Caravan aanpassen aan de achterzijde voor motor

M.A.N.S.

Die hard MF'er
16 mrt 2004
871
8
Delfgauw
Facebook
Hi mede forumers,

Ik wil in het vorjaar onze gezins caravan zo gaan aanpassen dat mijn r1 erin past als we opzomer vakantie gaan.

Qua gewicht moet het netaan gaan lukken.

Wie heeft hiermee ervaring en kan mij van goed advies voorzien. Ik ben bij een aantal caravan bedrijven geweest maar die stonden me erg raar aan te kijken ?
 
waarom zou je ze er in het donker niet uit kunnen halen :?

Kijk verder ook naar het laadvermogen van de caravan. Dat is meestal niet zo hoog.

Heel simpel..... Kans op beschadiging van de motor en caravan in het donker of kuntlicht met dus veel schaduw is vrij groot. Daarnaast is het als het donker is ook relatief laat en geheel geruisloos gaat alles niet. Een stukje fatsoen zeg maar ;-).
 
Intressant onderwerp dit. Ben momenteel op zoek naar een caravan voor het vervoer van een jetski. En natuurlijk moet er ook een motorfiets inpassen....

De plaatjes hebben mij erg geholpen en ik weet het nu zeker, ik ga dit ook doen ! Eerst een caravan zoeken, maar das niet moeilijk.

Hebben de Adria en de Tec eigenlijk last van vocht na deze aanpassingen ?
 
Intressant onderwerp dit. Ben momenteel op zoek naar een caravan voor het vervoer van een jetski. En natuurlijk moet er ook een motorfiets inpassen....

De plaatjes hebben mij erg geholpen en ik weet het nu zeker, ik ga dit ook doen ! Eerst een caravan zoeken, maar das niet moeilijk.

Hebben de Adria en de Tec eigenlijk last van vocht na deze aanpassingen ?


Hi, totaal geen problemen met vocht. Alles is nu na jaren van gebruik nog steeds waterdicht.
 
ligt eraan wat voor caravan en hoe snel je wilt rijden en hoe snel je eventueel een berg op wil.

Ik rij overal heen met een 50pk citroen (met laag koppel, wat precies weet ik niet), het is maar net wat je gewend bent :)
 
sex.gif
_O-
 
And up!!

Wij hebben ook een leuke caravan op de kop getikt, waar ik een luik in ga maken voor de motor.

Het is een Adria 330 SLB in zeer goede staat. Laadvermogen 330 kg dus dat is genoeg.

Zo te lezen kan ik het best op zoek gaan naar een oude caravan-deur voor het profiel / omlijsting? Hoe zet je die omlijsting goed vast, schroeven of popnagels? Is dat profiel makkelijk te bewerken?

En zoals gelezen hier kan ik na het plaatsen van het luik het beste de binnen beplating loshalen aan de achterkant om de wand te verstevingen met raggels (verlijmen? Welke lijm is het best?)? Heeft iemand daar toevallig foto's van hoe je dat gedaan hebt?

Denk dat ik een inrijklem ga kopen die demontabel wordt. Die klemmen zijn zo makkelijk vind ik. Dan heb ik alleen nog 2 ogen nodig voor de achterkant.

Verdere tips zijn zeer zeker welkom!!!! Moet nog 3 weken wachten maar dan kan ik er aan beginnen! En heb er zin in!

Als ik er aan begin zal ik ook m'n verslag hier posten, altijd makkelijk voor als iemand anders het ook gaat proberen!

Groet,

Pieter
 
Terug
Bovenaan Onderaan