BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ik heb de GPS zo:
full


Uitgevoerd door een stukje massief rond te lassen tussen de staanders van het scherm en gebruik van een GPS bevestiging van een GS

Roelof.

PS: inmiddels 44K km gelopen
 
Laatst bewerkt:
Mooie oplossing voor de GPS heren en dat is een hele mooie fiets Knoetsoer, hij ziet er precies uit als de mijne, vooral omdat je de spiegels er niet op hebt staan :+ mijn eerste mod was de ronde spiegels vervangen door die van de F800GS :Y

Hoeveel kilometers heeft hij al gelopen?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad prachtige oplossing om de navigatie te bevestigen. Had voor de R1200R van mijn vrouw (overgestapt op R1200RS) iets soortgelijks laten maken, maar deze houder wordt 'opgesloten' tussen de rubbers van de ruit. Deze houder - alleen het rvs-gedeelte !!- mag voor het luttele bedrag van € 15.= opgehaald worden in Baarn.

navisteun-r1200r-01.jpg


navisteun-r1200r-02.jpg
 
@Knoetsoer,

Daar kun je trots op zijn! Veel veilige KM's toegewenst.

Roelof.
 
@Knoetsoer,

Daar kun je trots op zijn! Veel veilige KM's toegewenst.

Roelof.
:^

Ik heb ongeveer dezelfde.
Die van mij is van 2007 en is net zo zwart en heeft nu bijna 60k gelopen.

Mooi gepoetst deze. :9~
Zien de uitlaatbochten vak bij de lambda sondes en de kat er ook nog netjes uit, want bij mij begint het chroom wel wat te verdwijnen?
Gr. Ted
 
Laatst bewerkt:
Alles ziet er nog prima uit. Nergens aan de motor kun je zien dat er bijna 80K op de klok staan.
 
Laatst bewerkt:
Nog iemand belang bij een Powercommander PCIIIusb voor R1200R model 2006 ?

Ik ben het aantal projecten aan het terugbrengen en dit is er een waar ik niet aan toe kom.
 
Laatst bewerkt:
De planner, een Zumo 390, staat bij mij met een ram-mount ( een korte en een middelste arm, met een tussenkogel) op de linker stuurhelft, de oude android was ook zo'n leuk project wat nu *tijdelijk* stil ligt, de portofoon, een Baofeng B5 4watt dualband , heeft momenteel een langere antenne met steun maar moet uiteindelijk vervangen worden door projectje mobilofoon onder de buddy en antenne achterop. . :-)


en de kms zijn gestegen naar 85K
 
Laatst bewerkt:
@ Damted,

Vraagje: mijn handvatverwarming doet het regelmatig niet. Mijn analyse was dat dit komt door lage accuspanning waardoor de CAN bus niet noodzakelijke verbruikers uit zet en de remedie zou zijn een nieuwe accu te monteren.
Nu heb ik net een nieuwe en doorgeladen accu gemonteerd en had verwacht dat dit euvel voorbij zou zijn. Maar dit weekend zat ik mooi met "kouwe klauwen"

Konkrete vraag: vind je zo'n "storing" ook terug in het geheugen als je met de GS911 het storingsgeheugen afvraagt?

Of zijn hier in het forum meer mensen die dit probleem kennen/gehad hebben?

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
@ Damted,

Vraagje: mijn handvatverwarming doet het regelmatig niet. Mijn analyse was dat dit komt door lage accuspanning waardoor de CAN bus niet noodzakelijke verbruikers uit zet en de remedie zou zijn een nieuwe accu te monteren.
Nu heb ik net een nieuwe en doorgeladen accu gemonteerd en had verwacht dat dit euvel voorbij zou zijn. Maar dit weekend zat ik mooi met "kouwe klauwen"

Konkrete vraag: vind je zo'n "storing" ook terug in het geheugen als je met de GS911 het storingsgeheugen afvraagt?

Of zijn hier in het forum meer mensen die dit probleem kennen/gehad hebben?

Roelof.
Weet niet of je dit probleem in het geheugen terug vind.... want het is niet echt een storing hè.
Ik gok dat het draad in het handvat zelf gebroken is. Heb dat bij die van meerdere keren gehad en rij nu al zeker 5 jaar zonder. Nieuwe handvatten vind ik te duur en ik gebruik ze nauwelijks (die handvatverwarming dus).
Terugkomend op jouw probleem...
Neem het stekkertje van het handvat los en meet deze door, je moet een weerstand meten. Zo niet, dan kan je proberen het handvat rubber op te rollen en mogelijk zie je de draadbreuk. Met een beetje geluk kan je het herstellen en anders zit er niets anders op dan een nieuwe bestellen..
 
Weet niet of je dit probleem in het geheugen terug vind.... want het is niet echt een storing hè.
Ik gok dat het draad in het handvat zelf gebroken is. Heb dat bij die van meerdere keren gehad en rij nu al zeker 5 jaar zonder. Nieuwe handvatten vind ik te duur en ik gebruik ze nauwelijks (die handvatverwarming dus).
Terugkomend op jouw probleem...
Neem het stekkertje van het handvat los en meet deze door, je moet een weerstand meten. Zo niet, dan kan je proberen het handvat rubber op te rollen en mogelijk zie je de draadbreuk. Met een beetje geluk kan je het herstellen en anders zit er niets anders op dan een nieuwe bestellen..

Bedankt voor je reaktie en kan nog de navolgende informatie geven:
"normaal" kon ik de storing oplossen door de motor opnieuw te starten en dan deed de HVV het weer.
Weet niet of de HVV in serie staat geschakeld, maar beide handvatten werden niet warm
Nu ik een nieuwe accu erin heb, lijkt het opnieuw starten niet meer te werken (maar het is ook koud c.q. de motor staat koud)

Een draadbreuk lijkt mij dan minder logisch; alleen als ze in serie staan geschakeld.

De schakelaars op het stuur hebben ook een zekere "reputatie"; dat zou dan ook een bron van storing kunnen zijn.

Roelof
 
Laatst bewerkt:
Te hoge stroom afname zou ook een reden voor uitschakeling kunnen zijn.

Heb je de 2 verschillende standen al geprobeerd , voordat je het contact aanzet?

Ik weet ook niet zeker of er een foutcode van is.

Dat zou dan in de ZFE unit moeten staan.

In de GS-911 staat geen standaard lijst van BMW foutcodes.
Het zijn er wel veel.

Heb je er al eens op gegoogled ?


faultcode BMW motorcycle handlebar heating - Google zoeken

Check dat YouTube filmpje maar eens.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reaktie en kan nog de navolgende informatie geven:
"normaal" kon ik de storing oplossen door de motor opnieuw te starten en dan deed de HVV het weer.
Weet niet of de HVV in serie staat geschakeld, maar beide handvatten werden niet warm
Nu ik een nieuwe accu erin heb, lijkt het opnieuw starten niet meer te werken (maar het is ook koud c.q. de motor staat koud)

Een draadbreuk lijkt mij dan minder logisch; alleen als ze in serie staan geschakeld.

De schakelaars op het stuur hebben ook een zekere "reputatie"; dat zou dan ook een bron van storing kunnen zijn.

Roelof

Ze staan niet in serie, ik heb er tijden eentje kapot gehad terwijl de ander nog bezig was mijn handen te roasten :X

Die 3 standen schakelaar heb ik nog nooit kapot gehad, wel die knipper- en knipperuit- schakelaars.

Meten is weten :Y
 
Na de eerste 200 km. kan ik wel zeggen dat ik een goede keus gemaakt heb. De motor loopt erg fijn en stuurt geweldig. ESA is ook fijn om te hebben. Ik had een stroef schakelende versnellingsbak verwacht maar dat viel enorm mee. Sterker nog, ik kan wel zeggen dat dit een van de best schakelende bakken is waarmee ik heb gereden. De knipperlichten vergen gewenning evenals de kortstondige onrust in het rijwielgedeelte bij het overschakelen. Beide zaken die je alleen aantreft op een BMW(boxer)Het enige dat ik op deze comfortabele motor mis is cruise control. Voor de rest helemaal happy! :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er van de week een 850r bij gekocht..

de 1100 was oorspronkelijk ontworpen als een 850 maar later voor de marketing opgeboord naar een reclametechnisch gunstiger 1000+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er van de week een 850r bij gekocht..

de 1100 was oorspronkelijk ontworpen als een 850 maar later voor de marketing opgeboord naar een reclametechnisch gunstiger 1000+
Klopt niet helemaal.... 1100's waren er eerder.

R1100RS van jan 1992
R1100GS van april 1993
R1100R van sept 1993
R1100RT van mei 1994
De eerste 850 van maart 1994
 
2de Paasdag in mijn ogen enigszins nuttig besteed:

Vandaag de synchronisatie van de 2 gaskleppen maar eens onder handen genomen.
Dat is een klusje waarbij je de GS-911 ook wel hard nodig hebt, want die moet de stationair servo regeling even op nul zetten en uitschakelen, want anders gooit dat roet of eigenlijk lucht in het eten. :+

Eerst beide kabels zonder speling gezet.
Bij mij was er op links wel wat speling en daardoor nam die links niet direct de gasklep vanuit stationair mee, dat zag je ook doordat bij iets gas geven de linker kant langer meer vacuüm aangaf op de Carbtune 2.

Daarna gewoon de procedure volgen die de GS-911 aangeeft:
Begin met een motor warmer dan 80 graden Celcius en sluit vervolgens vacuümmeter aan en start dan de motor.
Stationair servo's zijn dan uitgeschakeld en dan kan het werkelijk synchroon zetten, door het verstellen van de kabelspanners gebeuren.

Daarna nog een keertje extra controle en dan zie je bij iets gas geven dat beide kolommen nagenoeg dezelfde onderdruk weergeven.

Motor pakt weer wat mooier op en draait daardoor ook wat regelmatiger als je iets gas bij geeft.
Op stationair wordt de boel bij geregeld door de servo's dus dat zegt bij normaal bedrijf niet zo veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan