Eerst kopen, later overschrijven?

Hij staat al een maand op marktplaats, dan had ie in de tussentijd die code toch kunnen regelen?
Klopt, maar zoals 9 vd 10 verkopers zal ook deze zéker geweten hebben waar de code lag. Tot iemand komt, wil code erbij pakken, grote schrik geen code.
 
Ben de tenaamstellings codes ook kwijt, kluis waar ze inzaten, is gestolen.
Nu mijn scoot te koop staat, direct de codes aangevraagd bij RDW, denk niet dat hij zo snel verkocht is, dat de codes nog niet binnen zijn.

(eerder aanvragen kon, maar geen zin in, zolang je ze niet nodig bent, heeft het geen zin ze thuis te hebben liggen en ze kunnen weer kwijt raken. Dus maar direkt opvragen als je weet dat je ze binnenkort nodig bent)
 
Dames en Heren, geen stress. Verkoper is motoragent en heeft zich gelegitimeerd met zijn ID. Hij heeft ook zijn kentekencard meegegeven waar zijn naam en adres op staan. Daarnaast hebben we een koopovereenkomst. Kortom: ik heb nu mijn eerste motor! Een 2002 Honda CB 600 F Hornet.
 
Dames en Heren, geen stress. Verkoper is motoragent en heeft zich gelegitimeerd met zijn ID. Hij heeft ook zijn kentekencard meegegeven waar zijn naam en adres op staan. Daarnaast hebben we een koopovereenkomst. Kortom: ik heb nu mijn eerste motor! Een 2002 Honda CB 600 F Hornet.


Onbetrouwbaar volk ,vermoedelijk gelegitimeerd met een vals pasje + naam natuurlijk :P

HIj verkocht zijn oude witgewassen politie motor zeker :+
 
Laatst bewerkt:
Daarom ondertekenen wij een koopovereenkomst waar we een krabbel onderzetten. Daarnaast heb ik de berichthistorie op marktplaats nog, dus dat zal niet gebeuren.

Die berichthistorie ben je na een paar weken gewoon kwijt geloof ik hoor. Ik probeerde laatst ook iets terug te vinden... :N
 
Dames en Heren, geen stress. Verkoper is motoragent en heeft zich gelegitimeerd met zijn ID. Hij heeft ook zijn kentekencard meegegeven waar zijn naam en adres op staan. Daarnaast hebben we een koopovereenkomst. Kortom: ik heb nu mijn eerste motor! Een 2002 Honda CB 600 F Hornet.

daar begrijp ik dus helemaal niets van...
Juist hij zou toch moeten weten hoe het gaat met verkoop/overschrijven/vrijwaring enz. enz.
Hij weet heel goed dat een getekende verklaring voor de rechter geen minuut stand houdt, alleen de tennaamstelling is juridisch geaccepteerd
 
Toevallig dezelfde situatie gehad deze week: particuliere motor wezen kijken - hij geeft aan zijn kenteken overschrijfdeel kwijt te zijn. Hij heeft een nieuwe aangevraagd en we hebben het overschrijven een halve week uitgesteld.
 
Ik vraag me in werkelijkheid met alle overschrijvingen die er zijn hoe vaak gaat het mis....tuurlijk lees je negatieve ervaring maar de positieve ervaringen zullen wel in de meerderheid zijn...... 8-)

Vorig jaar mijn VFR ook ter plekke betaald, ‘papieren’ meegekregen zonder ternaamstellingscode omdat de verkoper hem kwijt was.

Een week daarna kwam de verkoper helemaal uit Rotterdam de motor hier in het oosten afleveren. Ondertussen de code gekregen overgeschreven en klaar. Ding rijdt nog steeds perfect... :+

Kortom, van alles had mis kunnen gaan maar een beetje vertrouwen kun je toch hebben....aangezien de verkoper mij vh station ophaalde in Rotterdam zuid....prettig gesprek etc, een eigen verzekeringskantoor heeft leek me het wel vertrouwd, was het ook... _O-
 
Laatst bewerkt:
Kortom, van alles had mis kunnen gaan maar een beetje vertrouwen kun je toch hebben....aangezien de verkoper mij vh station ophaalde in Rotterdam zuid....prettig gesprek etc, een eigen verzekeringskantoor heeft leek me het wel vertrouwd, was het ook... _O-
Een beetje vertrouwen, meer ook niet. Het meest vriendelijke gesprek heb ik gehad met een (achteraf blijkbaar) notoire oplichter. Kan ook een talent zijn.
 
Hij weet heel goed dat een getekende verklaring voor de rechter geen minuut stand houdt, alleen de tennaamstelling is juridisch geaccepteerd

Nee, dat is niet waar. De tenaamstelling bij het RDW zegt niets over eigendom van het voertuig, maar alleen wie er juridisch valt aan te spreken op alles wat er met het voertuig gebeurt zover het de verkeerswetgeving betreft.

Eigendom van een voertuig kan gewoon met een ander contract worden geregeld. Dat is in veel lease constructies ook het geval.

Met een goed contract, liefst met betaalbewijs ligt het risico echt alleen bij de verkoper. Die loopt onder meer het risico dat er boetes binnen komen en hij kan de verzekering nog niet opzeggen.

Ik zou me er dan ook eerder als verkoper zorgen over maken een motor mee te geven voordat die op naam van de koper is gezet, dan andersom.

In dit geval blijkt het wel een lid van een motorbende te zijn, dan moet je altijd even extra oppassen.
 
Een keer samen met mijn broertje een motor gekocht van de buurman van een vriend. Motor stond al op de aanhanger toen we er achter kwamen dat de papieren niet compleet waren (hij hield vol van wel overigens). Wij toch naar het postkantoor en idd... Incompleet.

Maar goed, goede vriend, goede buurman dus meenemen en een nieuw deel opvragen. Zo gedaan denk je dan.

Niks dus... broertje meerdere keren bellen, geen enkele reactie! :(

Dus ik dan maar een keer bellen. Toen nam meneer dus wel op. Meneer zat in de schuldsanering en om er vanaf te zijn heb ik toen maar het voorstel gedaan om de kosten voor opvragen op ons te nemen. Toen was het ineens wel vrij snel rond |(

Uiteindelijk heeft het zo'n 2/3 maanden gekost om het ding op naam te krijgen, zou het dus niet weer zo doen.

Omdat hij het schorsen niet kon verlengen heeft ie uiteindelijk ook een rekening gehad voor de wegenbelasting, dus hij had ook gewoon beter wat sneller kunnen zijn. Uiteindelijk gaat het natuurlijk over niks...

Maar goed, bij jou loopt het vast beter af. :)
 
Laatst bewerkt:
Een keer samen met mijn broertje een motor gekocht van de buurman van een vriend. Motor stond al op de aanhanger toen we er achter kwamen dat de papieren niet compleet waren (hij hield vol van wel overigens). Wij toch naar het postkantoor en idd... Incompleet.

Maar goed, goede vriend, goede buurman dus meenemen en een nieuw deel opvragen. Zo gedaan denk je dan.

Niks dus... broertje meerdere keren bellen, geen enkele reactie! :(

Dus ik dan maar een keer bellen. Toen nam meneer dus wel op. Meneer zat in de schuldsanering en om er vanaf te zijn heb ik toen maar het voorstel gedaan om de kosten voor opvragen op ons te nemen. Toen was het ineens wel vrij snel rond |(

Uiteindelijk heeft het zo'n 2/3 maanden gekost om het ding op naam te krijgen, zou het dus niet weer zo doen.

Omdat hij het schorsen niet kon verlengen heeft ie uiteindelijk ook een rekening gehad voor de wegenbelasting, dus hij had ook gewoon beter wat sneller kunnen zijn. Uiteindelijk gaat het natuurlijk over niks...

Maar goed, bij jou loopt het vast beter af. :)

Sommige mensen zitten nou eenmaal in de schuldsanering omdat ze niet begrijpen dat nu een beetje geld uitgeven een hoop geld uitgeven bespaart in de toekomst
 
Terug
Bovenaan Onderaan