gez:verstand van motors. Hengelo, vrijdag @ 4 p.m

bladblazer

MF'er
26 sep 2007
158
0
Groningen
*O* ----is al opgelost!---- *O*


Situatie: morgen koop ik mijn eerste motor, een Honda cx 500. :] Ik kan mijn geluk natuurlijk niet op! Helaas heb ik(nog) weinig verstand van motoren. Daarom wil ik graag dat er iemand meegaat die weet waar hij op moet letten bij zo'n aankoop.
Nu heb ik al iemand bereid gevonden om mee te gaan. Helaas verloopt het contact via e-mail niet zo vlot en heb ik dus geen zekerheid of hij morgen kan. Nu zit ik 'm dus een beetje te knijpen want als het nu niet door kan gaan moet ik weer een tijd wachten...

Ik kom zelf met de trein uit Groningen, ik ken dus verder ook niemand in die buurt... :N

Mijn vraag is dus: is er iemand die ik in nood kan bellen om morgenmiddag in Hengelo eventjes naar een cx500 wil kijken? Bij voorkeur tussen 3 en 4 uur, het is ergens in de buurt van het station.

Zo ja, mail je telefoonnummer even. Of post/mail eventjes als je dat liever hebt, maar dat is natuurlijk wel lastiger... Bedankt alvast! Hopelijk is het niet eens nodig...

edit: nieksteendam at hotmail dot com
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het zelf al gedaan hebt, maar: kijk een beetje rond op marktplaats wat er gevraagd word en hoe het eruit ziet. Ik weet dat foto's vaak een vertekend beeld geven, maar misschien helpt het toch. En als je morgen daar toch gaat kijken, gebruik je gezonde verstand.
Let daarbij op roest, scheurtjes, slechte banden, ketting, zitting van de buddy, is de fiets overgespoten? zo ja is het netjes gebeurt. Dat zijn dingen waar je zelf ook zonder verstand op kunt letten.

BTW maak een goeie proefrit. En bij twijfel niet kopen.

Edit: Kom zelf ook niet uit de buurt van Hengelo..
 
Laatst bewerkt:
Hm ja ik heb zelf al wat vooronderzoek gedaan. Foto's zien er goed uit en verkoper komt betrouwbaar over en heeft mij al veel informatie gegeven. Toch bedankt!

Oja, ik had met die andere jongen afgesproken dat ik zijn benzinekosten zou vergoeden (wel zo netjes natuurlijk). En ff een kleinigheidje voor het gebaar, maar als je het daarvoor doet mag je thuisblijven.:)

Voor de duidelijkheid: ik hoop nog steeds dat hij zijn mail leest en mij laat weten dat hij van de partij is... Maar voor deze mijlpaal in mijn leven is een back-up wel fijn.
 
Dit was een Hengelo met een treinstation, ik neem voor het gemak maar even aan dat er daar niet meer van zijn. :+

Zonder gekheid, het is sowieso de 'grote' Hengelo. Wel leuk om te weten dat er zoveel hengelo's zijn. *O*

Ah, scherp. Heb mijn mail adres even in de openingspost gezet.
 
Laatst bewerkt:
Jep, van 'Herman'. :) Ik ben met hem overeengekomen dat ik alles koop, tenzij er (onvermelde) ernstige problemen blijken te zijn.
 
Als er geen ervaren persoon mee gaat om hem te beoordelen. (en dan bedoel ik ervaren in het aankopen van tweedehands motoren)

Een dringend advies: Niet kopen
 
Ha Bouwvakkertje, heb ik niet ooit een Nighthawk van je gekocht? :W

Edit: Sorry, verkeerde persoon, je naam lijkt er wel heel veel op, maar het scheelt 1 letter en een totaal andere woonplaats. :z
 
Laatst bewerkt:
Ha, gelukkig is het net opgelost! Iedereen bedankt voor de adviezen, en natuurlijk bouwvakkertje voor het aanbod. Topic kan op slot, tenzij er mensen zijn die de afloop willen weten.
 
waarom zonder ervaring iets niet kopen. Ik heb de mijne ook gekocht zonder hulp ofzo. Het is niet de ideale situatie, maar je kan best iets zelf.

Bij mij kwam de verkoper eerlijk over. Zn woonplaats, gewoon rijtjeshuis, zn vrouw ontmoet en zn kinderen. Verder een proefrit gehad... van 4 uur !!!!! Hij was zelf ook verbaasd over de tijd dattie erover had gedaan. Vervolgens nog bij hem gegeten...en ook zijn verhaal aangehoord, waaromdie de motor verkocht.

Het kan altijd misgaan, maar als je gaat sturen, ff je stuur loslaten, opletten of je iets hoort, en een beetje tegen alles aandouwn of er speling op zit. Verder de algehele indruk van de motor, en veel meer zal je niet kunnen doen.

Ik wens je veel succes en ik wil wel weten hoe het afloopt.

hooooi
 
heb er ooit wel een motor gehuurd en dat ding wasperfect in orde.
heb het zelf niet op grote zaken als motorport maar wat ze er hadden staan zag er niet slecht uit.

er is ook een site met info over dealers, weet zo de link niet meer....
 
heb er ooit wel een motor gehuurd en dat ding wasperfect in orde.
heb het zelf niet op grote zaken als motorport maar wat ze er hadden staan zag er niet slecht uit.

er is ook een site met info over dealers, weet zo de link niet meer....
:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan