Frezer of metaalbewerker gezocht (hart remschijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenWitjes

MF veteraan
23 jan 2010
3.903
101
026
Wie weet of iemand mij kan helpen aan een stalen hart voor mijn remschijf.
Hij is nu van alu maar dat is te zacht waardoor de stalen bussen errin slaan/vreten waardoor er meer speling op komt dan bedoeld is .

het gaat om het hart! (mijn huidig hart kan als mal gebruikt worden uiteraard.

enige prijsindicatie?
GroteFoto-GBIC6FBA.jpg

GroteFoto-JKGGCXSA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat remmetje is wel sjieck dú friemél zeg! :)

Alleen, als dit een foto is die jij hebt gemaakt:
Waarom zit er een standaard bij waar je je schijf in kan zetten?
Of is dat puur voor het posen..
 
Laatst bewerkt:
Ik kan zo'n hart wel maken, maar het hart is niet voor niets van aero-alu. Ik zou er niet snel een stalen hart in zetten vanwege de verschillen in uitzettinscoefficient tussen staal en alu. Dat zou weleens voor problemen kunnen zorgen. Als de bussen invreten op het alu zou ik eerst gaan zeuren bij Beringer.
 
betreft een 2ehands set wielen,remmerij etc .. foto is puur voor afbeelding.

Maar zolang ik geen wedstrijd niveau rijdt dan lijkt het me wel te doen met staal .. en de buitenring(schijf zelf) zal eerder warm worden dus eerder uitzetten dan het hart lijkt mij.

prijs inidcatie? welke soort metaal raadt je mij aan ?
 
mag ik je aanraden naar de mannen hier boven mij te luisteren, SP1R is zeker geen leek.. en weet wel degelijk waar hij over praat.

De zin lijkt het me wel te doen .... :N :N :N :N :N

Het zijn je remmen / je leven Niet mee spelen.. zeker weten en anders niet doen..

wat ik van dit merk heb gehoord leveren ze goed spul. en als er iets versleten is dan zal de schijf zelf ook zun beste tijd wel gehad hebben.. investeer dan gewoon in een setje nieuwe
heb je wss veel langer plezier van
 
je hebt altijd nog je 1 cilinder die goed afremt en achterem :).

IK weet het zeker dat ik een stalen wil als ik iemand vinden kan die het kan fabriceren.

Mijn schijf is nog zo goed als nieuw! alu is gewoon te zacht maar dat is mijn mening.
 
zoiets zou je waarschijnlijk moeten laten cncen. en ik kan je maar 1 ding meegeven: zoals metal_head al zei, alu zet VEEL minder uit als het warm word. en dat heeft niets met wedstrijdniveau te maken, maar wel iets met op de snelweg in de ankers moeten voor een plotselinge file.
de schijf zal breken, of het hart zal breken.

maar welke, dat maakt dan niet zo veel meer uit.
 
zoiets zou je waarschijnlijk moeten laten cncen. en ik kan je maar 1 ding meegeven: zoals metal_head al zei, alu zet VEEL minder uit als het warm word. en dat heeft niets met wedstrijdniveau te maken, maar wel iets met op de snelweg in de ankers moeten voor een plotselinge file.
de schijf zal breken, of het hart zal breken.

maar welke, dat maakt dan niet zo veel meer uit.
Aluminium zet veel minder uit als rvs :?
Ik denk dat je andersom bedoeld.
Er zijn wel meer schijven die een rvs hart hebben en die hebben ook geen problemen.
 
Aluminium zet veel minder uit als rvs :?
Ik denk dat je andersom bedoeld.
Er zijn wel meer schijven die een rvs hart hebben en die hebben ook geen problemen.
Jij bent de enige die over Roest Vast praat ;)
Staal is idd geen goede keuze tevens mbt oppervlaktebehandeling. Als je zo wijs bent, neem dan gewoon een RVS hart. Kuhtjing. Of gewoon weer doorverkopen als je denkt dat het niet deugt :)
 
wat ik van dit merk heb gehoord leveren ze goed spul. en als er iets versleten is dan zal de schijf zelf ook zun beste tijd wel gehad hebben.. investeer dan gewoon in een setje nieuwe
heb je wss veel langer plezier van
Ik snap wel dat TS niet direct een nieuwe schijf wil bestellen, dingen kosten per stuk 420 euro (toen ik ze kocht..).

Zie nu dat ze er niet goedkoper op zijn geworden. Voor mijn wielen zijn ze nu 470 per stuk O-)
 
Laatst bewerkt:
Voor 470euro mag het ook wel TOP zijn!
Ik zou best wel een rvs hart durven te maken. Het verschil in uitzettingscoefficient is denk ik geen probleem. Als het hart zo warm wordt, dat het verschil wel meespeeld, heb je een ander probleem.
Immers: waarom zou zo'n hart warm worden? Er is geen warmte overdracht en is dat er wel, dan koelt het hart wel af gezien de vorm.
Maargoed, dit is mijn gedachtengang.
 
Ik ben het met je eens :) wat gaat het me kosten ? rvs dan graag :) wanneer heb je tijd? ik ga de kost nog in en einde van de maand op vakantie :) dus ergens een gaatje vinden hoe of wat.


Immers: waarom zou zo'n hart warm worden? Er is geen warmte overdracht en is dat er wel, dan koelt het hart wel af gezien de vorm.
Maargoed, dit is mijn gedachtengang.
 
Ik durf het wel te maken, niet dat ik hem wel wil maken.
Wat het kost? Weet ik zo niet, er moet eerst een tekening gemaakt worden, dan een freesprogramma. En dan nog een spanmal. Moet een stuk rvs uit plaat slijpen. Ik weet niet of we de juiste dikte hebben. Maar ik schat zo'n 200euro.
Tijd? Heb ik voorlopig niet, twee klanten zijn je nog voor. En ik heb over een week vakantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan