Banden wisselen crosser/enduro

-XX-

MF veteraan
24 okt 2006
19.981
34
New York
Hola,

Ik ben op zoek naar een tool waarmee je netjes de band kan omleggen zonder de velgen te beschadigen.

Ik had een tool gevonden: Baja no pinch tool...
Echter is deze alleen in Amerika te verkrijgen.

Weet iemand een soortgelijke tool die in Europa te koop zijn?
Ik heb gegoogled, maar ik heb niks kunnen vinden....

Groetjes
-XX-
 
Hiermee kun je de band makkelijk demonteren. Je hebt nog steeds banden ijzers nodig. Daar zijn ook beschermers voor.
 
Hiermee kun je de band makkelijk demonteren. Je hebt nog steeds banden ijzers nodig. Daar zijn ook beschermers voor.
mooie set...
 
Gewoon met bandenlepels werken. Bij de ouderwetse lepels even de randjes wegslijpen (geel) zodat je vlak op de velg ligt en niet met 2 drukpunten werkt op de velg. OF je de velgen nu op de stenen knalt of een krasje met de bandenlepel, zo spannend is dat toch niet? En anders idd met een tuinslang of velgbeschermer.

1613136562754.png
 
Die lepels vind ik dus waardeloos. Ik gebruik deze al jaren.
 
Zoiets heb ik ook maar dan direct uit china en niet via HBM. Ik heb ze zonder kunststof handvat zodat ik er een dop op kon lassen en ik ze dus ook kan gebruiken als sleutel om de wielen te demonteren. Ik neem ze ook mee als ik het terrein in ga.
 
Hola,

Ik ben op zoek naar een tool waarmee je netjes de band kan omleggen zonder de velgen te beschadigen.

Ik had een tool gevonden: Baja no pinch tool...
Echter is deze alleen in Amerika te verkrijgen.

Weet iemand een soortgelijke tool die in Europa te koop zijn?
Ik heb gegoogled, maar ik heb niks kunnen vinden....

Groetjes
-XX-
Nou dat komt toch mooi uit als je in New York woont........
 
Zoiets heb ik ook maar dan direct uit china en niet via HBM. Ik heb ze zonder kunststof handvat zodat ik er een dop op kon lassen en ik ze dus ook kan gebruiken als sleutel om de wielen te demonteren. Ik neem ze ook mee als ik het terrein in ga.
:t Dat is best een praktisch goed idee eigenlijk!

Ik hoop niet dat je er een patent op aangevraagd heb want dan ben ik straks in overtreding.:+
 
Ik doe het met alleen lepels (vergelijkbaar model met die van hbm hierboven) en bandenvet en dan lukt het me aardig zonder de velg te beschadigen. Het is gewoon een kwestie van meters maken. Geduld hebben en ruimte creeëren op de juiste plek ipv lomp kracht blijven zetten.
 
Ik doe het met alleen lepels (vergelijkbaar model met die van hbm hierboven) en bandenvet en dan lukt het me aardig zonder de velg te beschadigen. Het is gewoon een kwestie van meters maken. Geduld hebben en ruimte creeëren op de juiste plek ipv lomp kracht blijven zetten.
Zo doe ik het ook al jaren en soms met een bandenapparaat. En dat gaat prima, maar dit "no pich tool" lijkt mij erg makkelijk en zou ik er graag bij hebben.
En met "no pich" bedoelen ze de binnenband en niet zozeer de velg.
 
Rabaconda heb ik, werkt prima! Kwaliteit is ook prima! Kan het aanbevelen als je regelmatig crosser/enduro banden moet wisselen. Zelf al een tiental banden ermee vervangen.
Check amazon, en reviews en prijzen. Soms met aanbiedin van een complete set met bandenlichters.
 
Rabaconda heb ik, werkt prima! Kwaliteit is ook prima! Kan het aanbevelen als je regelmatig crosser/enduro banden moet wisselen. Zelf al een tiental banden ermee vervangen.
Check amazon, en reviews en prijzen. Soms met aanbiedin van een complete set met bandenlichters.
Thanks...

Echter zie ik in het Rabaconda niet zozeer een tool waarbij het monteren zelf makkelijker zou gaan?
Alleen spullen voor gemakkelijk demonteren.
 
Heb je al wat gevonden?

Ik heb de afgelopen dagen een viertal banden gedemonteerd/gemonteerd met alleen maar 2 kleine bandenlepeltjes die ik onderweg ook mee kan nemen. Ging prima moet ik zeggen, zelfs zonder glijmiddel monteren ging prima. Met gaat uiteraard beter maar als de techniek maar goed is heb je niet veel nodig. Zorg dat er voldoende lucht in je binnenband zit bij de montage zodat deze al een mooie ronde vorm heeft, dan pak je hem niet zo snel met de lepel.

Heb geen ervaring met mousse erop leggen, kan me voorstellen dat dat niet meer lukt met van die kleine lepeltjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan