BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

heb je het ook geprobeerd zonder scherm ? Ik heb het originele kleine scherm gehad, een hoger scherm, het originele kleine scherm waar ik 5cm af eb gezaagd en nu weer compleet zonder. Dat laatste is veruit het meest stil en rustig op de helm .
 
Laatst bewerkt:
heb je het ook geprobeerd zonder scherm ? Ik heb het originele kleine scherm gehad, een hoger scherm, het originele kleine scherm waar ik 5cm af eb gezaagd en nu weer compleet zonder. Dat laatste is veruit het meest stil en rustig op de helm .

Ik heb ook alles geprobeerd, van BMW een klein sport scherm, tourscherm en zonder en het gebulder rondom mijn helm bleef exact het zelfde.
Het maakt niet uit of ik met mijn Schubert J1 helm of Schubert C2 rij.

Nu een iets hoger scherm van Puig gemonteerd en het geluid is aanmerkelijk minder. Ik heb getest zonder oordoppen in en dat was goed uit te houden bij 120km. Normaal gesproken rij ik met op gemaakte oordoppen in maar wilde graag testen zonder oor bescherming.

Het gaat mij overigens niet om de winddruk op mijn lichaam, daar heb ik geen hinder van en vindt dat zelfs prettig, zeker in de zomer als verkoeling.

Voor de rest vindt ik de R1200R LC een machtige motorfiets om op te rijden met een prachtig geluid.

Ben nu heel tevreden. :)
 
Laatst bewerkt:
R 1200 R vrienden ! Wegens verkoop van de R bied ik hierbij te koop aan de volgende items .Ik heb een nieuwe Honda CFR 1000 Africa Twin gekocht , een motor die beter bij me past kwa reizen die ik wil gaan maken . Ik moet zeggen dat ik altijd genoten heb van de R , een hele fijne motorfiets en absoluut ondergewaardeerd in het BMW gamma . En als je dan beslist geen GS wilt , moet je het ergens gaan zoeken . Enfin , het gaat om de hoeveelheid plezier die je aan een motor beleeft , het merk is van ondergeschikt belang . Ik heb de R ingeruild maar ik nog een set originele koffers in de aanbieding , passen volgens mij ook op een RT . Met bijpassende binnentassen , ook origineel BMW . Alles gekocht in 2014 , 2 vakanties gebruikt . Zien er nog perfect uit . Koffers en tassen kunnen alleen afgehaald worden . Prijs voor de hele set 400,00 . Nieuwprijs was bij elkaar 700,00 euro .
Contact graag via PB

Koffers zijn Verkocht !!!
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een foto van de binnentassen
full


Tassen zijn in nieuw staat , aan beide zijden een steekvak en een vakje met een rits . Passen perfect in de koffers .
 
Laatst bewerkt:
Ook nog in de aanbieding een heel fraai setje AC Schnitzer rem en koppeling hendel . Mooi gemaakt , ligt erg goed in de hand en ik vind de korte hendeltjes erg fijn om mee te rijden . Past ook op een 1200 GS . Tevens de mogelijkheid de hendels met 3cm te verlengen door het korte uiteinde te vervangen door een langere . Nieuwprijs 200,00 , forum prijs 100,00
full


Hendels zijn Verkocht!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog een heel verhaal geworden.
Dus ga er even voor zitten :+

Afgelopen maandag zou ik inderdaad voor de 2de keer naar de dealer gaan voor een vervolgonderzoek aan het ABS systeem.
.....
hele hoop tekst en foto's
.....


Ik heb nu dus weer ABS.
Ik verwacht dat er ook in NL heel wat van dit soort ABS issues zijn, maar ik heb er nog erg weinig over gelezen. (of heb ik niet goed gezocht)
Mogelijk kan ik hier anderen mee helpen die ooit iets vergelijkbaars aan hun BMW krijgen.
Ik heb mezelf een hoop geld bespaard.
Het mag niet zo zijn dat je je dit soort dure reparaties maat moet kunnen veroorloven om BMW te mogen blijven rijden.

ZO!
Ja ik leef nog!
Nee, niet onder een steen gelegen ofzo
Gewoon erg druk met vanallesennogwat en zeker motor rijden!


FF terugkomend op die ABS reparatie.

Mijn R1200R (prod 10/2006) heeft pas laat in 2015 die storing gegeven. Mijn dealer vroeg zich al af wanneer ik mij nou eens melde met dat probleem :X
Verklaring waarom dat nu zo lang heeft geduurd heeft ie eigenlijk niet, behalve dan dat het door mijn rijstijl zou komen O-) Ik spreek mijn ABS nogal eens aan _O-
Anyway, mijn dealer (inmiddels officieel BMW dealer af) had wel een oplossing. En dat was dus die borsteltjes ff los rossen en na deze reparatie zou dat niet meer mogen voorkomen. De reparatie gebeurde gewoon tijdens een beurt en kostte maar enkele bakken koffie extra.
Gelukkig voor mij zijn niet alle dealers zo aardig om je gelijk een nieuwe ABS unit te verkopen!


Ondertussen staat mijn R1200R nog maar op 115.564 km... vanwege twee andere motoren welke ik gebruik, verdelen de totale gereden motorkilometers zich over drie fietsen.
Vorig jaar heb ik er wel nog een rondje IJsland mee gedaan!
Als je de mogelijkheid hebt ->> DOEN!!

In al die jaren heeft ie geen klap verkeerd gegeven en is er niets stuk gegaan, zelfs de tankniveaumeter geeft nog steeds exact aan wat ie moet doen.
Overigens kon ik vorig jaar tijdens een beurt ook gelijk een aantal terugroepacties laten uitvoeren (iets met benzine en die achterwielflens).

Hij ziet er nu (nog steeds) zo uit:

full



Enkel gaat er dit jaar een aanpassing aan gebeuren...
Het resultaat gaat ongeveer deze kant uit... (let niet op de kleur)

full


De motor op het plaatje is ook een R1200R (enkel met zo'n eng kuipje :X )

Mijn huidige zijspan (R1100GS+Dneprbak) gaat na een komend ritje Noorwegen in de verkoop.

full




Aangezien ik toch wel een solo fiets erbij wil hebben voor het normale gebruik, heb ik vorig jaar eens lopen kijken bij de dealert en links en rechts wat proefgereden.
De K's vallen af vanwege het enorme aantal cilinders, een aantal andere R's vanwege het verlaten van de telelever. De RT vanwege het toch wel hoge plastic gehalte (Hoi Ron!).
Blijft eigenlijk nog maar een boxert over....

full


Deze TripleBlack staat dus nu bijna 2 weken in mijn huis.
Uiteraard weer aangepast aan mijn eigenwijze smaak :Y
- spaakwielen omgeruild voor gietwielen
- bochtenset vervangen door Akra titanium (uiteraard zonder kat en k**klep)
- enorme standaard demper vervangen door een mooie zwarte BOS demper
- Stebel luchthoorn
- Wunderlich dopjesset (voor alle lelijke openingen die BMW nodig achtte)
- Krauser valbeugel set (omdat BMW geen zwarte levert)
- Hornig voorspatbord verlenger

Verder GEEN ESA, HVV, RIJmodusPRO, BC PRO, NAVI, RDC, KEYlessride, handkappen, CruiseControl, SchakelassistentPro

WEL LED koplamp, LED verstralers en ledknippers, BMW Variokoffers en af-fabriek alarmsysteem.

Dus.... ik rij nog steeds, druk als altijd en nog steeds een aanhanger van dat über arrogante merk uit Duitsland....
Overigens moet ik nu wel wennen aan dan weer een fiets met drie-knops knipperlichten en dan weer 1-knops.... B|
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ruud (volgens Ron en die vertrouw ik wel)

Leuk verhaal weer.
Ik denk maar zo als je lang niet hier bent geweest, heb je tenminste wat te schrijven :+

Die BMW dealer van jou is dat een officiële ?

Ik heb niet eerder gehoord dat BMW de ABS units zelf repareert (officiële brief van BMW heb ik nog wel ergens)

Wat hebben ze precies gedaan, ander motortje of toch motortje zelf koolborstels vrij gemaakt. Best een lastig klusje eigenlijk dat motortje uit elkaar halen....
Gratis of bijna gratis ?

Veel plezier met je nieuwe aanwinst trouwens, ziet er wel leuk uit.
Jammer van die missende HVV. De rest kun je missen :)
Handkappen kunnen er ook altijd nog op.
 
Viking64 komt eens langs:

ZO!
Ja ik leef nog!
Nee, niet onder een steen gelegen ofzo
Gewoon erg druk met vanallesennogwat en zeker motor rijden!

Hoi Ruud! Wat goed om te horen dat je nog steeds je R1200R uit 2006 hebt! Al wordt ie dan binnenkort aan banden gelegd :/ Ik heb een collega die heeft ook en R1200R van het eerste uur en rijdt er nog zonder problemen op. Maar niet zoveel kilometers als jij.......al draait hij z'n hand niet om voor een rondje Portugal :]
Wat een mooie reis zeg, met de motor naar IJsland! Al zou dat met je nieuwe R1200GS waarschijnlijk nog gaver zijn geweest omdat je je daarmee makkelijker buiten de gebaande paden begeeft.

Ik heb mijn R1200R, waar jij nog met zoveel liefde en precisie xenon in hebt weten te krijgen, helaas maar 2,5 jaar gehad, toen werd hij een stukje korter gereden door een Franse slaapwagenchauffeur |( Over de nieuwe R1200R ben ik in ieder geval qua looks niet enthousiast, al zal hij vast geweldig rijden. Maar mijn huidige motor, de F800GS, past veel beter bij me, ik denk niet dat ik die, behalve misschien voor z'n opvolger, snel zal inruilen.

Heel veel succes met je nieuwe project, en veel mooie kilometers maar weer toegewenst op GS en met het zijspan! :]
 
Hoi Ted en Joke (toch ?),

Mijn bmw dealer was voor dik 25 jaar een officiële dealer. Nu al weer een jaar of twee niet meer (diverse redenen maar had niets met de kwaliteit te maken).
Ik heb daar toch mijn derde nieuwe bmw besteld (die R1200GS LC) en bewust zonder al die opties. Op mijn R1200R is mijn hvv al jaren stuk en ik mis het niet. Handkappen zijn leuk als je flink off road rijd en daar doe ik nauwelijks aan. Onverhard is nog geen offroad hè ;-)
Mijn abs unit, de motor dus, is gemodificeerd, dus uit elkaar geweest. Mijn dealer is altijd al meer een reparatie zaak dan een 'vervang maar' zaak geweest. En ik ben er blij mee..voordeel dat hij nu niet meer officieel is, is dat de uurlonen ook flink omlaag zijn gegaan. Win-win dus!

Joke; ik wist dat jouw R een onzalig einde heeft gekregen. Fijn dat jij je nu beter thuis voelt op de F.
Is net zo'n karakterfiets hoor!
De nieuwe R1200RLC kon mij qua looks al helemaal niet bekoren... de overstap naar de GS was niet zo moeilijk daar ik er al eentje had ;-)

Dit alles getikt van m'n foon, dus excuses vwb de fouten :W
 
Mooi dat er ook voor de R1200R een forum is. Na mijn Aprilia Tuono te hebben ingeruild op een BMW R1200R kom ik hier maar eens kijken. Vanaf half maart zal ik een R uit 2009 gaan rijden met bijna alle opties. Heb er zin in!
 
Mooi dat er ook voor de R1200R een forum is. Na mijn Aprilia Tuono te hebben ingeruild op een BMW R1200R kom ik hier maar eens kijken. Vanaf half maart zal ik een R uit 2009 gaan rijden met bijna alle opties. Heb er zin in!

Welkom op dit forum....maar de overstap lijkt me nogal groot. Als ik een vergelijk maak dan is het koppel van de BMW van 115 Nm vergelijkbaar met de Tuono.

Kan je verzekeren dat de R1200R een lekkere tourfiets is.

Roelof.
 
Knoetsoer meldt zich aan:
Mooi dat er ook voor de R1200R een forum is. Na mijn Aprilia Tuono te hebben ingeruild op een BMW R1200R kom ik hier maar eens kijken. Vanaf half maart zal ik een R uit 2009 gaan rijden met bijna alle opties. Heb er zin in!

Goede keus Knoetsoer!! :Y
Plaats je gauw eens een foto van je R? En hoe ga je hem gebruiken? Wat waren je overwegingen om van de Aprilia over te stappen op de R?
Ik weet zeker dat je er een heerlijke fiets aan zult hebben, ik heb er zelf 2,5 jaar één gehad en heb er nog steeds een beetje heimwee naar, ondank het feit dat ik meer en meer gesteld raak op mij huidige F800GS :9

Groetjes, Joke
 
Ik neem het me eigenlijk elke keer opnieuw voor om nu eens wat langer met een motor rond te rijden dan 1 jaar. Maar op een gegeven moment begint het toch weer te kriebelen. Ook met de Tuono was dit zo. Vandaar dat de BMW alweer mijn 35ste :$ motor zal worden. De Aprilia beviel eigenlijk prima op 1 ding na. De toch wel (te) stugge vering. Het rijden van een naked bevalt me prima. Voor mij hoeft er geen Tupperware meer op een motor te zitten. Ook had ik, na een jaartje FJR te hebben gereden, heimwee naar een motor met kardan.
Dan is een R1200R een ideale mix lijkt me.
Het duurt nog zeker tot half maart vooraleer ik de BMW kan halen, dus tot dan zullen jullie moeten wachten op de eerste foto's.
 
35 motoren!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :o :o :o

Jij bent een man met ervaring zal ik maar zeggen :$
Ik snap nu ook je ondertitel haha!

Geen foto......... -O-, verklap dan vast de kleur, dan kan ik me er een voorstelling van maken.
 
Laatst bewerkt:
@Knoetsoer:

Welkom hier.

Als ik even goed tel, heb ik zo'n 7 motoren gehad.
Gemiddeld over 38 jaar dus 7,5 jaar per motor.

De R staat hier ook al weer bijna 7 jaar en bevalt nog steeds goed.

Ooit wel eens op een Tuono gereden, maar hij kon mij niet bekoren.
Ik had meer het gevoel dat de Tuono er met mij vandoor was, dan andersom :+

Veel plezier met je R, mooie kleur ook :X
 
Laatst bewerkt:
Ha! Ik ben aan mijn derde motor bezig in 8 jaar! En nee ik ben niet op mijn 18de begonnen ;)
Maar ik hoop dat dat gemiddelde omlaag gaat want dat was niet echt de bedoeling.

Mooi een zwarte R! De mijne was champagne, ik ben de officiële naam vergeten. Maar dat vind ik ook nog steeds een hele mooie kleur. Mocht er nog eens een R1200R van het oude model komen (en dan het DOHC blok, dat sluit ik niet uit), dan vind ik de 90-er Jahre uitvoering ook heel mooi. En de rode of de blauwe, maar ik geloof niet dat die er in het DOHC-blok zijn.
 
Laatst bewerkt:
Originele BMW tanktas voor R1200R (modeljaar 2009). Met transparant kaartenvak en d.m.v. ritsen te verhogen/vergroten. Tas ziet er keurig netjes uit! Af te halen in Baarn. Vraagprijs € 110.=.

tanktas-r1200r-2009-01.jpg


tanktas-r1200r-2009-02.jpg
 
Ha! Ik ben aan mijn derde motor bezig in 8 jaar! En nee ik ben niet op mijn 18de begonnen ;)
Maar ik hoop dat dat gemiddelde omlaag gaat want dat was niet echt de bedoeling.

Mooi een zwarte R! De mijne was champagne, ik ben de officiële naam vergeten. Maar dat vind ik ook nog steeds een hele mooie kleur. Mocht er nog eens een R1200R van het oude model komen (en dan het DOHC blok, dat sluit ik niet uit), dan vind ik de 90-er Jahre uitvoering ook heel mooi. En de rode of de blauwe, maar ik geloof niet dat die er in het DOHC-blok zijn.

Ik begon wel op mijn 18de met mijn eerste motor, maar heb na mijn 19de ongeveer 16 jaar géén motor gereden en dan gaat het gemiddelde per motor natuurlijk sterk omhoog.
Vanaf 1996 heb ik er dus 6 gehad en dan kom je op nog geen 4 jaar per motor uit.
 
Zwart vind ik nog steeds de mooiste kleur.
Met hoge bmw-scherm heb je ook als voordeel van een perfecte hoge plek voor je Zumo.
Alleen ff een dwarsbuisje tussen de uiteinden van het frame maken.
In dit geval simpel een stukje cv-buis met platgeslagen uiteinden.

Foto gemaakt in de bergen op Sardinië.
En speciaal voor Knoetsoer, dit is inderdaad het 90-jahre model met dohc-blok


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan