Gevaarlijke weggebruikers en examens

Meer examen = Minder rijvaardig

  • Zij kunnen later even goed rijden als alle anderen

    Stemmen: 68 49,3%
  • Zij hebben later minder inzicht in het verkeer

    Stemmen: 10 7,2%
  • Zij hebben later een mindere voertuigbeheersing

    Stemmen: 2 1,4%
  • Inzicht en voertuigb. zal altijd meer moeite kosten

    Stemmen: 29 21,0%
  • >6-8x deze mensen moeten eigenlijk niet op de weg.

    Stemmen: 29 21,0%

  • Totaal aantal stemmers
    138
ik denk dat zenuwen een rare reactie kan veroorzaken bij het wel of niet slagen voor je rijbewijs maar denk dat het werkelijke gevaar ligt bij de mensen die het met gemak halen en daardoor ook denken dat ze gelijk motor kunnen rijden.
en dus ook op die manier gaan rijden gevaarlijk inhalen overal tussen door zig zaggen wheelies maken waar ze maar kunnen daarbij niet nadenkend wat zijn de consiquenties zullen zijn voor overig verkeer enz enz klein voorbeeld was afgelopen elf steden tocht was een motorrijder die even een wheelie ging maken tegen het motorverkeer in daarbij verloor ie bijna het macht over zijn voertuig en reed nog net niet tientallen motorrijders voor de sokken en dan heb i het nog niet eens over de mensen die op zulke tochten afkomen als toeschouwers dus mijn mening is niet het feit in hoeveel keer jij slaagt maar over je geestes gesteldheid over hoe goed jij denkt te kunnen rijden zonder de nodige ervaring en het gevoel dat je een stunt rijder bent.

ik heb mijn rijbewijs gehaald in augustus 2008 das toch al een poosje terug en ik vindt dat ik toch al weer een hoop heb bij geleerd na het behalen van mijn rijbewijs ik denk zelfs meer nog als toen ik nog met lessen bezig was
 
Ik ben zelf de eerste keer gezakt. Kreeg tijdens het examen dezelfde route al wat ik een uur van te voren had gereden. Examinator kende de omgeving niet en dus mocht mijn instructeur de route bepalen. Tijdens het oefenen ging alles goed en wist dus ook waar ik tijdens het examen op moest letten. Tijdens het examen ging ik ineens allemaal rare dingen doen. Bij de stop-and-go moeilijk doen door te parkeren in het parkeervak aan de overkant van de weg bijvoorbeeld :? Ik dacht gewoon te veel na over wat de examinator zou willen zien dat ik deed.
 
Het is en blijft een moment opname.
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand zakt, 1 flinke fout en het is gebeurd.
Maar om nou te zeggen dat zo iemand later een gevaarlijke weggebruiker wordt?

Ik ben zelf voor al mijn rijbewijzen in 1 keer geslaagd.
Ben ik een perfecte weggebruiker? Absoluut niet.
Ik heb nog nooit ongelukken veroorzaakt , maar ik heb toch wel eens dingen uitgehaalt waardoor ik op een examen toch echt wel gezakt zou zijn.
En ik denk velen met mij. ;)

Mijn collega is meer als 10! keer op geweest.
Ze heeft nu dan eindelijk haar rijbewijs, maar ze heeft haar auto al rondom in elkaar gehad.
Ik zal ook nooit bij haar in de auto stappen, ze bakt er gewoon niets van.
En ik denk dat zulke mensen het ook nooit zullen leren.

Zoals eerder gezegd, de algemene indruk telt meer.
 
een kennis van mij doet al 4 jaar over zijn rijbewijs rijd echt perfect tijdens de lessen, vertelde zijn rij instructeur maar hij heeft zulke grote vaal angst tijden het afrijden dat ie gewoon niet in staat is om voor het rij examen te slagen. ik heb hem ook wel vaker in mijn auto laten rijden en hij rijd beter als menig een die ik ken, maarhet examen he hij zou eigenlijk met een undercover examinator moeten afrijden durf ik te wedden dat ie slaagt.
hij zal vast niet de enige zijn die daar last van heeft.
 
een kennis van mij doet al 4 jaar over zijn rijbewijs rijd echt perfect tijdens de lessen, vertelde zijn rij instructeur maar hij heeft zulke grote vaal angst tijden het afrijden dat ie gewoon niet in staat is om voor het rij examen te slagen. ik heb hem ook wel vaker in mijn auto laten rijden en hij rijd beter als menig een die ik ken, maarhet examen he hij zou eigenlijk met een undercover examinator moeten afrijden durf ik te wedden dat ie slaagt.
hij zal vast niet de enige zijn die daar last van heeft.

Brr wat zal dat een geld kosten :X
 
Hahah nou dat is echt totale onzin op Aruba (nederlandse antillen) slaag je in 1x met je motor rijbewijs door een rondje te rijden. :]

Ben je dan wel gelijk een mindergevaarlijke wegdeelnemer? Je hoeft aleen maar 6 maanden ingeschreven te staan daar en je mag examen doen die ook hier geldig is.
Nou ik vind toch wel dat als je hier 25 lessen en 4x zakt meer ervaring heb dan 1x op een 50cc brommer je motorrijbewijs te halen op de Antillen :)
 
Laatst bewerkt:
Het zal zeker zo zijn dat sommige mensen meer verkeersinzicht hebben dan anderen. Of dat te meten is met het aantal examens is natuurlijk de vraag. Maar eigenlijk gaat het om wat anders.

Zijn mensen met een minder verkeersinzicht gevaarlijker op de weg? Ikzelf gok eerder het tegendeel. Mensen die rustig en beheerst rijden zijn vaak het veiligst. Mensen die zich gaan vervelen op de weg, doen rare dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan