BMW CE 04

Qua software zitten er wel wat hick-ups in, maar voor de rest rijdt hij als een trein. Ik heb nog niks gehad wat er voor heeft gezorgd dat ik niet meer kan rijden. Wel wat ongemakken, maar dat heeft ook wel weer wat. Wanneer je hem nu zou kopen zijn deze hick-ups waarschijnlijk wel weg.

Wat tevens een veel voorkomend probleem is, is dat de achterlichten/ aanwijzers vaak afbreken. Dit komt dan doordat iemand er tegen aan is gelopen of iets vergelijkbaars.
 
Nee, geen leenmotor, heb nog andere motor staan, pak die liever.
2 afbeeldingen die bij de erro(s) kwamen
Bekijk bijlage 1918400Bekijk bijlage 1918402
DIt probleem is bij mij ontstaan nadat de accu z'n voltage verloor. Na het rechargen van de 12v Accu kreeg ik deze melding. Zelfde verhaal, dus slakkegang en de vraag om naar de dealer te komen. Dat heb ik kunnen vermijden door simpelweg te melding te resetten dmv van een obd2 en een appje.
Dat scheelde een hoop gedoe.
Ik gebruikte deze:
1693228444831.png
 
Ook bij mij de gebroken indicator, die werkelijk zo zacht als boter zijn:
1693228588777.png
 
Via Facebook deze protectors besteld (was oorspronkelijk geinteresseerd in de Turkse variant, maar ik vond de heren te agressief en niet zo netjes naar anderen). Van het weekend gemonteerd met een nieuwe indicator en ik moet zeggen dat ze heel stuk steviger aanvoelen nu:

1693228674212.png





50 euro inclusief verzending. Absoluut de moeite waard.
 
Via Facebook deze protectors besteld (was oorspronkelijk geinteresseerd in de Turkse variant, maar ik vond de heren te agressief en niet zo netjes naar anderen). Van het weekend gemonteerd met een nieuwe indicator en ik moet zeggen dat ze heel stuk steviger aanvoelen nu:

Bekijk bijlage 1918985




50 euro inclusief verzending. Absoluut de moeite waard.
Ik snap wat je bedoeld met dat agressieve. Deze zien er ook goed uit, zijn deze van die 3d printer Mario man? Ofzo. Een indicator is al snel 114 euro volgens mij. Dus wanneer je geen topkoffer hebt zou ik het zeker doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Voor de indicator heb ik 86 euro betaald.
De beschermers heb ik via Walter Bianco besteld.
 
DIt probleem is bij mij ontstaan nadat de accu z'n voltage verloor. Na het rechargen van de 12v Accu kreeg ik deze melding. Zelfde verhaal, dus slakkegang en de vraag om naar de dealer te komen. Dat heb ik kunnen vermijden door simpelweg te melding te resetten dmv van een obd2 en een appje.
Dat scheelde een hoop gedoe.
Ik gebruikte deze:
Bekijk bijlage 1918982

Het vermoeden bij mij is ook terugloop van accuspanning. Interessanter voor mij dan een oplossing is hoe dit veroorzaakt is, hoe kan het dat een boordaccu zoveel spanning verliest. Dag ervoor is er nog 120km mee gereden en opladen van de rij accu kan alleen als scooter uit staat. Wil volgende keer niet dat het weer gebeurt.
 
Nu weet ik dat problemen eerder worden gepost dan succes verhalen, maar voor een nieuw model vindt ik dit toch wel behoorlijke "kinderziektes"
Het komt niet over als een betrouwbaar vervoermiddel
Voor mij is het succesverhaal dat ik zeer tevreden ben met de scooter, ondanks dat er nu een garantie gevalletje speelt. Vind het echt een top scooter. Heb het voor een bepaald doel gekocht en hier voldoet die volledig of nog meer aan. Rijd er voornamelijk woon werk mee en dan heb ik een rang van ongeveer 100km en is ruim voldoende voor woon werk. Rustig toeren met moeders achter voor wat sight seeing of wat kleine boodschapjes haal ik rustig een range van 140-145.
Topkoffer van 46l achterop en helmvak onder buddy, ruim voldoende voor mij. Op mijn werk vragen ze al of ze hem mogen lenen voor verhuizen :}

Andre
 
DIt probleem is bij mij ontstaan nadat de accu z'n voltage verloor. Na het rechargen van de 12v Accu kreeg ik deze melding. Zelfde verhaal, dus slakkegang en de vraag om naar de dealer te komen. Dat heb ik kunnen vermijden door simpelweg te melding te resetten dmv van een obd2 en een appje.
Dat scheelde een hoop gedoe.
Ik gebruikte deze:
Bekijk bijlage 1918982

Zit er een ronde of rechthoekige aansluiting op de scooter. Heb de GS 911 software voor mijn andere bmw, die heeft een ronde aansluiting. Vrijdag wordt de scooter weer afgeleverd thuis door de dealer, maar wat de accu "leeg" trok daar zijn ze niet achter.
 
Zit er een ronde of rechthoekige aansluiting op de scooter. Heb de GS 911 software voor mijn andere bmw, die heeft een ronde aansluiting. Vrijdag wordt de scooter weer afgeleverd thuis door de dealer, maar wat de accu "leeg" trok daar zijn ze niet achter.
Dat durf ik uit het hoofd niet te zeggen, maar zo ziet in ieder geval de achterkant van de obd2-stekker er uit. Kun je daar iets uit afleiden?
1693506996401.png
 
Ik ben ook weer blij met de motor, na de software update en fixes heb ik geen problemen meer ervaren. De motor rijdt een stuk soepeler en de nieuwe banden Michelin road scooter 4 bevallen ook goed, erg stil en smooth. Ik heb ook de range weer terug, hij geeft weer 120 km aan vanaf het begin ipv dat hij gelijk al de maximum stand heeft gecorrigeerd naar 100 km. Die 120 km haal ik nu ook weer met gemak terwijl ik eerst echt niet verder kwam dan 100 km ondanks dezelfde omstandigheden. Voorlopig rij ik nog wel op deze motor.
 
Ik heb sinds een week de Pirelli Diablo Rosso’s er onder en toen ik wegreed dacht dat ding dat Valentino Rossi er op zat ofzo, want in de bocht wilde hij gelijk gaan liggen. Schrok me wild. Wat een verschil met de Maxxis.

Heb trouwens gisteren Nijmegen - Utrecht gedaan, met flink wat snelweg en op sommige stukken zelfs de maximale 128 km gedaan en ik kwam nog steeds thuis met 29% op de teller. Dat gaf wel vertrouwen zeg.
 

Bijlagen

  • IMG_0305.jpeg
    IMG_0305.jpeg
    100,6 KB · Weergaven: 8
Mijn volgende project wordt al het geklapper en gekletter overal weg te halen. Op klinkers klink ik net een Spaanse band met castagnettes.
Vooral de voorklep en de zijkanten ter hoogte van de voeten maken veel lawaai.
 

Bijlagen

  • IMG_0306.jpeg
    IMG_0306.jpeg
    57,2 KB · Weergaven: 8
Mijn volgende project wordt al het geklapper en gekletter overal weg te halen. Op klinkers klink ik net een Spaanse band met castagnettes.
Vooral de voorklep en de zijkanten ter hoogte van de voeten maken veel lawaai.
Check Facebook even, hier hadden ze het een en ander aan oplossingen voor. Je kan de kappen loshalen en daar een soort tochtstrip rubber tussen plaatsen.
 
Ik zag gister nog iemand op een CE 04 rijden ten zuiden van Amersfoort op de N227 richting Maarn / Doorn. Iemand van hier?

1694245824814.png
 
Wel leuk om eens een andere te zien, met rugsteun ook zo te zien. Heb je dat met een dashcam gefilmd? Super scherp beeld zeg.
 
Ik zie het rugsteuntje er niet aan af, maar kan aan mij liggen. :) Zelf geen CE 04 en de laatste keer was een jaar terug.
Dit is idd mijn actioncam, ik film meestal nog in 1080 ipv 4K, met 4K zou het nog net wat scherper zijn.
Test: Drift Ghost XL Pro actioncam: Ruim 4 uur in 4K filmen. Voor Motovloggers en camerabeelden voor de verzekering.

Ik heb altijd een camera op m'n helm, zo kan ik er van leren als er (bijna) iets mis gaat. Of als ik iets idioots zie, bewaar ik het en maak ik een keer een compilatie. In de auto ook altijd met camera. Ook handig voor de verzekering, als de ander jou de schuld in de schoenen wil schuiven, als het niet jouw schuld is. Dan is het heel simpel: filmpje laten zien en niet meer bakkeleien wie de schuldige is.
 
Ik zag gister nog iemand op een CE 04 rijden ten zuiden van Amersfoort op de N227 richting Maarn / Doorn. Iemand van hier?

Bekijk bijlage 1923083
Wat een toeval. Ik reed via Doorn naar Arnhem. Ik was er tussen 1200 en 1230 uur. Ik kan alleen mezelf niet herkennen, want ik had een zwart met fluor Helite jas aan, en zwarte boots. Ik herken op de foto ook geen achterzitje trouwens.
 
Wat een toeval. Ik reed via Doorn naar Arnhem. Ik was er tussen 1200 en 1230 uur. Ik kan alleen mezelf niet herkennen, want ik had een zwart met fluor Helite jas aan, en zwarte boots. Ik herken op de foto ook geen achterzitje trouwens.
Ik zie het, was een boompje in de achtergrond bij nader inzoomen. Dat is wel heel toevallig dan is er nog iemand.
 
Wat een toeval. Ik reed via Doorn naar Arnhem. Ik was er tussen 1200 en 1230 uur. Ik kan alleen mezelf niet herkennen, want ik had een zwart met fluor Helite jas aan, en zwarte boots. Ik herken op de foto ook geen achterzitje trouwens.

Dit was later. Denk rond 16.30u. Kan ook een proefrit zijn geweest hoor, er zit een BMW-dealer in Amersfoort.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
De nieuwe software update heeft ook wat nieuwr features. Zo wordt er meer oranje. Ik had vandaag zelfs dat hij de range van 125 km aangaf na het opladen 👍
IMG_20230911_174911.jpg
 
1694608097490.png




Ik heb deze rand, zowel links als rechts, voorzien van zelfplakkend tochtband, en het gekletter is werkelijk met 80% afgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan