Camera op de motor

... en al die goedkope camera,s vergeet het maar geeft alleen maar ergernis

Goh... Waar heb ik dit eerder gehoord? Oh ja.. De allerduurste Iphone is de beste. Zeker als het een witte is. _O-

De SJCAM die ik aanhaal in de link maakt overigens gebruik van een Panasonic sensor. Ook niet de beroerdste.
 
Gopro hero session is ook niet verkeerd maar je kan er geen microphone op aansluiten. Dus als je niet hoeft te praten in je videos dan zou ik de session aanraden.
 
Gopro hero session is ook niet verkeerd maar je kan er geen microphone op aansluiten. Dus als je niet hoeft te praten in je videos dan zou ik de session aanraden.

De Session vind ik dan weer een onderscheidende GoPro. De beeldkwaliteit is typisch (goed) GoPro, het formaat is super (!) en de prijs is alles behalve "GoPro". Voor €200 een goed ding.

De minpunten zijn dat je er geen externe mic op kan monteren wat vervelend kan zijn wanneer je deze in de wind zet en dus windruis hebt. Ook kan je de accu niet verwisselen.

Vooral het missen van een mic ingang is voor mij een obstakel. Anders was dit voor de nummer 1 camera voor op de motor.

Ik zal het ding voornamelijk gebruiken tijdens circuitdagen dus opladen tussen de sessies door is geen probleem in mijn geval.

Helaas heb ik er destijds weinig filmpjes over kunnen vinden op de motor e.d.
Toen was deze wel net nieuw. Inmiddels heb je versie 2., Nog maar eens een youtube onderzoekje aan wagen denk ik.

Gisteren ben ik in contact geraakt met de eigenaar van de website xiaomiproducts (even googlen). Zij bieden de Git2 voor €130 euro aan en ook de SJcams bieden zij voor gunstige prijzen aan. Het is een Nederlandse webshop wat dus mooi is.

Ik was eigenlijk van plan de Git2 te gaan bestellen vanavond, maar ik ga eerst eens kijken of er wat meer fimpjes zijn inmiddels van de Session op de motor. :)

**Edit:
De nieuwe Session (Hero5) heeft een adapter van 50 euro beschikbaar voor een externe mic.
Nu is deze Session alleen weer niet zo gunstig geprijsd dat het aantrekkelijk is :X
 
Laatst bewerkt:
Goh... Waar heb ik dit eerder gehoord? Oh ja.. De allerduurste Iphone is de beste. Zeker als het een witte is. _O-

De SJCAM die ik aanhaal in de link maakt overigens gebruik van een Panasonic sensor. Ook niet de beroerdste.

De 5000 maakt gebruik van een Sony sensor (ook goed) net zoals Git2. Gewoon goed spul dus :)
 
Laatst bewerkt:
GoPro is echt wel de mooiste camera om op de helm te monteren. Je moet hem alleen op je kin zetten. Heerlijk "first-person" beeld, geen last van wind en ziet er goed uit.

GoPro4ChinMount1-17-2015001_zpsa15c45fb.jpg


Sony's zijn ook heel goed, alleen niet op de kin te monteren. Aan de zijkant van de helm stoor ik mij er altijd aan dat de horizon recht blijft, maar je de helm heen en weer ziet gaan. Dit geeft een heel onrustig beeld.
 
De Session vind ik dan weer een onderscheidende GoPro. De beeldkwaliteit is typisch (goed) GoPro, het formaat is super (!) en de prijs is alles behalve "GoPro". Voor €200 een goed ding.

De minpunten zijn dat je er geen externe mic op kan monteren wat vervelend kan zijn wanneer je deze in de wind zet en dus windruis hebt. Ook kan je de accu niet verwisselen.

Vooral het missen van een mic ingang is voor mij een obstakel. Anders was dit voor de nummer 1 camera voor op de motor.

Ik zal het ding voornamelijk gebruiken tijdens circuitdagen dus opladen tussen de sessies door is geen probleem in mijn geval.

Helaas heb ik er destijds weinig filmpjes over kunnen vinden op de motor e.d.
Toen was deze wel net nieuw. Inmiddels heb je versie 2., Nog maar eens een youtube onderzoekje aan wagen denk ik.

Gisteren ben ik in contact geraakt met de eigenaar van de website xiaomiproducts (even googlen). Zij bieden de Git2 voor €130 euro aan en ook de SJcams bieden zij voor gunstige prijzen aan. Het is een Nederlandse webshop wat dus mooi is.

Ik was eigenlijk van plan de Git2 te gaan bestellen vanavond, maar ik ga eerst eens kijken of er wat meer fimpjes zijn inmiddels van de Session op de motor. :)

**Edit:
De nieuwe Session (Hero5) heeft een adapter van 50 euro beschikbaar voor een externe mic.
Nu is deze Session alleen weer niet zo gunstig geprijsd dat het aantrekkelijk is :X

Ja die nieuwe Hero 5 session heeft geen goede prijs-kwaliteit/eigenschappen verhouding meer naar mijn mening. Het nadeel van die adapters is ook dat je dus moet geen rijden met het "deurtje" van de session open, als ik het goed zie. De action cam is dan ook niet meer waterdicht.

Effectief blijft de session dus een cam die geschikt is voor mensen die geen microphone willen aansluiten. Zelf ben ik van die partij en ben ik tevreden met de session 4, wel vind ik het jammer dat er geen windslayer voor de session is want de windruis maakt (soms ook op lage snelheden) de opnamekwaliteit vrijwel onbruikbaar voor bewerking.

Mijn ideale setup zou de session zijn in combinatie met een aparte mic zoals de Zoom H2N. Dan heb je een klein maar fijne camera op je helm, die minimale effect heeft op de aerodynamica (in vergelijking met de fullsize gopro's) en erg goede geluidsopname van de omgevingsgeluiden en uiteraard je uitlaat :9 door de H2n.

@ TS. Ik zou de session + externe mic zoals de Zoom H2n wel overwegen want de kosten die bespaard met de inmiddels goedkopere session 4 kan je dan investeren in de H2N. Je kan namelijk ook gewoon een externe microphone aansluiten op de Zoom en die naar je helm trekken. Dan heb je dus de mogelijkheid om gebruik te maken van goede spraak opnamekwaliteit en omgevingsgeluiden opnamekwaliteit met minimale ruis.
 
Laatst bewerkt:
@ TS. Ik zou de session + externe mic zoals de Zoom H2n wel overwegen want de kosten die bespaard met de inmiddels goedkopere session 4 kan je dan investeren in de H2N. Je kan namelijk ook gewoon een externe microphone aansluiten op de Zoom en die naar je helm trekken. Dan heb je dus de mogelijkheid om gebruik te maken van goede spraak opnamekwaliteit en omgevingsgeluiden opnamekwaliteit met minimale ruis.

Dat is op zich een mooie setup, maar dan zou je ook kunnen kiezen voor de nieuwe Hero 5 Session + externe mic adapter. Met een beetje goed zoeken zal de prijs om het even zijn. Het voordeel van de Session 5 is dat deze wel beeldstabilisatie heeft (werd eens tijd GoPro!!).

Ik zit momenteel beide opties te overwegen. Of misschien toch maar gewoon de Git2 aangezien geen van bovenstaande opties aan die prijs \ kwaliteit kan tippen.

Het formaat van de Sessions is alleen wel zo'n pluspunt!

Luxe problemen toch altijd. -O-
 
Dat is op zich een mooie setup, maar dan zou je ook kunnen kiezen voor de nieuwe Hero 5 Session + externe mic adapter. Met een beetje goed zoeken zal de prijs om het even zijn. Het voordeel van de Session 5 is dat deze wel beeldstabilisatie heeft (werd eens tijd GoPro!!).

Ik zit momenteel beide opties te overwegen. Of misschien toch maar gewoon de Git2 aangezien geen van bovenstaande opties aan die prijs \ kwaliteit kan tippen.

Het formaat van de Sessions is alleen wel zo'n pluspunt!

Luxe problemen toch altijd. -O-
Als je die adapters inzet, moet je dan niet het deurtje van de session open houden? Misschien zie ik het verkeerd. Lijkt me niet fijn om zo te rijden en dan ook nog die extra adapter die je moet wegwerken.

Ik denk eigenlijk dat Gopro de session niet bedoeld heeft voor motorrijders. Verklaart de minimale mic oplossingen en de niet vervangbare accu, want die werk natuurlijk ook minder goed bij koud weer.

Inderdaad luxe problemen _O-
 
Klopt, maar zo'n klepje kan je ook los kopen zag ik dus dan had ik bedacht er gewoon 1 extra te kopen en zelf een gat er in te dremelen zodat die dicht kan.

Die adapter is inderdaad niet klein! Het is niet zoals bij de vorige modellen een simpel ding.
In dat opzicht hebben ze het niet echt beter gedaan en al met al een hoop gedoe voor zo'n duur ding.

Ik heb net dan ook besloten toch de Gitup Git2 te bestellen. Deze kost minder en kan meer dan de Sessions. De beeldkwaliteit is soms wat minder, maar soms niet maak ik op van youtube filmpjes.
Externe mic, wisselbare accu, GoPro accessoires en stabilisatie voor minder geld wegen toch wel wat zwaarder.

Nu geeft die Xiami products website aan dat die niet voorradig is. Dus dat heb ik even nagevraagd nu. Als ik deze elders moet bestellen voor meer geld met de kans op douanekosten etc. etc. zal de zaak weer veranderen namelijk. :)

Ik zal uiteraard wat filmpjes delen hier met het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
GoPro is echt wel de mooiste camera om op de helm te monteren. Je moet hem alleen op je kin zetten. Heerlijk "first-person" beeld, geen last van wind en ziet er goed uit.

[afbeelding]

Sony's zijn ook heel goed, alleen niet op de kin te monteren. Aan de zijkant van de helm stoor ik mij er altijd aan dat de horizon recht blijft, maar je de helm heen en weer ziet gaan. Dit geeft een heel onrustig beeld.


Maak je die ook vast met een sticky add-on?
 
ik blijf erbij dat sony de beste is en ziet er ook nog eens slank uit aan de zijkant van de helm prijs- kwaliteit best in orde
heb nog een as200v splinternieuw liggen en is maar 15 min gebruikt
omdat ik maar een camera gebruik
wilde een naar voren en tegelijk een naar achter maar is er niet van gekomen
vandaar dat deze nu tekoop is voor 150 euri compleet in orginele verpaking
mail voor meer info...c.schuurbiers@ home.nl
en al die goedkope camera,s vergeet het maar
geeft alleen maar ergernis



Ik heb je even gemaild
 
Klopt, maar zo'n klepje kan je ook los kopen zag ik dus dan had ik bedacht er gewoon 1 extra te kopen en zelf een gat er in te dremelen zodat die dicht kan.

Die adapter is inderdaad niet klein! Het is niet zoals bij de vorige modellen een simpel ding.
In dat opzicht hebben ze het niet echt beter gedaan en al met al een hoop gedoe voor zo'n duur ding.

Ik heb net dan ook besloten toch de Gitup Git2 te bestellen. Deze kost minder en kan meer dan de Sessions. De beeldkwaliteit is soms wat minder, maar soms niet maak ik op van youtube filmpjes.
Externe mic, wisselbare accu, GoPro accessoires en stabilisatie voor minder geld wegen toch wel wat zwaarder.

Nu geeft die Xiami products website aan dat die niet voorradig is. Dus dat heb ik even nagevraagd nu. Als ik deze elders moet bestellen voor meer geld met de kans op douanekosten etc. etc. zal de zaak weer veranderen namelijk. :)

Ik zal uiteraard wat filmpjes delen hier met het resultaat.
Ah ja. Goed idee om modificaties te maken daar waar de producent de bal laat liggen. Die Gitup ziet er overigens ook strak uit. Ben benieuwd naar het resultaat.
 
GoPro is echt wel de mooiste camera om op de helm te monteren. Je moet hem alleen op je kin zetten. Heerlijk "first-person" beeld, geen last van wind en ziet er goed uit.

[afbeelding]

Sony's zijn ook heel goed, alleen niet op de kin te monteren. Aan de zijkant van de helm stoor ik mij er altijd aan dat de horizon recht blijft, maar je de helm heen en weer ziet gaan. Dit geeft een heel onrustig beeld.
Een Contour Roam is ook vrij subtiel:

1G1QFG4.jpg
 
GoPro is echt wel de mooiste camera om op de helm te monteren. Je moet hem alleen op je kin zetten. Heerlijk "first-person" beeld, geen last van wind en ziet er goed uit.

[afbeelding]

Sony's zijn ook heel goed, alleen niet op de kin te monteren. Aan de zijkant van de helm stoor ik mij er altijd aan dat de horizon recht blijft, maar je de helm heen en weer ziet gaan. Dit geeft een heel onrustig beeld.

Hoe heb jij hem zo op je kin gekregen? Ik heb zelf een namaak gopro alleen het is mij nog niet gelukt om hem zo op de kin te monteren.... Is by far de mooiste manier om te filmen, vind ik!
 
adjeve de xr1000 van sony is best een topper
maar wat ik jammer vond is dat als je in 4k film opnames maakt
de stady shot niet meer werkt
en dan worden de opnames best wel shaky
 
adjeve de xr1000 van sony is best een topper
maar wat ik jammer vond is dat als je in 4k film opnames maakt
de stady shot niet meer werkt
en dan worden de opnames best wel shaky


Je kunt de sony ook gemakkelijk aan de zijkant van je helm monteren; dan geen steady shot nodig
Mijn GoPro hero 4 black heeft helemaal geen steady shot en kan ik eigenlijk alleen maar op mijn helm monteren; de Sony kan ik op veel meer verschillende plaatsen gebruiken (spatbord, stuur, tank, helm).

Voor "rondje rond de kerk" gebruik ik de Sony dan ook veel meer dan de GoPro. Beeld van de Sony is zeker net zo goed als van de GoPro.
Alleen tijdens vakantie gebruik is ze allebei teglijk (Sony op spatbord en GoPro gemonteerd op kinstuk van de helm. Vakantiefilm kun je dan monteren met filmpjes vanuit verschillende gezichtspunten.
 
Weet iemand of je van de Sony AS200V de afstandsbediening ook ergens los kan kopen?? En is ie dan te verbinden met een die een Remote niet standaard heeft meegeleverd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan