Caravan aanpassen aan de achterzijde voor motor

M.A.N.S.

Die hard MF'er
16 mrt 2004
871
8
Delfgauw
Facebook
Hi mede forumers,

Ik wil in het vorjaar onze gezins caravan zo gaan aanpassen dat mijn r1 erin past als we opzomer vakantie gaan.

Qua gewicht moet het netaan gaan lukken.

Wie heeft hiermee ervaring en kan mij van goed advies voorzien. Ik ben bij een aantal caravan bedrijven geweest maar die stonden me erg raar aan te kijken ?
 
leuk topic, ben benieuwd naar je eerste testrondje of je er wat van merkt!!! fijne vakantie alvast.

Zo de proefrit zit er op met de motor in de caravan zit erop.. Gisteren een flink eindje gereden. Zowel snelweg als hobbelwegen als bochtige en straatjes met drempels. uiteraard ben ik ook niet de rotondes vergeten.

Alles is goed gegaan. De weegbrug gaf een mooie waarde af van 1250 kg incl. de motor met volle tank. Het project is geslaagd en de caravan gaat weer terug naar de stalling voor 2 maandjes en dan hoppa motor erin en opweg naar ZUid Frankrijk :-)


Foto-3Y8ETEPY.jpg
 
Das mooi werk Marcel....... ziet er ook keurig uit.
Het naar onderschanieren is inderdaad ook een slimme oplossing.
Waar gaat de bike mee naar toe ?
Had je trouwens nou nog een demper liggen ?
 
Heb net getest...

Staat als een huis en op de weegbrug komt ie niet boven de 1000 kg kan zelfs nog bij `laden. de kogeldruk is 78 kg maar dat kan ik simpel aanpassen door extra lading achterin`.

Ben dik tevreden.
 
hoi oma, ik had een vraag. welke type caravan is zeer geschikt voor het ombouwen voor 1 (of 2) motor(en) en bied toch nog goede leefruimte voor 3 personen? prijs is rond de 800eu...

iemand ideeen?
als je met zijn drieen in de caravan wilt slapen wordt het bij de meeste caravans lastig, want dan ga je al naar een caravan met 2 bedden. Dan kun je de achterkant niet gebruiken om zo'n mooie uitsparing te maken.

Als je 2 motoren in 1 caravan wilt, moet je al een grote (/ lange) caravan hebben omdat de motoren achter elkaar moeten.

Rond de 800 euro wordt dat een hele moeilijke zaak, althans dat is mijn eerste gedachte.
Misschien kan iemand anders mij met onderbouwing tegenspreken die een caravan heeft aangepast.
 
als je met zijn drieen in de caravan wilt slapen wordt het bij de meeste caravans lastig, want dan ga je al naar een caravan met 2 bedden. Dan kun je de achterkant niet gebruiken om zo'n mooie uitsparing te maken.

Als je 2 motoren in 1 caravan wilt, moet je al een grote (/ lange) caravan hebben omdat de motoren achter elkaar moeten.

Rond de 800 euro wordt dat een hele moeilijke zaak, althans dat is mijn eerste gedachte.
Misschien kan iemand anders mij met onderbouwing tegenspreken die een caravan heeft aangepast.

800 euro voor de verbouwing of voor een caravan te kopen? Een zware as minimaal 1200kg en de juiste banden zijn het belangrijkst. Daarnaast een goede stabilisatie koppeling en goede stevige bevestigingspunten. Type caravan maakt verder niet zo veel uit. Ik heb een tec weltbummler met en binnen maat van 5 meter. Net met de caravan en 2 sportmotoren erin naar italië geweest om een weekendje te rijden daar. Ging perfect. Als de motoren erin staan kan je alleen niet slapen in de caravan. Of je móet op tijd stoppen met rijden zodat je ze met daglicht eruit kan halen. Van binnen ziet de caravan er normaal uit. Kijk maar aan hey begin van de tread. Ik was nog gwen 50 euro kwijt voor de aanpassingen. Gewoon een complete oude deur op de kop getikt en wet stevige ogen voor in de vloer. Wel aan de onderzij verstevigen. Succes en je kan me altijd bellen.
 
800 euro voor de verbouwing of voor een caravan te kopen? Een zware as minimaal 1200kg en de juiste banden zijn het belangrijkst. Daarnaast een goede stabilisatie koppeling en goede stevige bevestigingspunten. Type caravan maakt verder niet zo veel uit. Ik heb een tec weltbummler met en binnen maat van 5 meter. Net met de caravan en 2 sportmotoren erin naar italië geweest om een weekendje te rijden daar. Ging perfect. Als de motoren erin staan kan je alleen niet slapen in de caravan. Of je móet op tijd stoppen met rijden zodat je ze met daglicht eruit kan halen. Van binnen ziet de caravan er normaal uit. Kijk maar aan hey begin van de tread. Ik was nog gwen 50 euro kwijt voor de aanpassingen. Gewoon een complete oude deur op de kop getikt en wet stevige ogen voor in de vloer. Wel aan de onderzij verstevigen. Succes en je kan me altijd bellen.
Ik neem aan dat hij nog geen caravan heeft, de aanpassingen zijn niet zo duur.

Zelf ben ik niet opzoek naar een caravan om aan te passen, maar waardevolle info :Y
 
800 euro voor de verbouwing of voor een caravan te kopen? Een zware as minimaal 1200kg en de juiste banden zijn het belangrijkst. Daarnaast een goede stabilisatie koppeling en goede stevige bevestigingspunten. Type caravan maakt verder niet zo veel uit. Ik heb een tec weltbummler met en binnen maat van 5 meter. Net met de caravan en 2 sportmotoren erin naar italië geweest om een weekendje te rijden daar. Ging perfect. Als de motoren erin staan kan je alleen niet slapen in de caravan. Of je móet op tijd stoppen met rijden zodat je ze met daglicht eruit kan halen. Van binnen ziet de caravan er normaal uit. Kijk maar aan hey begin van de tread. Ik was nog gwen 50 euro kwijt voor de aanpassingen. Gewoon een complete oude deur op de kop getikt en wet stevige ogen voor in de vloer. Wel aan de onderzij verstevigen. Succes en je kan me altijd bellen.

waarom zou je ze er in het donker niet uit kunnen halen :?

Kijk verder ook naar het laadvermogen van de caravan. Dat is meestal niet zo hoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan