balhoofdlager zx6 welke vervange

pivo

Pluk de dag, rij Kawasaki 😁👍
8 sep 2002
2.653
81
mijn balhoofdlager is waarschijnlijk niet goed meer (zit een zwaar punt in) nu heb ik al zitten kijken bij motorzoom voor een nieuwe hier verkope ze setjes dus ,moet ik nu onder en boven vervangen of is alleeen boven genoeg????

 
Als mijn Bandit daar last van heeft, maak ik eerst de lagers grondig zuiver met petroleum. Daarna blaas ik die goed uit met perslucht en vet ik die opnieuw in. Meestal is dat genoeg, en hoef ik die lagers niet te vervangen. Als die lagerschalen er nog goed uitzien, dan zit er gewoonlijk wat zand of stof tussen die lagers, en krijg je daardoor een 'knik'.
 
ik heb hem indertussen dus laten vervange onderste lager was helemaal roodverroest (monteur zei dat af fabriek de lagers heel slecht ingevet worden ,dus er zit nu flink wat watervast vet van belrai op )en ik kan je vertellen hij stuurt weer net zo fijn ,was wel prijzig lagertsetje bijna zestig euro ,maar goed ik kan hem er zelf nie voor maken
 
Lagers haal je bij een lagerhuis(bijv SKF dealer)

Het scheelt je gewoon een heeeeeeeleboel euro's.
Zo'n balhoofdlager is niets meer dan een konisch rol/naaldlager,die worden voor vele doeleinden gebruikt,en kosten in het algemeen bijna geen worst!

Volgende keer,oude eruit,ff meenemen naar zo lagerdealer,en nieuwe erin.

John :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan