Garmin Zumo XT2

Het updaten naar de nieuwe kaart ging hier probleemloos en vrij vlot (binnen 20 minuten). Toen ik een bestaande route van het toestel wilde openen, kwam deze tekst in beeld:


IMG_9387.jpg


“Maps used to create this route cannot be found on this device. Recalculate and save a new route using currently available maps?”

Is dit bij jullie ook zo, of ligt dit aan mij? En wat te doen?
 
Had ik ook. Routes verwijderd en opnieuw herberekend met de laatste kaarten en vervolgens weer op de XT2 gezet.
 
Hebben jullie ook met de XT2 dat deze met geen mogelijkheid te verbinden is met de laptop/pc? Heb al meerdere kabels gebruikt, maar hij wordt niet gevonden. Dit terwijl de XT2 wel in bestandsmodus staat.
 
Bij mij is het zo dat ik best lang moet wachten voor de PC met de XT is verbonden. Soms wel 45 seconden. Ik zou gewoon blijven wachten, en dan opeens is er verbinding. Maar heb werkelijk geen idee waarom het zo lang duurt. Iemand ??
 
Waarom weet ik ook niet. Bij de Navigator VI duurt het soms veel langer.
Het scheelde wel als je de historie (gereden tracks) en route folder leeg maakt.
Ik delete regelmatig alles in die folder. De benodigde files worden vanzelf weer aangemaakt.
Ben benieuwd hoe (erg) dat nu met de XT2 gaat worden. Tot nog toe gaat het redelijk snel.
 
Update geïnstalleerd. En de Tracks worden weer zichtbaar.
Kleinere routes ook.
Echter grotere routes worden nog steeds tracks.
En op dit moment krijg ik er geen Waypoints meer in. Geprobeerd dat los van de GPX te doen. Samen met de route en samen met de route en track.
Ook direct gekopieerd in de XT2 én nog eens apart op het geheugenkaartje.

Bij het importeren kan ik ze wel aanklikken, maar dan krijg ik de melding dit bestand is leeg.
Zowel met de Basecamp file alsook de MRA file.

Heeft nog iemand die ervaring?

Onderstaande route krijg ik er niet in, herberekenen ==> fout
Via het SD kaartje inlezen : GPX-bestanden importeren ....... dat duurt meer dan 5 min. en daarna heb ik het maar afgebroken.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • 2024 Picos dag1.gpx
    1,3 MB · Weergaven: 0
Een nieuw spoor/route op het toestel zetten kostte bij mij zéér veel tijd. Heb toen op de Iphone de Tread-app aangezet. Toen was het zo gepiept. Maar begrijpen doe ik het niet ....
 
Nou...nou... niet voor elkaar te krijgen....
De route; ziet er eigenlijk eenvoudig uit
1709396726266.png

Explore krijgt het wel ingelezen, maar elk vormingspunt wordt in de XT2 een 'harde' waypoint. En dus een dikke vlag.
1709396841230.png

De route naar Thread gaat ook, maar die houd bij 10% op met rekenen, of maakt er iets nieuws van. (wit=track)
1709397418241.png

1709397473826.png

En die weet mij zelfs te vertellen dat ik met de motor over het water kan rijden.
Dat is nieuw, maar wel een mooie optie.
1709397553336.png

1709397669468.png

En als de XT2 dan eindelijk klaar is met rekenen
1709397751773.png

Dan krijg je deze en moet je nog eens die hele berekening afwachten.
En dit is de route uit Explore, waar ik helemaal geen profiel gekozen heb.
1709397844878.png

En als je pech hebt, krijg je dit een half uur te zien. Dan maar afbreken.....
1709397940506.png

Kortom, ook bij Garmin is er nog werk aan de winkel.
 
Kom mij hier ook melden! *O*

Na problemen met m'n getrouwe 590 die ik als digitale anfalabeet niet ging oplossen, is na +10 jr de zumo 590 vorige week gedoneerd en heeft een goed plekje gekregen. Mrgps.nl had vorige week nog een mooie aanbieding (al noemde hij het zelf anders) en daar heb ik gebruik van gemaakt. Dus gisteren is er een nieuwe XT2 in Duitsland afgeleverd..

Na div. problemen herkennen van de XT2 en met updaten rondom garmin express e.d. is het toch vandaag gelukt om alle updates erop te krijgen en is het toestel gereed voor enkele testritten komende weken. Dit topic geheel doorgelezen, maar de laatste 10 pagina;s over waypointen, POI e.d. maar niet erg tot mij genomen, de aloude manier van (in MRA gemaakte) track naar toestel en omzetten naar route is wat mij nog nét lukt. Dit was voor mij een verademing t.o.v. het ellendige basecamp (duidelijk geen fan hier) en mede door de 'michelin' kaartlaag destijds een 'gold/lifetime' member geworden, wat ik tot op heden nog steeds niet betreur voor het luttele bedrag van een paar tientjes.. Mede daardoor kwam een XT2 dan ook juist in aanmerking, de michelin kaartlaag.

Inmiddels het al zodanig ingericht met tips van hier, dat het aardig op mn vertrouwde manier de tracks kan invoeren, maar dat zal ook wel moeten. Eind april staat er een track van 7000 km klaar om gereden te worden (wel in verschillende dagen opgedeeld, ga ermee naar Jerez de la Frontera voor het laatste weekend van april '24/Moto GP race kijken daar), dus dan moét het wel vertrouwd zijn.. ;)

Enigste wat ik even niet kan weervinden hier, is hoe ik het startscherm kan aanpassen, maar wellicht heeft iemand van hier dé tip?
 
Kenners, vraagje...
Sinds zondag/maandag synchroniseert de Tread app niet meer met de nieuwe XT2. |( Laatste software (softwareversie 4.60) in de XT2, kaartversies CN Europe 2025.10, Tread versie 2.08.29..
Heb ca. 10 tracks via de MRA app naar een verzameling in de Tread app/explore bieb geïmporteerd (1.1. Track.POI), maar die komen niet in de XT2 tevoorschijn.
Een eerdere track op eenzelfde manier wel?

Iemand ideen wat ik (wellich) niet goed gedaan heb?
 
Na de update van Tread naar 2.08.29 ook op een iPhone hier geen problemen. Ik heb ook de laatste software en kaarten op de XT2. Eventueel de Tread app een keer opnieuw installeren en/of de koppeling tussen de iPhone en XT2 te verwijderen en opnieuw opzetten?

Edit: Zojuist nog even getest met routes uit MRA via de iPhone overgezet naar de Tread app en daarna naar de XT2 gesynchroniseerd. Geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
thanks @Nosmo King voor je bevestiging! Zojuist de Tread app verwijderd, (telefoon e.d.) koppeling naar de zumo verwijderd en het e.e.a. weer opnieuw geïnstalleerd, ondanks laatste (software) en app versies..
Op exact dezelfde wijze als eerder de vakantieroutes (tracks) via MRA naar de Tread app geëxporteerd en na het synchroniseren met de XT2 doet deze het nu wél en zie ik de aangemaakte map ook in de verzamelingen opduiken!
Zeg het maar hoe het kan.. 🤷‍♂️

Enige "probleem" wat ik nu nog ervaar, is dat als ik de geïmporteerde track wil toewijzen aan map X, deze soms niet in X verschijnen maar in Y of Z.. Kán overigens ook aan mijn worstenvingers liggen in combi met een mobiel schermpje..
 
Nu alles weer werk met Tread ben ik weer verder gegaan met mijn reisplannen voor het voorjaar.

Heb dus mooie tracks gemaakt en via Tread op de XT2 gezet. Geconverteerd naar route (zowel in Thread en op de XT2) en daar zie ik in de route een 3 tal afwijkingen van de track. Gister nog een keer hetzelfde gedaan (met dezelfde GPX) en nu loopt de route wel identiek over de track heen.

Hoe kan dit?
Houdt Garmin rekening met de actuele verkeerssitiuatie?
Is Garmin aan het (server) algoritme aan het sleutelen? (is geen update geweest)

Iemand een idee?

1709713561081.png
,
 
Fijn dat het nu wel werkt. Het is inderdaad niet altijd duidelijk waarom iets niet werkt en na een herinstallatie weer wel. Ik begreep dat de synchronisatie tussen de Tread app op de telefoon en de XT2 bij jou niet goed werkte. Bedenk nu dat het vaak ook helpt op eerst alle routes, tracks en poi's uit de Tread app en van de XT2 te halen zodat beide kanten leeg zijn.

Dat toewijzen aan de juiste verzameling lijkt inderdaad soms niet goed te gaan, dan komt hij in de ongecategoriseerd map. Net al mijn Andalusië tracks en poi's overgezet. Twee tracks en een poi zijn niet in de juiste map gekomen. Meeste wel.
 
thanks @Nosmo King voor je bevestiging! Zojuist de Tread app verwijderd, (telefoon e.d.) koppeling naar de zumo verwijderd en het e.e.a. weer opnieuw geïnstalleerd, ondanks laatste (software) en app versies..
Op exact dezelfde wijze als eerder de vakantieroutes (tracks) via MRA naar de Tread app geëxporteerd en na het synchroniseren met de XT2 doet deze het nu wél en zie ik de aangemaakte map ook in de verzamelingen opduiken!
Zeg het maar hoe het kan.. 🤷‍♂️

Enige "probleem" wat ik nu nog ervaar, is dat als ik de geïmporteerde track wil toewijzen aan map X, deze soms niet in X verschijnen maar in Y of Z.. Kán overigens ook aan mijn worstenvingers liggen in combi met een mobiel schermpje..
Zie ook mijn bericht ....
 
Nu alles weer werk met Tread ben ik weer verder gegaan met mijn reisplannen voor het voorjaar.

Heb dus mooie tracks gemaakt en via Tread op de XT2 gezet. Geconverteerd naar route (zowel in Thread en op de XT2) en daar zie ik in de route een 3 tal afwijkingen van de track. Gister nog een keer hetzelfde gedaan (met dezelfde GPX) en nu loopt de route wel identiek over de track heen.

Hoe kan dit?
Houdt Garmin rekening met de actuele verkeerssitiuatie?
Is Garmin aan het (server) algoritme aan het sleutelen? (is geen update geweest)

Iemand een idee?

Bekijk bijlage 1981133,
Niet echt een idee nee, want ik neem aan dat jij als je tijdens het omzetten naar route de melding krijgt "Route voldoet niet aan de routebeperkingen.........." met nee antwoord en de route niet laat (her)berekenen?

Ben zelf onlangs ook wel wat vreemde dingen tegengekomen met het importeren van route's. (alleen als test, ik gebruik alleen nog tracks vanuit MRA) Met routes uit MRA krijg je dan de melding dat de route's herberekend moeten worden omdat ze op ander kaartmateriaal zijn gemaakt. Dit laat ik dan doen en dan kreeg ik soms de melding dat routeberekening niet mogelijk was. Doe het daarna nog een keer met dezelfde route dan lukte het wel?
 
@Nosmo King ik doe niets met routes vanuit MRA. Zet dus alleen tracks in Tread die ik daar dan (of op de XT2) converteer naar routes. Beste garantie dat het spoor in MRA overeen komt met de route op de XT2.

Gister deden Tread en de XT2 dat perfect, maar 4 dagen geleden kreeg ik 3 afwijkingen tussen de track en route.

Het is alsof Excel opeens na een paar dagen een andere resultaat laat zien van een formule, terwijl de getallen hetzelfde zijn gebleven. Dat vind ik vreemd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan