peet s
Die hard MF'er
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heren! Probleempje hier! Twee dagen en een beetje liep de 1098 als een kogel. Helaas reed ik vanmorgen het tweede rechte stuk op waarna de motor helemaal stil viel. Zoals je kunt zien brandt het benzinelampje maar dat was slechts pas twee rondjes. Ik dacht dat de tank leeg was, maar met tanken ging er 13l, en volgens mij is de inhoud in theorie 15l. Plus dat het pas twee rondjes brandde geloof ik niet dat het een lege tank was. Met volle tank gaat de startmotor prima rond maar aanslaan wilt ie niet. Belangrijk om te melden is dat wanneer ik contact aanzet de brandstofpomp niet meer hoor. Hier ga ik thuis sowieso naar kijken. Iemand tips of ervaring mee?Thanks. Ja, ziet er wel wat leuker uit zo zonder kenteken en spiegels
Erg zuur.Heren! Probleempje hier! Twee dagen en een beetje liep de 1098 als een kogel. Helaas reed ik vanmorgen het tweede rechte stuk op waarna de motor helemaal stil viel. Zoals je kunt zien brandt het benzinelampje maar dat was slechts pas twee rondjes. Ik dacht dat de tank leeg was, maar met tanken ging er 13l, en volgens mij is de inhoud in theorie 15l. Plus dat het pas twee rondjes brandde geloof ik niet dat het een lege tank was. Met volle tank gaat de startmotor prima rond maar aanslaan wilt ie niet. Belangrijk om te melden is dat wanneer ik contact aanzet de brandstofpomp niet meer hoor. Hier ga ik thuis sowieso naar kijken. Iemand tips of ervaring mee?
Mannen even een vraagje. Gisteren op mijn circuitdagje zag ik dat de sensor die aan de voorkant van het koppelings huis zit (volgens mij meet hij de olie druk) een beetje zweete. Is dit een bekend kwaaltje of heb ik iets anders ?
Alvast bedankt
Heren! Probleempje hier! Twee dagen en een beetje liep de 1098 als een kogel. Helaas reed ik vanmorgen het tweede rechte stuk op waarna de motor helemaal stil viel. Zoals je kunt zien brandt het benzinelampje maar dat was slechts pas twee rondjes. Ik dacht dat de tank leeg was, maar met tanken ging er 13l, en volgens mij is de inhoud in theorie 15l. Plus dat het pas twee rondjes brandde geloof ik niet dat het een lege tank was. Met volle tank gaat de startmotor prima rond maar aanslaan wilt ie niet. Belangrijk om te melden is dat wanneer ik contact aanzet de brandstofpomp niet meer hoor. Hier ga ik thuis sowieso naar kijken. Iemand tips of ervaring mee?
Thanks. Klopt, je bedoelt het zekeringenkastje schuin boven de accu? Die heb ik als een van de eerste dingen gecheckt maar was allemaal nog prima. Zal thuis ook even de tank lichten om bedrading van de brandstofpomp te checken.Ik heb één keer iets soortgelijks meegemaakt. Bij mij bleek een van de zekeringen de geest gegeven te hebben.
Nieuwe erin en starten maar was het bij mij.
(er zitten als het goed is zelfs enkele reservezekeringen in het zekeringenkastje)
Aangezien die zekering waarschijnlijk niet zomaar kapot gaat kan de root oorzaak heel goed bij de pomp zelf nog liggen denk ik, of elektrisch
Even ter kennismaking.
Ik heb 3 weken geleden een Ducati 1098 overgekocht van een particulier. Zaten zelfs rekeningen bij ter waarde van 2100 euro, waaronder begin 2016 een nieuwe accu.
Hij startte soms al slecht. Net iemand die stottert en dan pas rond gaat en aanslaat. Ben een motorweekend weggeweest met maten van mij. Eerste keer vorige week zaterdagmiddag. ADAC constateerde een cel kapot van de accu (vorige eigenaar waarschijnlijk te weinig de Duc gebruikt).
Na op zondag beloofd te zijn, daarna op maandagmorgen en dan blijken dat de accu bij de leverancier besteld moest worden, dus was de Duc pas op dinsdagmorgen voorzien van een nieuwe accu.
Twee overnachtingen bij moeten boeken en de maten al op zondagmorgen terug naar Nederland.
Vol goede moed de terugreis begonnen en na 50 kilometer even gestopt om iets van de route na te kijken.
Toen wilde hij weer niet starten. Je hoort alleen het relais licht klikken. Kortom, de Duc staat in Duitsland bij de ADAC en ik ben in een huurauto nog 600 km naar huis gereden. Het weekend liep iets anders af als gepland.
Anders dat ik er van baal, heeft de Duc me in de dagen dat hij reed heel veel plezier gegeven in Duitsland. wat een heerlijke machine en wat knalt hij de bochten uit. Ik had hiervoor 3 jaar een KTM RC8, maar ik heb nu al mijn nieuwe vriendin gevonden.
Na 10 tot 15 dagen moet de Duc weer in Nederland terug zijn en ga ik eens kijken waar het wel aan kan liggen (spanningsregelaar of dynamo?)
Hoop wel dat de rest met de Duc iets anders gaat verlopen dan het begin.[afbeelding]