BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Weten jullie nog een goed(koop) adresje voor BMW onderdelen.

Ik zoek bv de riem voor de dynamo.
Op ebay kost die 15 euro (10 verzending)
Keilriemen Keilrippenriemen Poly-V-Riemen BMW BMW R 1200 GS 12317681841 ab 2004 | eBay

Het originele artikel nummer is 12317681841 (ongeveer $35,-)

Het is een vrij standaard riem want op ebay komt die ook van Continental.

Edit: zelf wat verder gezocht:
Het is een type 4PK611 (611mm lengte)
Ik heb ze nog wat goedkoper gevonden:
Keilrippenriemen Keilriemen BMW R1100S -R 1100 S - Poly V Riemen 4PK611 | eBay

of deze:
http://www.ebay.nl/itm/4PK611-CONTI...1766197972?hash=item2a521c12d4:i:181766197972

Die hierboven kost ongeveer 10 Euro en 3 Euro verzendkosten.
Veel goedkoper kan ook nog:
Poly V-riem CONTITECH 4PK611 - Riem
€ 5,59
of Poly V-riem Contitech 4PK611 - MijnAutoOnderdelen.nl
€6,40
Er ligt dus een aardige marge op de motoronderdelen, zeker de onderdelen die ook in de auto toegepast worden, zoals zo'n multiriem.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij heb ik 4 tientjes betaald voor de wissel, inclusief de riem. maar dat was de vraag niet.
 
Laatst bewerkt:
Als dat het enige is geweest wat ze gedaan hebben, was dat een koopje.
Want qua arbeid ben je wel even zoet.

Ik heb uiteindelijk voor de riem slechts €5,60 betaald.

Vanmiddag "even" de oude gedemonteerd en de nieuwe erop gelegd.

Oliekoeler moest los (wel de leidingen laten zitten), maar spatbord zat erg in de weg, dus voorwiel eruit, spatbord eraf.
Toen lukte het wat beter.

Afschermkap met wat moeite kunnen verwijderen, omdat ongeveer alles in de weg zit :+

Daarna 2 hoofdbougies eruit en met sleutel 34 krukas rechtsom draaien en met een plastic bandenwipper de riem eraf laten lopen.
Daarna de nieuwe erop gezet en alles weer gemonteerd.

Er lijkt trouwens wat verschil te zitten in de verschillende BMW uitvoeringen vooral de GS lijkt vanaf 2009 een andere maat te hebben dan die voor de R1200R die voor de luchtgekoelde versie altijd dezelfde riem gebruikt (4PK611)

Bij mij paste alles gelukkig goed.
Oude riem zag er trouwens nog best goed uit. Hij is alleen wat dunner geworden aan de binnenkant.
 
Nou rijd ik geen R1200R maar nog zo'n oude baksteen, maar deze jongens zijn wel handig in demontage en montage.
en kwa montage vooral deze slimme rik
 
Nou rijd ik geen R1200R maar nog zo'n oude baksteen, maar deze jongens zijn wel handig in demontage en montage.
en kwa montage vooral deze slimme rik

Bedankt voor het filmpje!

Ik vond de demontage nogal gewelddadig en moeilijk uitgedacht met die spanbanden.
Gewoon ronddraaien en er een plastic bandenwipper langs houden zodat die van de poelie af loopt.
Montage heb ik ook volgens filmpje twee gedaan, wel de bougies eruit en dan met de bahco op de krukasmoer en dan draai je hem makkelijk rechtsom erop.
Ik heb nog getracht de riem enigszins te beschermen met 2 tie-raps er tussen, dat scheelt misschien een kleine beschadiging.
De groeven zijn niet echt scherp op de poelie.

Bij de GSA zit alleen de valbeugel enigszins in de weg, voor de rest heb je daar veel meer ruimte. Een "gewone" GS is helemaal fluitje van een cent :+
 
Laatst bewerkt:
...demontage...: omdat die riem toch niet bewaard wordt, gewoon het ding met een kniptang doormidden knippen...
...knip, knip..., en in de Kliko er mee...

...beetje moeilijk gedoe met van die spanbanden... :?
 
Nieuw technisch vraagje over gereedschap:

Welke dop heb je nodig om dit boutje van de "versnellingspook" los en vast te zetten?

Het moet een E dop zijn, maar wie weet welke maat?
Het is de bout waar nr.1 bij staat en met het pijltje erbij.
full
 
20 april 2015 mijn nieuwe R1200R LC opgehaald. Nu de 10.000km beurt achter de rug en inmiddels alweer over de 11.000km heen. Komend weekend voor 3 dagen de Eiffel onveilig maken en ik moet zeggen nog geen seconde spijt. Op naar de 20.000km.
 
Mijn doppendoos heeft hetzelfde probleem :+

Als ik de R1200R bekijk, kom ik maar 1 zo'n uitwendig torx boutje tegen.

Ik ben liefhebber van gereedschap, maar soms ga ik daar wat ver mee.

Of toch maar bij de plaatselijke gereedschap zaak 1 zo'n bitje halen :+[afbeelding]

Dat zou ik ook doen.

Roelof.
 
20 april 2015 mijn nieuwe R1200R LC opgehaald. Nu de 10.000km beurt achter de rug en inmiddels alweer over de 11.000km heen. Komend weekend voor 3 dagen de Eiffel onveilig maken en ik moet zeggen nog geen seconde spijt. Op naar de 20.000km.

Dat schiet lekker op Peter.

Als/wanneer ik naar de LC over stap zal ik de knipperlicht bediening van mijn huidige 2010R gaan missen maar de benzine-niveau sensor niet :( vorige week merkte ik (gelukkig) net op tijd op dat de hercalibratie van een paar maanden geleden geen blijvend effect heeft gehad, ik ben bij het eerstvolgende tankstation gestopt en er ging 21,5 liter in terwijl er volgen de BC nog voor 45 km in zat _O- echt niet :+

Er zit weer een nieuwe sensor in en dit keer weer onder garantie (op degene waar ik zelf voor betaald heb). Dat is dan sensor nummer drie of vier, ik ben de tel kwijt.

Gelukkig heeft hij voor andere zaken (behoudens de aanrijding vorig jaar) nooit buiten de beurten om bij de dealer hoeven staan dus de betrouwbaarheid is zeker hoog te noemen en als je gewoon de dagteller in de gaten houdt dan ben je niet afhankelijk van de sensor en hoef je hem dus niet persé te vervangen.
 
Ik ben nog steeds aan de eerste benzine niveau sensor bezig (model 2007) :X

Ik kreeg laatst dus wel een nieuwe benzinepomp van Herr BMW door de terugroepactie met de tankring. :+

Trouwens vandaag mijn oude bandjes (Dunlop Roadsmart) vervangen door Michelin Pilot Road 3 2CT.
Eerste indruk na zo'n 30 km: stuurt lekker neutraal.
Volgende week kan ik de regenband kwaliteiten waarschijnlijk verder gaan testen, want het wordt nu meer herfst dan afgelopen tijd '(

De Dunlop bandjes hebben er zo'n 20k op gelegen.
Km stand is nu bijna 56k.
Voorband redelijk gecupt en de achterband wat vierkant geworden.
Er had nog wel wat bij gekund, maar het sturen was geen genot meer en ook over de witte strepen tussen de rijbanen werd het wat nerveus aan de voorkant.
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal droog geweest zo te zien O-)

Inderdaad wordt dat een aardige poetsbeurt.
Ik zou heel veel water gebruiken :+

Wel apart dat bij jouw R alles in spiegelbeeld lijkt te zitten:
Cardan links, uitlaat rechts!

Nog een beetje grip gehad met al die modder en nattigheid?
Want anders is het toch wel een beetje billen knijpen met de gevallen blaadjes en veel vocht op de weg.
 
Niet helemaal droog geweest zo te zien O-)

Inderdaad wordt dat een aardige poetsbeurt.
Ik zou heel veel water gebruiken :+

Wel apart dat bij jouw R alles in spiegelbeeld lijkt te zitten:
Cardan links, uitlaat rechts!

Nog een beetje grip gehad met al die modder en nattigheid?
Want anders is het toch wel een beetje billen knijpen met de gevallen blaadjes en veel vocht op de weg.

Bij de R1200LC zit het cardan en de uitlaat anders en de grip was af en toe minder. Goed uit kijken dus maar alles is goed gegaan. Het was trouwens het hele weekend droog met temperaturen rond de 17gr. De wegen waren alleen behoorlijk vies met modder en bladeren op de kleinere wegen.
 
Laatst bewerkt:
Allen,

Heeft er iemand ervaring met het stuurkuipje van Wunderlich?
Lijkt op de S kuip van weleer .
Ik zoek iets voor een beetje wind bescherming , maar heb geen behoefte aan zo"n stuk
thermopane ruit voor mijn gezicht.
Ben benieuwd naar windbescherming , maar vooral naar al dan geen kabaal rond de helm.
Heb ergens wel eens een foto gezien maar kan het niet meer terug vinden.

Grrrtz
Ruud
 
Juist ja , dit filmpje had ik nog niet gezien.
Oftewel : wij van WC eend adviseren WC eend.
Ziet er wel heeeel mooi uit in die kleuren van de oude 90 S.
 
Allen,

Heeft er iemand ervaring met het stuurkuipje van Wunderlich?
Lijkt op de S kuip van weleer .
Ik zoek iets voor een beetje wind bescherming , maar heb geen behoefte aan zo"n stuk
thermopane ruit voor mijn gezicht.
Ben benieuwd naar windbescherming , maar vooral naar al dan geen kabaal rond de helm.
Heb ergens wel eens een foto gezien maar kan het niet meer terug vinden.

Grrrtz
Ruud
Ik heb dat kuipje op mijn R. Vooral bij mijn oude 2008-R deed ik het vooral om de lelijke vorkpoten af te dekken. Windbescherming niet geweldig, maar geen gerommel aan je helm. Ikzelf heb er de spoiler van MRA opgezet. Nu wel goede windbescherming.
full
 
Bedankt Andre , compleet met foto , daar heb je wat aan!
Ik vind het best mooi staan , ik heb een 2012 antractiet grijze R , met zo te zien het zelfde zadel als jij. Ik ben 180 lang ( of kort , dat is maar hoe je het bekijkt ) . Het zal in ieder geval iets meer windbescherming bieden als het sport schermpje wat ik er op heb staan . Heb ook gereden zonder schermpje , is beter kwa herrie , maar vind het wel een beetje een kaal gezicht en heb het er maar weer opgeschroefd.
full
 
Ik heb kortgeleden het sport schermpje er weer opgezet.

Daarvoor een tijd met het iets hogere toerschermpje gereden.

Nu met het sportscherm veel minder herrie aan de helm, alleen iets meer nattigheid met regen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan