Afgelopen vrijdag en zaterdag 800km op mijn Kawasaki KLE500 2006 door de regen naar midden frankrijk gereden. Na ongeveer 300km begon het euvel:
Motor start uitstekend, loopt dan mooi stationair en rijdt normaal weg. Na ongeveer een minuut gereden te hebben ervaar ik het volgende:
-Motor begint te sputteren. Wanneer ik gas bij geef dreigd deze uit te vallen.
-Wanneer ik veel toeren blijf houden haat het wel goed.
-Bij stil staan valt de motor vaak uit OF loopt te hoog stationair.
-Na afslaan direct starten gaat slecht en alleen met choke aan. Gas bijgeven werkt averechts.
-Na ongeveer een minut wachten start de motor weer normaal.
-Vaak is er benzine in het luchtfilter te vinden.
Dit alles ongeacht de benzinekraanstand. Ook op PRI alle bovenstaande problemen.
Voor dat ik met vakantie ben gegaan heb ik zelf de kleppen gesteld. Motor heeft daarna nog een halve week zeer goed gelopen. Wel na gas gegeven te hebben hoog stationair en langzaam afzakken naar het ingestelde toerental.
Hier in Frankrijk (ben met vrienden die een hoop gereedschap hebben) heb ik de -klepspeling opnieuw gecontroleerd, deze is correct.
-Heb alles ontdaan van water.
-Heb het luchtfilter gecontroleerd.
-Ik heb door de benzinetoevoer, vacuumnippel en andere slangen met perslucht de carburateurs uitgeblazen.
-Het doorlopen van de benzinekraan gecontroleerd.
Wel is het zo dat het olieniveau ietsjes te hoog is. (Olie heb ik vervangen voordat ik weg reed vanuit Nederland). Dit ga ik zodirect omlaag brengen.
Ik ben nu een beetje ten einde raad en zou zo graag willen genieten van de wegen en paden hier in de buurt. Input van jullie word zeer op prijs gesteld.
Groeten uit de Morvan
Motor start uitstekend, loopt dan mooi stationair en rijdt normaal weg. Na ongeveer een minuut gereden te hebben ervaar ik het volgende:
-Motor begint te sputteren. Wanneer ik gas bij geef dreigd deze uit te vallen.
-Wanneer ik veel toeren blijf houden haat het wel goed.
-Bij stil staan valt de motor vaak uit OF loopt te hoog stationair.
-Na afslaan direct starten gaat slecht en alleen met choke aan. Gas bijgeven werkt averechts.
-Na ongeveer een minut wachten start de motor weer normaal.
-Vaak is er benzine in het luchtfilter te vinden.
Dit alles ongeacht de benzinekraanstand. Ook op PRI alle bovenstaande problemen.
Voor dat ik met vakantie ben gegaan heb ik zelf de kleppen gesteld. Motor heeft daarna nog een halve week zeer goed gelopen. Wel na gas gegeven te hebben hoog stationair en langzaam afzakken naar het ingestelde toerental.
Hier in Frankrijk (ben met vrienden die een hoop gereedschap hebben) heb ik de -klepspeling opnieuw gecontroleerd, deze is correct.
-Heb alles ontdaan van water.
-Heb het luchtfilter gecontroleerd.
-Ik heb door de benzinetoevoer, vacuumnippel en andere slangen met perslucht de carburateurs uitgeblazen.
-Het doorlopen van de benzinekraan gecontroleerd.
Wel is het zo dat het olieniveau ietsjes te hoog is. (Olie heb ik vervangen voordat ik weg reed vanuit Nederland). Dit ga ik zodirect omlaag brengen.
Ik ben nu een beetje ten einde raad en zou zo graag willen genieten van de wegen en paden hier in de buurt. Input van jullie word zeer op prijs gesteld.
Groeten uit de Morvan
Laatst bewerkt: