Centraal Beheer = geen nieuwwaarderegeling voor motorfiets

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.139
117
midden-Limburg
Bij deze wil ik iedereen die zijn (nieuwe) motorfiets heeft verzekerd bij Centraal Beheer waarschuwen dat deze maatschappij géén nieuwwaarderegeling kent voor haar allrisk motorfietsverzekering.
Hier ben ik dus achter gekomen na al 10 jaar met de motor verzekerd te zijn geweest bij hun.
GSX650F van een half jaar total loss gereden.
Expert: U krijgt maar 6400 euro uitbetaald.
Ik:hoezo? Ik ben allrisk verzekerd!
Expert:C.B.kent geen nieuwwaarderegeling.
Ik:bellen met C.B.
Medewerkster C.B:U heeft gewoon 1 jaar nieuwwaarde regeling.
Collega belt met C.B,zelfde antwoord.
Eigenaar Motoport belt,evenals ik zelf nog een keer onder een andere naam,weer hetzelfde antwoord door medewerker C.B,1 jaar nieuwwaarderegeling!
Pas na lang aandringen mijnerzijds ging men toch eens navragen bij schadeafdeling en toen was hun antwoord,u bent idd niet verzekerd voor nieuwwaarde,maar daar wisten wij niets vanaf!
Ze gaven zelf dus ook al aan dat ze dit zeer vreemd vonden,maar het schijnt uiteraard wel ergens in de kleine lettertjes te staan.
Dit grapje heeft me dus 600 euro gekost.
Mijn nieuwe GSR is dus nu verzekerd bij een maatschappij die een nieuwwaarderegeling kent van 3(!)jaar tegen een premie die 45%goedkoper is dan C.B.
Met dit verhaal wil ik dus alleen duidelijk maken:Let op de kleine lettertjes in je contract!

Greetz,Rob.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is altijd klote als je er op deze manier achter moet komen. Gelukkig spaar je met de 45% goedkopere premie nu binnen no-time die 600 euro terug.
 
maar heeft dat ook nut bij 2e handse fietsen?

mijne is daar gewoon verzekerd, komt uit 2002 dus ik denk niet dat ie op nieuwwaarde verzekerd kan worden(elders ook niet)
 
Ehh.........dat wordt bij uitkering altijd eigendom van de verzekeraar. Zelfde kleine lettertjes!
Apart, ik kreeg de restwaarde gewoon toen ie afgemeld werd bij de dealer.
Was ook total loss. Maar ja ik ben dan ook maar WA verzekerd, dat zal het zijn.
 
Tja heel vervelend.

Misschien een fraaie waarschuwing voor mensen die in het algemeen steeds naar de goedkoopste verzekering zoeken ipv de beste.

Misschien maar is van dit topicje een verzekeringen valkuilentopic maken.
Dat als mensen een verzekering afsluiten gelijk een standaard vragenlijst kunnen afvuren zoadat ze niet bekocht thuis komen met hun goedkope all-risk verzekering:

Heb ik ook nog een paar leuke:
- Mag mijn motorfiets tussen zonsondergang en voor zonsopgang buiten staan? (denk aan camperen of hotel zonder afsluitbare garage)
- Met hoeveel sloten moet de motor afgesloten zijn en moeten deze een bepaald keur hebben.
- Moet de motor afgesloten staan aan een vast verankerd punt? (als bijvoorbeeld lantaarnpaal, fietsnietje.)
- Hoelang/ hoeveel jaar duurt de nieuwwaarde regeling?
- Wordt er ook uitgekeerd met car- of motorcycle-jacking? (omdat je dan geen complete set contactsleutel hebt).
-

Wie weet er nog meer valkuilen?
 
Op verzoek ;) 'Centaal Beheer = geen nieuwwaarderegeling voor motorfiets.' > 'Centraal Beheer = geen nieuwwaarderegeling voor motorfiets.'
 
Tja heel vervelend.

Misschien een fraaie waarschuwing voor mensen die in het algemeen steeds naar de goedkoopste verzekering zoeken ipv de beste.

Misschien maar is van dit topicje een verzekeringen valkuilentopic maken.
Dat als mensen een verzekering afsluiten gelijk een standaard vragenlijst kunnen afvuren zoadat ze niet bekocht thuis komen met hun goedkope all-risk verzekering:

Heb ik ook nog een paar leuke:
- Mag mijn motorfiets tussen zonsondergang en voor zonsopgang buiten staan? (denk aan camperen of hotel zonder afsluitbare garage)
- Met hoeveel sloten moet de motor afgesloten zijn en moeten deze een bepaald keur hebben.
- Moet de motor afgesloten staan aan een vast verankerd punt? (als bijvoorbeeld lantaarnpaal, fietsnietje.)
- Hoelang/ hoeveel jaar duurt de nieuwwaarde regeling?
- Wordt er ook uitgekeerd met car- of motorcycle-jacking? (omdat je dan geen complete set contactsleutel hebt).
-

Wie weet er nog meer valkuilen?

thanks voor de tips!

Iemand enig idee of dit bij KNMV-verzekeringen goed geregeld is?

Anders morgen maar ff in de papieren duiken :P
 
Blij dat ik via de gemeente ben verzekerd van mn werk.
Moet ik ook nog aanzien maar daar verwacht ik geen problemen bij zelfs niks over art sloten of wat gehoord
 
Tja heel vervelend.

Misschien een fraaie waarschuwing voor mensen die in het algemeen steeds naar de goedkoopste verzekering zoeken ipv de beste.

Misschien maar is van dit topicje een verzekeringen valkuilentopic maken.
Dat als mensen een verzekering afsluiten gelijk een standaard vragenlijst kunnen afvuren zoadat ze niet bekocht thuis komen met hun goedkope all-risk verzekering:

Heb ik ook nog een paar leuke:
- Mag mijn motorfiets tussen zonsondergang en voor zonsopgang buiten staan? (denk aan camperen of hotel zonder afsluitbare garage)
- Met hoeveel sloten moet de motor afgesloten zijn en moeten deze een bepaald keur hebben.
- Moet de motor afgesloten staan aan een vast verankerd punt? (als bijvoorbeeld lantaarnpaal, fietsnietje.)
- Hoelang/ hoeveel jaar duurt de nieuwwaarde regeling?
- Wordt er ook uitgekeerd met car- of motorcycle-jacking? (omdat je dan geen complete set contactsleutel hebt).
-

Wie weet er nog meer valkuilen?

- In mijn geval een eigen risico van €1000,- als mijn motor gestolen wordt in Den Haag, Amsterdam of Rotterdam.
- Bij aanrijding met een dier wordt alleen de schade vergoed die het directe gevolg is van de aanrijding (dus wel de deuk in je voorband vergoeden, maar niet de kapotte kuipen van de glijer erna en ook niet de kromme voorvork door de boom die de laatste snelheid eruit haalde).
 
Laatst bewerkt:
Accesoires mee verzekerd? Als die er wel op zitten en niet mee verzekerd zijn, komt dat wél bovenop de nieuwwaarde. Maw je kan op die manier 'onder verzekerd' zijn.
Met diefstal andere eigen risico, bijvoorbeeld 750 ipv 250, -

Mijn ervaring;

Buell gestolen

kost nieuw 12000,-
accesoires: +- 1500 (niet mee verzekerd)
dagwaarde: 9000

uitkering: 12000/13500.9000= 8000-750 (eigen risico)= 7250,- Dus motor kwijt met alles erop en eraan en 7250 ipv 8750 euro

Wel goedkope premie bij ORION-DIRECT..........

leer voor de volgende keer |(
 
- In mijn geval een eigen risico van €1000,- als mijn motor gestolen wordt in Den Haag, Amsterdam of Rotterdam.
- Bij aanrijding met een dier wordt alleen de schade vergoed die het directe gevolg is van de aanrijding (dus wel de deuk in je voorband vergoeden, maar niet de kapotte kuipen van de glijer erna en ook niet de kromme voorvork door de boom die de laatste snelheid eruit haalde).

Als dat zo is, dan vind ik dat regelrecht debiel.

Kan me niet voorstellen dat ze zo redeneren, die schuiver is namelijk ook een direct gevolg van de aanrijding met dat dier. Je gaat me toch niet vertellen dat ze verwachten dat de motor nog rechtop te houden is als ik een hert aanrijd oid?

Iig.. sowieso ALTIJD de polisvoorwaarden GEHEEL doorlezen. Ook de kleine lettertjes ja.

Is even vervelend, zeker omdat ze hun uiterste best doen om het in de meest onduidelijke bewoordingen neer te pennen. Maar dan weet je in iedergeval hoe je genaaid gaat worden :+ .
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet zo goed. De mensen van C.B. vertellen jou dat je een nieuwwaarderegeling hebt bij jouw verzekering, maar op het moment dat jij daarvan gebruik wilde maken, bleek dit niet zo te zijn.

Valt dit dan niet onder oplichting/verkeerde info verstrekken, waardoor jij een verzekering afsluit? (Ik zeg niet dat ze het expres hebben gedaan, maar kan even geen goed woord ervoor bedenken)
Lijkt mij toch een hele vreemde situatie. Wat staat er in de voorwaarden vraag ik mij dan af. . .
 
Ik weet niet, ik vind CB sowieso behoorlijk onsympathiek in schadeafhandelingen. Maar goed, ik ben bevooroordeeld, want ook ik heb zeer slechte ervaringen met CB.
 
het klopt inderdaad dat je bij schade door wild alleen de schade vergoed krijgt welke direct door het beest is veroorzaakt, dus inderdaad niet de schade van de daaropvolgende schuiver.

Als je alle kleine lettertjes leest kom je er vaak achter dat je helemaal niet zo goed verzekerd bent dan je vermoedde.

Vraag me ook af wat er gebeurt als je verzekerd bent voor diefstal, maar je kunt de originele sleuteles en de sleutels van je ART 4 gekeurde slot niet tonen, omdat de sleutels uit je woning gejat zijn, en zeker als dat is zonder braaksporen....zal er dan uitgekeerd worden of niet?
 
Vraag me ook af wat er gebeurt als je verzekerd bent voor diefstal, maar je kunt de originele sleuteles en de sleutels van je ART 4 gekeurde slot niet tonen, omdat de sleutels uit je woning gejat zijn, en zeker als dat is zonder braaksporen....zal er dan uitgekeerd worden of niet?

Als jij al twijfelt doet de verzekeraar dat zeker.
Als je woning geen :r sporen heeft kun je het vergeten want dan zou iedereen dat kunnen roepen.
 
Tja heel vervelend.

Misschien een fraaie waarschuwing voor mensen die in het algemeen steeds naar de goedkoopste verzekering zoeken ipv de beste.

Misschien maar is van dit topicje een verzekeringen valkuilentopic maken.
Dat als mensen een verzekering afsluiten gelijk een standaard vragenlijst kunnen afvuren zoadat ze niet bekocht thuis komen met hun goedkope all-risk verzekering:

Heb ik ook nog een paar leuke:
- Mag mijn motorfiets tussen zonsondergang en voor zonsopgang buiten staan? (denk aan camperen of hotel zonder afsluitbare garage)
- Met hoeveel sloten moet de motor afgesloten zijn en moeten deze een bepaald keur hebben.
- Moet de motor afgesloten staan aan een vast verankerd punt? (als bijvoorbeeld lantaarnpaal, fietsnietje.)
- Hoelang/ hoeveel jaar duurt de nieuwwaarde regeling?
- Wordt er ook uitgekeerd met car- of motorcycle-jacking? (omdat je dan geen complete set contactsleutel hebt).
-

Wie weet er nog meer valkuilen?

Op die voorwaarden is C.B. dan weer juist erg goed.
Alle verzekeraars hebben wel wat, ook C.B.

Voor de rest is het een van de betere motorpolissen die verkrijgbaar zijn.
 
het klopt inderdaad dat je bij schade door wild alleen de schade vergoed krijgt welke direct door het beest is veroorzaakt, dus inderdaad niet de schade van de daaropvolgende schuiver.

Als je alle kleine lettertjes leest kom je er vaak achter dat je helemaal niet zo goed verzekerd bent dan je vermoedde.

Vraag me ook af wat er gebeurt als je verzekerd bent voor diefstal, maar je kunt de originele sleuteles en de sleutels van je ART 4 gekeurde slot niet tonen, omdat de sleutels uit je woning gejat zijn, en zeker als dat is zonder braaksporen....zal er dan uitgekeerd worden of niet?
Die kan ik beantwoorden ;). Bij inbraak wel. Sterker nog, bij veel inboedelverzekeringen is zelfs insluiping meeverzekerd ;), hoewel dat dan wel weer heel moeilijk te bewijzen valt.
 
ben op ree gebotst en daardoor over de weg gegleden, was in 2004 en toendertijd bij de MAG verzekerd. Kreeg alles vergoed, dus ook glijschade, aan zowel motor als kleding.

(of dat nu nog zo is weet ik niet)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan