Handkappen plaatsen

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Volgende heb ik in Versys topic geplaatst, maar er zijn natuurlijk ook niet Versys rijders die mij kunnen helpen.

Ik heb handkappen gekocht, daarbij loop ik tegen een probleem op. Het gaat om deze handkappen:
9d2ab7ebb31456104854e51e54c50c9cc1e63d71_2_0013046_090_sty252018.png
(Acerbis Dual Road). Zit een hele montage kit bij maar niet nodig. Stuur bevat gewoon schroefdraad en geen holle ruimte zoals de montage kit vanuit gaat. Er gaat rechtstreeks een M8 bout in.

Nu moet je volgens de instructies (Van Acerbis) de barends weghalen, maar dat vind ik lelijk want dan zie je een stuk onafgewerkt stuur (waar normaal de barend overheen schuift). Dus kwam ik dit topic tegen: Acerbis Dual Road hand guards

Is al 6 jaar oud dus niet daar geregistreerd en dacht probeer het hier. Het lukt mij namelijk niet om de handkappen goed te monteren met de barend. Ik kan de bout blijven aandraaien totdat hij echt niet meer verder kan. Dan zit het rubber helemaal klem. Links geen probleem, rechts met gas geen fijn iets.

Dacht eerst dat de bijgeleverde bouten te lang waren (immers met alleen barend plus bout dit probleem niet), dus even 2 bouten gehaald die korter zijn (M8*80) maar helaas hiermee hetzelfde probleem. Sluitmoeren geprobeerd ook niet het gewenste resultaat. Snap niet waarom hij als je de barend los monteert (met orginele bout) hij tijdig stopt om niet het rubber vast te draaien maar met de handkappen hij blijft doordrukken.

Bekijk bijlage 1549307

Iemand een suggestie? Wat zie ik over het hoofd?
 
Hebben de barends zo'n speciaal half maantje erin zitten zodat hij tijdig stopt met draaien en vastzit?, zodat hij niet vrij kan draaien.

Anders eventueel wel monteren zoals beschreven, maar iets van een plastic busje ertussen zetten om het af te werken?

Kan nu nog niet goed inschatten wat nu precies het probleem is.. kan je eventueel wat meer foto's maken?, ook van de gashendel kant.
 
Als alles nog helemaal origineel is, en die handkap zit tussen t oem stuurgewicht en de bout zou dit gewoon moeten werken. Binnenkant stuurgewicht schroeft tegen de ingelaste prop met schroefdraad. Heb je niet toevallig de gashandle losgehad ofso?
 
En als je de bout niet vast draait?

Dan zitten de handkappen dusdanig los dat die naar beneden vallen qua gewicht.

kun je er geen kleinere ring tussen doen?

Van het weekend geprobeerd met m8 moertjes/ringetjes maar die drukken zich in de bar-end, die is geheel hol.

kun je er geen kleinere ring tussen doen?

Zie bovenstaande reactie

Als alles nog helemaal origineel is, en die handkap zit tussen t oem stuurgewicht en de bout zou dit gewoon moeten werken. Binnenkant stuurgewicht schroeft tegen de ingelaste prop met schroefdraad. Heb je niet toevallig de gashandle losgehad ofso?

Misschien geen originele bar-ends, zijn namelijk geheel hol. Zit een soort van busje ingeslagen. Deze kan er dus uitgedrukt worden door de moertjes bij het aandraaien. Daardoor boden de moertjes niet de gewenste oplossing.
 
Wat eigenlijk de bedoeling is bij dit soort dingen;

Alles uit het stuur halen.. en dan moet er zo'n schroef in die zichzelf vastklemt (weet de benaming niet, maar het zijn twee van die schuin afgevlakte metalen busjes die uitzetten als je hem vastdraait)

En anders even handkappen zoeken die niet vast worden gezet aan het einde van het stuur? maar alleen aan het stuur zelf?
 
Wat eigenlijk de bedoeling is bij dit soort dingen;

Alles uit het stuur halen.. en dan moet er zo'n schroef in die zichzelf vastklemt (weet de benaming niet, maar het zijn twee van die schuin afgevlakte metalen busjes die uitzetten als je hem vastdraait)

Ja die zit er bij. Alleen past dat niet in het stuur. Stuur begint direct met M8 schroefdraad. Dus die is niet direct hol. Die bus/schroef die jij benoemd past dan ook helemaal niet.
 
Ja die zit er bij. Alleen past dat niet in het stuur. Stuur begint direct met M8 schroefdraad. Dus die is niet direct hol. Die bus/schroef die jij benoemd past dan ook helemaal niet.

Die M8 schroefdraad is onderdeel van een metalen bus als het goed is.. die kan er in zijn geheel uit zodat je een Hol stuur overhoudt. Toch?
Wel even kijken dat deze dingen niet fungeren als gewichten om trilling tegen te gaan.
 
Dat zou ik nog even kunnen kijken. Huidige weer stelt wel mijn klus steeds uit :-) .
Bestel ondertussen handvat verwarming, dan moet zo ie zo e.a. er af. Dan kan ik kijken of jouw optie toch mogelijk blijkt.

*EDIT*
Nee dat blijkt ook niet mogelijk, stuur is één geheel; schroefdraad zit in het stuur. Geen metalen bus.
Capture.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dan doe je toch een busje op lengte er tussen zodat je vast kunt draaien zonder dat je gas blokkeert ,dus om je bout een bus ,dan kun je m vast draaien👍
 
hoe moeilijk kan het zijn om een stel handkappen te monteren ?

Hoe moeilijk kan het zijn om te lezen? De handkappen kunnen prima gemonteerd worden alleen niet zoals gewenst c.q. mooi gevonden. Daar vraag ik wat advies voor. Misschien kan je wat van je alwetendheid delen in het geval dit voor jou appeltje eitje is.
 
Hoe moeilijk kan het zijn om te lezen? De handkappen kunnen prima gemonteerd worden alleen niet zoals gewenst c.q. mooi gevonden. Daar vraag ik wat advies voor. Misschien kan je wat van je alwetendheid delen in het geval dit voor jou appeltje eitje is.
Rustig 😁en wat ik je zeg ,met busjes ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan