Hét toertopic voor motorvrouwen

en voor de nieuwelingen onder de meiden :Y is er het MF testweekend :Y
waar ook de ervaren meiden welkom zijn,zodat ze nieuwe mensen ook tips en trucks
kunnen leren :Y
 
:) Dank voor het aanbod! (zijn triples wel toegestaan op dat weekend?) Weekendjes Eifel en Sauerland doe ik best regelmatig, in verschillende samenstellingen. Maar ik wil eigenlijk nog eens een wat langere reis maken, dus daar ga ik me de komende maanden eens in verdiepen...

Tuurlijk als er maar een leuk mens op zit!
 
en voor de nieuwelingen onder de meiden :Y is er het MF testweekend :Y
waar ook de ervaren meiden welkom zijn,zodat ze nieuwe mensen ook tips en trucks
kunnen leren :Y
Even opgezocht wat het MF testweekend inhoudt en ik lees dat het eigenlijk een MF crepeer kampeerweekend is. Ervaring leert dat na hele dagen op de motor een tent soms wel wat spartaans is :+
Maarre...leuk initiatief!
 
Even opgezocht wat het MF testweekend inhoudt en ik lees dat het eigenlijk een MF crepeer kampeerweekend is. Ervaring leert dat na hele dagen op de motor een tent soms wel wat spartaans is :+
Maarre...leuk initiatief!

Na hele dagen op de motor, ben ik van zachte bedjes en dito kussens....

O ja en soms ook een plek waar het warm en droog is... *D
 
Iemand nog op zoek naar een Onesi voor de kerst :+

Shopping
full
 
Beste wensen voor iedereen en dat we veel leuke motorritten mogen maken komend jaar!
 
De allroad training bij Berrt is inderdaad een leerzame dag.
Daar leer je wel technieken die je bij het onverhard rijden helpen.
...

Ik zat gister wat te neuzen op de website van Berrt en zie ik daar toch ineens een paar bekende gezichten voorbij komen in zijn promotiefilmpje! :Y
 
Ik zat gister wat te neuzen op de website van Berrt en zie ik daar toch ineens een paar bekende gezichten voorbij komen in zijn promotiefilmpje! :Y

Mutzz en ik waren daar voor een training. En op die dag was er ook een journalist die een artikel schreef voor een krant. En dat ging weer gepaard met een fotograaf etc...

En.... zo komen we onszelf op het promotiemateriaal tegen. Grappig he?

Trouwens... op een ander forum (met GS rijders) wordt elk jaar een kalender gemaakt. En Mutzz siert daar de decembermaand (die maand had ik vorig jaar met een foto die Amygdala gemaakt had). En nu zijn ze aan het stemmen op de beste foto.... en ze gaat goed!!! :P
 
*kuch kuch* kssst oma, eerst je rijbewijs halen! :W

Dag dames :P

Dit jaar 10 Juni stap ik op de huwelijksbrommert en daarna zouden we graag een klein tripje maken op de motor naar bv. Italië. We zijn al eens eerder naar Italië geweest maar dan was 't met de auto + aanhanger daarheen. Nu willen we vanuit huis opstappen, rugtasje mee en richting Italië crossen :]

Zijn er dames die daar ervaring mee hebben? Ik heb er veel zin in om 't zo te gaan doen, maar aan de andere kant zie ik er heel erg tegenop, mn motor (naked) is op lange stukken/hoge snelheden echt niet fijn om te rijden. Maar om de heen- en terugreis nog een beetje acceptabel te houden zou je toch al gauw op de snelweg/autobahn uitkomen -O-
Zijn er misschien routes beschikbaar die daar tussen in zitten, wel een beetje km's maken maar niet alleen maar snelweg? :+
Het zou het mooiste zijn als we in 1 dag Italië bereiken, daar een aantal dagen rondcrossen in de dolomieten en in 1 dag weer terug.
 
In 1 dag op de motor naar Italië?! :o Succes!
Op de terugweg hebben mijn broer en ik overnacht in Oostenrijk, op de grens van Duitsland. Dat was toen nog 900km naar huis en het was een hel om zoveel te rijden in 1 dag. Laat staan vanuit Italië, zeker als je niet alleen snelweg wilt rijden.
Het ligt ook heel erg aan het weer hoever je kan rijden. Op de heen weg naar Slovenië hebben we 3x moeten overnachten, 2x Duitsland en 1x in Italië.
 
Snelste dat mijn echtgenoot en ik een keer gedaan hebben is in een streep naar Bregenz.... om 14.00 vertrekken en om 20.15 in Bregenz.

Voor de rest maakt het mij ook niet uit.... gewoon het gas openhouden en doorrijden.

Meestal pak ik een aanrijdag van dik 1.000 km en terug dito... als ik moet kiezen tussen een dag extra bochten of de terugweg opknippen.... snel gemaakt.

Maar goed, we rijden dan beiden ook een allroad en dat is comfortabel.
Een naked op de snelweg is inderdaad afzien.
 
Laatst bewerkt:
Als je graag snel in Italië wil zijn, waarom dan toch niet de auto met aanhanger?
Snelweg rijden is echt niet leuk en zeker niet op een naked. En wanneer je niet op de snelweg wilt rijden, dan doe je er echt langer over om in Italië te komen. Keuzes.... Hoe lang ben je eigenlijk van plan om te gaan?

We zijn ooit op de motor naar Noorwegen en naar Zuid-Frankrijk gereden, ook in één dag en dat is zeker wel te doen. Maar meestal pakken we toch gewoon de auto met aanhanger. Dat vinden we gewoon prettig en een auto tot je beschikking hebben is ook heel fijn.
 
Als je graag snel in Italië wil zijn, waarom dan toch niet de auto met aanhanger?
.
Ja, we hadden dat idee van lekker avontuurlijk met een rugtasje en een tentje op weg naar Italië. 5 of 6 dagen weg.
En ik denk dat dat een kwestie is van 'gewoon doen' en niet teveel bij nadenken :+

Maar dat laatste ging al gauw fout haha, idd. met auto + aanhanger is het wel in 1 dag te doen & makkelijker/comfortabeler..

1st world problems
 
Ja, we hadden dat idee van lekker avontuurlijk met een rugtasje en een tentje op weg naar Italië. 5 of 6 dagen weg.
En ik denk dat dat een kwestie is van 'gewoon doen' en niet teveel bij nadenken :+

Maar dat laatste ging al gauw fout haha, idd. met auto + aanhanger is het wel in 1 dag te doen & makkelijker/comfortabeler..

1st world problems

Het is zeker avontuurlijk. En heel veel mensen zeggen ook altijd dat de weg ernaar toe ook mooi is. Maar ik vind dat toch vaak tegenvallen. De mooiste bochten zijn in Italië of Zwitserland/Oostenrijk/ Frankrijk. En dan heb je heel veel wegen die niet zo leuk zijn, met veel dorpjes waar je snel op uitgekeken bent.
Succes met de keuze. :]
 
Het is zeker avontuurlijk. En heel veel mensen zeggen ook altijd dat de weg ernaar toe ook mooi is. Maar ik vind dat toch vaak tegenvallen. De mooiste bochten zijn in Italië of Zwitserland/Oostenrijk/ Frankrijk. En dan heb je heel veel wegen die niet zo leuk zijn, met veel dorpjes waar je snel op uitgekeken bent.
Succes met de keuze. :]

Tenzij je bakken met tijd hebt... dan is het misschien anders. Maar da's niet aan de orde... ik zeg aanhanger en auto, bakkie koffie mee, muziekje aan. Lekker.
 
Ja, we hadden dat idee van lekker avontuurlijk met een rugtasje en een tentje op weg naar Italië. 5 of 6 dagen weg.
En ik denk dat dat een kwestie is van 'gewoon doen' en niet teveel bij nadenken :+

Maar dat laatste ging al gauw fout haha, idd. met auto + aanhanger is het wel in 1 dag te doen & makkelijker/comfortabeler..

1st world problems

Rugtasje en tent in de auto ... Opgelost :Y

Met een Naked op de snelweg :N Dat is geen vakantie ... O-)
 
Zat k ook al aan te denken ja, en dan vlak om de hoek parkeren en op de campingplaats doen alsof je t hele end gereden hebt :+ haha
Ach, en anders komt t er ooit nog wel van :) dromen mag
 
Terug
Bovenaan Onderaan