Appen / bellen achter het stuur rijbewijs kwijt?!

Dat doe je met te hard rijden of door rood rijden ook ,dat doe je ook niet p/o
 
Signaal blokkeren zal niet veel helpen tijdens het typen van het bericht, alleen bij het verzenden.

Ik zou zelfs nog veel verder willen gaan... Wanneer iemand tijdens het appen/Facebooken/SMS'en of wat ook maar een ongeluk veroorzaakt is het in mijn ogen meteen een poging tot doodslag. Je pakt immers bewust je telefoon tijdens het rijden om een berichtje te versturen. Je neemt dus bewust het risico om iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen of zelfs te doden.
Denk inderdaad dat de oplossing meer in een dergelijke hoek gezocht moet worden. Bij aanrijding waarbij duidelijk sprake is van bewust mobiel bellen/appen/internetten tijdens het rijden direct poging tot doodslag samen met art. 5 in het proces verbaal noteren. Wil je nog een stap verder? Geen verzekeringsdekking meer bij bewezen gebruik van mobiel tijdens het rijden. Dan pak je de overtreder nog harder aan. Gewoon een waarschuwing of boete zal niet zozeer werken aangezien de pakkans te klein is. Daarentegen is de kans om een ongeval te veroorzaken tijdens mobiel gebruik des te groter.
 
Hier kan ik overheen helaas...
2x aangereden wachtend bij stoplicht(auto)en eind vorig jaar door een appende bestuurster van de motor af geragd.
Mevrouw reed voor me en aan haar slingerende rijgedrag maakte ik al op dat ze met andere dingen bezig was,achter blijven dus.
Ze ging steeds langzamer rijden om uiteindelijk te stoppen in de berm.
Ik vervolgde mijn weg maar net toen ik langs haar op reed(trok net op want we stonden al bijna stil)was het bericht waarschijnlijk klaar,gaf ze een stoot gas en stuurde de weg op.
Daarbij raakte ze met haar voorbumper mijn achterwiel,motor dwars en ik eraf met een highsider waar Marquez jaloers op kon worden.
Motor TL en ik kon nog lopend de ambulance in maar daar was alles ook mee gezegd.
Dit is allemaal binnen 2 jaar gebeurd,ik rij al ruim 30 jaar auto(60k/jaar zakenlijk)en 10 jaar motor,nooit eerder aanrijdingen gehad


Zulke mensen steek je ofwel met heel veel ruimte en volle snelheid voorbij.
Ofwel neem je even tijd en blijf je achter hen.
Dit risico zou ik niet nemen, ookal ben je zelf 0% in de fout, je speelt wel met je leven.
 
Zulke mensen steek je ofwel met heel veel ruimte en volle snelheid voorbij.
Ofwel neem je even tijd en blijf je achter hen.
Dit risico zou ik niet nemen, ookal ben je zelf 0% in de fout, je speelt wel met je leven.

Was op een dijkweg en zoals ik al aangaf was de snelheid al flink afgenomen en parkeerde ze in de berm.
Ik gaf gewoon weer gas(zat er ruim achter en ik passeer sowieso altijd zo ruim mogelijk)en toen ik haar net voorbij was gaf zij ook weer gas en stuurde de weg op.
Ze raakte met haar voorbumper mijn achterwiel(dan heb je als bestuurder wel heel veel gemist)
Moest ik op de rijbaan gaan stilstaan om te wachten of een net parkerende auto weer de weg op wil rijden?
Verlicht mij
 
Was op een dijkweg en zoals ik al aangaf was de snelheid al flink afgenomen en parkeerde ze in de berm.
Ik gaf gewoon weer gas(zat er ruim achter en ik passeer sowieso altijd zo ruim mogelijk)en toen ik haar net voorbij was gaf zij ook weer gas en stuurde de weg op.
Ze raakte met haar voorbumper mijn achterwiel(dan heb je als bestuurder wel heel veel gemist)
Moest ik op de rijbaan gaan stilstaan om te wachten of een net parkerende auto weer de weg op wil rijden?
Verlicht mij

Dat zeg ik niet, ik zeg ook niet dat je in de fout was. Ik zeg gewoon dat ik het waarschijnlijk iets anders aangepakt zou hebben als die persoon zo als een gek aan het rijden was.
 
Dat is helaas het probleem met dijkjes,nauwelijks ruimte en afslagen.
Op gewone wegen neem ik gewoon een andere route als ik “onbetrouwbare” bestuurders tegenkom.
Hier bleef ik er maar een flink eind achter maar toen ze stil ging staan moest ik er wel langs en wist die trien me er toch nog af te rossen.
Was ook kwaad op mezelf dat het een ander toch gelukt was.
Ze heeft schuld bekend en alle schade is zelfs ruimschoots vergoed en belangrijker:heb geen lichamelijke schade eraan overgehouden.
Thanks Revit en HJC
Ik heb nog niets teruggekocht maar verwacht dat ik niet meer op de dijken te vinden zal zijn(en dan ging ik nog wel op rustige dagen)
Wil meer de ruimte kunnen opzoeken
 
vanmorgen ook weer..
reed terug naar huis en sukkel was meer geïnteresseerd in zn schoot dan op t verkeer...

echt☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠
 
Terug
Bovenaan Onderaan