GS450L drinkt echt olie

7 apr 2010
115
0
Hai,

Ik heb een tijdje geleden een GS450L gekocht. Ding zag er prima uit. Oliefilter en olie 'zouden zijn vervangen'. Ik mee gaan rijden zonder te pijlen (dom dom dom...).

Na een kleine 300 kilometer overkwam het volgende me:

- Motor begon te 'stotteren' boven de 115km/h (gas terugnemen en hij liep weer een kilometer of 10)
- Motor stotterde weer toen ik in de 6000+ toeren klom in de 6e versnelling
- Sloeg uiteindelijk af

Ik heb de motor toen echt net naar een pompstation gekregen (ik reed precies de pomp binnen) en begon eerst maar met het pijlen van de olie. Hier bleek uiteindelijk ANDERHALF liter olie bij te moeten, en de vorige eigenaar liet me weten dat hij 2000km gereden had zonder weer opnieuw te pijlen. Dom dom dom... van mij.

Anyway, ik heb nu ruim 2 liter olie verbruikt op 500 kilometer en weer staat hij op 'min'.

In 100km ging hij van 'max' naar 'min'.

Het gekke is, dat ik NERGENS een olielek ziet behalve bij de toerentellerkabel die in het motorblok gaat een beetje (en zelf daar twijfel ik eraan)

1) Kan het zijn dat hij hier toch stiekem 'veel' meer lekt dan het lijkt (het blok ziet echt totaal niet vuil)?
2) Kan het zijn dat hij zoveel verbruikte omdat ik VOLsyntheet gooide in een motorblok dat semi-synthetisch hoort te hebben?
3) Heeft het zin om zelf het oliefilter en de olie te vervangen om te kijken of dit het probleem oplost?
4) Stel dat dit het probleem niet oplost en ik naar de garage ga / moet, is mijn duurbetaalde olie dan gelijk weer 'pleite' omdat ze moeten gaan klooien in het blok?
5) Zou dit een duurbetaalde reparatie gaan worden? :(
 
Laatst bewerkt:
Als je dit land inderdaad echt naar de verdommenis wil helpen, moet je inderdaad inkopen doen bij prijsvechters zoals Action.
Ik zeg sluiten die zooi. Slecht voor de economie en dus ook voor jou. Het enige dat ze daar leveren is kwantiteit.

Sorry! Back on topic...
Mensen geven extra geld uit want ze shoppen graag bij de Action.
Alles is goedkoop en gaat minder lang mee, dus is weer sneller aan vervanging toe.
Totaal niet slecht voor de economie dus.

Sterker nog, het haalt de mensen van de straat en laat ze de portemonnee weer trekken. :P
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een tweede gsx kopen, blok overzetten en de andere ochtend weer rijden. Mijn snelste tijd voor oud blok eruit en nieuw blok erin was 3 kwartier. (Had wel 5 van de dingen staan op den duur, waren kwalitatief uitermate treurige dingen)
 
Bent_connecting_rod_2.jpg



action olie :} :} rules
 
ik wist niet dat je een land kan vernietigen met waar je shopt :)

Ik hou van Grieks eten en scooter onderdelen zijn daar ook goedkoop.
Daarentegen betaal ik liever niet teveel belasting.
Moet ikzelf dan uit de EU stappen of moet ik mijn ondergoed niet meer online bestellen.. :/

moeilijk moeilijk.

Bedankt voor je interesse overigens :)

Graag gedaan.
 
Beste Rotterdammert,

Oliepijlen hoor je met een koude motor te doen. Zodra je de motor aanzet, word er oliedruk opgebouwd. Dit betekend, dat er olie door je blok gepompt word. Als je met draaiende motor, of als je je motor net afgezet hebt, olie pijlt, dan is het net alsof er geen olie in zit. In werkelijkheid word je olie door je blok gepompt zoals het moet.

Eerst pijlen met koude motor, dan kun je je werkelijke olieverbruik zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan