig qua looks
CBR 600 F, ok

Andere tips etc. zijn welkom.

Met een aantal heb ik gereden. De V-strom en de Honda's nog niet dus dat moet binnenkort gebeuren.

Alvast bedankt.

JR
 
Dat de VFR duur is komt door het V4 blok, dat is een dure constructie maar rijdt wel heel lekker.
Goede plek achterop, kracht onderin en ook geschikt om je lekker mee uit te leven als je hard wil.
Als je de looks van het huidige model bedoelt kan je ook het model ervoor kiezen want die ziet er heel anders uit en dan hoef je niet eens bij te leggen.
 
met andere woorden de VFR en de CBR vallen af.
lijstje alweer iets ingekort
 
ik denk eigenlijk dat ik nu twijfel tussen de V-strom en de F800S.

maar als er nog iets anders is waar ik rekening mee moet houden hoor ik het graag ;)
 
Al eens aan een Multistrada gedacht? Je kan er alle kanten mee op. Zeker leuker dan een V-Storm.
 
Al eens aan een Multistrada gedacht? Je kan er alle kanten mee op. Zeker leuker dan een V-Storm.
Hij wil er een weekje mee weg kunnen en niet halverwege naar een dealer moeten worden afgesleept :+
En de nieuwe ligt niet binnen z'n budget (en moet het nog waarmaken dat ie tussen de onderhoudsintervallen niet alsnog stil komt te staan).
Niet te vergeten dat de oude Multistrada oerlelijk is :X
 
Bmw f800s is een machine waar veel lof over is gesproken, dus gewoon goed. Als je deze mooi vindt kun je ook effe kijken naar de Yamaha trx 850. Wel iets sportiever maar zoooó leuk.

24589_0_1_2_f800s_Image%20credits%20-%20BMW.jpg


yamaha_trx850_800.jpg
 
thx. again de TRX vind ik ook best leuk maar denk maar niet dat m'n vriendin langer dan een uur op dat achterzitje gaat zitten

oude multi zou best wat kunnen zijn maar ook ik vind dat front op z'n zachts gezegd merkwaardig....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een ZZR gereden, en ben om praktisch de zelfde reden geswitched naar een nieuwe motor. In mijn geval een Honda Blackbird uit 2002. Het is echt een top machine! erg comfortabel (ook met 2up) en bloed snel! 1100cc/164bhp klinkt veel, maar bij lage rpm is het een vriendelijk diertje. boven de 8000rpm is het een monster! haha

scaled.php
 
Gezien je verhaal zou ik zéker 's gaan rijden met de V-Strom. Ik heb al vanalles gereden, sportief, naked, all-road en tot nog toe is de V-Strom degene die het meeste motor biedt voor dat geld. Daarnaast zijn ze nog oerbetrouwbaar ook. Enige nadeel tov je zzr is het mindere vermogen. Al jankt ie trouwens heel vlot naar behoorlijk illegale snelheden.
 
Laatst bewerkt:
De V-Strom is een leuke motor, maar kies dan wel de 650...
Is maar 17 kilo lichter dan de 1000 en veel handelbaarder... :)

Als je echt wilt gooien en smijten met een dergelijk type motor, dan is de Kawasaki Versys ook een hele mooie. Prima geschikt voor langere toertochten, een heuse supersport killer in de bergen en ook met duo goed te rijden.

Ik heb de V-Strom gehad en rij nu een Versys, weet waar ik over praat. Een Transalp komt qua prestaties te kort op de V-Strom en de Versys, die zou voor mij meteen afvallen... ;)
 
idereen bedankt tot dusver

tja binnenkort maar ff met de v-strom proefrijden
begrijp dat je d'r lekker mee kunt stoeren ... en ff kijken of ik vermogen 'mis'
 
ik heb vorig jaar al een keer een z1000 gehuurd en zeker een fijne fiets maar ook achterop zitten was niet top
en daarnaast wil ik eigenlijk geen naked om toch wat bescherming op de snelweg te hebben.

ze hebben bij kawa wel een top aanbieding trouwens voor de z750.
 
Als je een motor wilt waar je duo ook lekker op kan zitten: Yamaha FJR1300....
Weet er zelfs wel eentje te koop voor je :Y
 
Mijn motor totall loss (transalp). En ben ook op zoek. Het liefst V-Strom 1000 of Vardero 1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan