Contactslot Yamaha Diversion XJ600 1992 loshalen, maar hoe?

Roccade

MF'er
18 nov 2015
233
8
Harderwijk
Ivm met ombouw naar scrambler ga ik het contactslot verplaatsen en vervangen.
Hoe krijg ik deze met houder en al los van de kroonplaat?

Onderop zitten twee "moeren" maar die zijn conisch en rond.....

23j3dyo.jpg


n4ft45.jpg
 
Zijn breekbouten, tijdens het vastzetten breken bij een bepaald moment de zeskanten af en hou je over wat je op de foto ziet, is bedoeld als anti-diefstalmaatregel.

Het makkelijkste is de kroonplaat met contactslot in zijn geheel eraf en met een kolomboor de boutkoppen eraf te boren.
 
Zijn breekbouten, tijdens het vastzetten breken bij een bepaald moment de zeskanten af en hou je over wat je op de foto ziet, is bedoeld als anti-diefstalmaatregel.

Het makkelijkste is de kroonplaat met contactslot in zijn geheel eraf en met een kolomboor de boutkoppen eraf te boren.

Ga ik dat proberen...
Maar denk ook na over linkse tap erin
 
Ga ik dat proberen...
Maar denk ook na over linkse tap erin
Bij een Yamaha zitten die bouten meestal stevig vast met Loctite,dus veel kans dat je linkse tap dan afbreekt,dan ben je helemaal gezien.
Gewoon de kop eraf boren,eerst met een boor van 4-5 mm mooi in het midden en dan een boor van 8,5 - 9 mm.
Max. 10 - 15 mm diep boren en de kop valt er gewoon af!
 
Bij een Yamaha zitten die bouten meestal stevig vast met Loctite,dus veel kans dat je linkse tap dan afbreekt,dan ben je helemaal gezien.
Gewoon de kop eraf boren,eerst met een boor van 4-5 mm mooi in het midden en dan een boor van 8,5 - 9 mm.
Max. 10 - 15 mm diep boren en de kop valt er gewoon af!
En dan kun je de stompjes er alsnog uitdraaien. :Y
Dus geen linkse tap nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan