Cat verwijderen gsxr 1000 k5

Nymax

Rookie
8 jun 2011
25
0
Beste mede gixxers,

Iemand ervaring met het verwijderen van de cat?
Schijnt toch veel te schelen..

Alvast bedankt voor de reactie!
Grt
 
Hahah

Ik zit op 170,8 bij hoegee met alleen yoshimura demper.. Wil binnekort een bmc rave filter erop gaan zetten.. Scheel dat alleen bij opnieuw mappen?

Behoorlijk verschil dus idd! Maar Nauwelijks betaalbaar... ;)
 
Hahah

Ik zit op 170,8 bij hoegee met alleen yoshimura demper.. Wil binnekort een bmc rave filter erop gaan zetten.. Scheel dat alleen bij opnieuw mappen?

Behoorlijk verschil dus idd! Maar Nauwelijks betaalbaar... ;)

In de loop der tijd hebben die testbanken een bepaald verloop. Oftewel je kan geen waarde hechten aan de absolute eindwaarde. Je moet kijken naar het verschil tussen voor en na.
 
In de loop der tijd hebben die testbanken een bepaald verloop. Oftewel je kan geen waarde hechten aan de absolute eindwaarde.
Denk je echt dat Hoegee er mee weg komt als zijn waarden niet kloppen.?!
Die heeft een reputatie hoog te houden en zorgt echt wel dat alles klopt in tegenstelling tot de banken die bij demo's en diverse activiteiten worden gebruikt.
 
Denk je echt dat Hoegee er mee weg komt als zijn waarden niet kloppen.?!
Die heeft een reputatie hoog te houden en zorgt echt wel dat alles klopt in tegenstelling tot de banken die bij demo's en diverse activiteiten worden gebruikt.

Ik heb 6 jaar lang meetapparatuur verkocht, afgesteld, trainingen gegeven etc aan producenten van testbanken. Onze meetapparatuur, sensoren etc.. kwamen in banken
die werden ingezet in de automotive (transmissietest, hotrun, differentieeltest etc...) en zelfs aerospace dus ik mag wel zeggen dat ik weet hoe alles werkt en wat er bij komt kijken om met dezelfde bank jarenlang dezelfde waarden te bereiken.

Die bankjes van Dyno, Tovami etc...zoals ze bij die tuners als Hoegee staan zijn simpele banken met relatief goedkoop spul. Er zijn heel veel factoren van invloed op het uiteindelijk meetresultaat; mechanica, electronica, de gebruiker die vaak de basis van rekstrooktechnologie/meettechniek niet kent. etc..

Het heeft niks te maken met of Hoegee er mee weg komt. Ze werken met die bank, draaien hier en daar wat aan de knoppen om in ieder geval met een goed "nulsignaal" te werken.
Het zijn tuners en geen meettechnici. Verwacht niet van die tuners dat ze in staat zijn wijzigingen in de wrijvingsweerstand en/of krachtinleiding vast te stellen. Of te controleren of de temperatuurcompensatie inderdaad nog correct corrigeert.

En dan is er nog het financiele aspect. Dergelijke banken gaan afwijken. Hoe vaak laat je een calibratie uitvoeren (dus een echte met een gecalibreerd lichaam door een extern bedrijf) en niet alleen software matig.

Als jij op dezelfde dag met je fietsje naar Frederiks, Spierings, Hoegee en noem ze maar op gaat zul je zien dat je met dezelfde motor fikse verschillen gaat zien. Vandaar dat ik opmerk dat je niet naar de absolute waarde moet kijken maar naar het verschil tussen voor en na.
 
Laatst bewerkt:
Het antwoord ' ja ' had ook volstaan hoor ;)

Maar bedankt voor de uitleg.. ik ben ook niet zo'n expert.
Zou alleen wel verwachten dat zij anders omgaan met hun materiaal ( frequente calibratie, onderhoud, ed.. ) als dat bij promo, demo, zeg commercieel materiaal gebeurd.
Op niveau draait het toch om het beetje extra wat er nog ergens te halen valt ten opzichte van ... ... en niet of je nu een middagje kan pochen over je pk's t.o.v. je maten.
 
:^

Vorige maand een run voor en na gemaakt met de montage van een K&N filter tegen een aardig verstoft filter. Viel ook al onder de meetverschillen, 176.5 tegen 177 pk.
(1 mm lijntje bovenop de oude -O- )

Wil je meer vermogen, gewoon een ZX10R kopen. :P

ZX-10RbijRuudFrederiks.jpg


(kom er maar in met die BMW :+ )
 
Laatst bewerkt:
heb volledig titanium akra systeem. zowel getest originele bochten de demper als met volledig systeem. qua vermogen 1 pk verschil ofzo alleen koppel is wel met 15 Nm omhoog. En dat klopt wel met het feit dan bochten eigenlijk alleen voor koppel echt iets doet.

De bank van hoegee is sinds een tijdje ook erg positief met de waardes is me op gevallen. Maar gaat er om dat hij gewoon lekker rijdt.

btw de cat zit in de demper. Echt klote installatie met die servo en klep in de demper.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat had het niet, want dan hadden er vanzelf vragen gevolgd over hoe hij dat allemaal wel niet weet. Dan liever een technisch verhaaltje met duidelijke intro waarin hij aangeeft hoe hij aan z'n kennis is gekomen :)
Was ook gekscherend bedoeld., vandaar ook de " ;) "

Altijd prettig om iemand met kennis aan't woord te hebben. Zo worden we allemaal nog wat wijzer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan