MuK
Die hard MF'er
hallo
mijn vader heeft een ducati 996, maar het is echter meer een stukgaati.
was die eerst aan het rijde, breekt zijn (bijna) nieuwe ketting, kan gebeuren en gelukkig verder niet veel schade.
tijdje later: rijdt hij lekker en opeens stopt heel dat ding der mee, blijkt dat er iets in zijn nokkenas fout is gegaan ( lager er uitgeknalt o.i.d. ) ligt de motor vanaf zijn nokkenas tot zijn krukas in de soep. gelukkig nog ducati garantie, dus et kostte ons niks ( anders ongeveer 10.000 euro schade )
weer later ( net na de garantieperiode ) is er een carterhelft gescheurt, gietfout van ducati. ducati zei dat ze er niks mee te maken hadden en we kregen niks vergoed. wij dus aardig pissed. maar onze grote vrienden bij biggelaar in oisterwijk hebben er GRATIS 2e hands racecarters op gezet .
dan denk je: nu moet het tog ongeveer wel ophouden, maar nee. waren we lekker aan het rijden, stop die er mee, even later deed die het weer, en stopte die er weer mee. wij dachten dat er iets van zijn accu kapot was. dus wij nieuwe accu der in, hielp niks. toen ging onze aandacht uit naar he spyball alarmsysteem. de motor is toen opgehaald en het alarmsysteem is er uitgehaald, en hij werkt weer perfect. dus wij het systeem ff opengeschroeft was er een transistor en een weerstand kapot, en ook zat er nog een draadje los.
maar nu doet die het weer, en hopen dat het ook zo blijft.
ik wil eigelijk weten: hebben jullie ook dit soort problemen? als dat zo is zou ik dat graag willen horen.
groeten MuK
P.S. ik heb gehoort dat bij de oudere ducati 916 de blokken kunnen 'breken', en dat in zulke erge mate dat je krukas opeens op het asfalt legt, iemand hier ervaringen mee gehad?
mijn vader heeft een ducati 996, maar het is echter meer een stukgaati.
was die eerst aan het rijde, breekt zijn (bijna) nieuwe ketting, kan gebeuren en gelukkig verder niet veel schade.
tijdje later: rijdt hij lekker en opeens stopt heel dat ding der mee, blijkt dat er iets in zijn nokkenas fout is gegaan ( lager er uitgeknalt o.i.d. ) ligt de motor vanaf zijn nokkenas tot zijn krukas in de soep. gelukkig nog ducati garantie, dus et kostte ons niks ( anders ongeveer 10.000 euro schade )
weer later ( net na de garantieperiode ) is er een carterhelft gescheurt, gietfout van ducati. ducati zei dat ze er niks mee te maken hadden en we kregen niks vergoed. wij dus aardig pissed. maar onze grote vrienden bij biggelaar in oisterwijk hebben er GRATIS 2e hands racecarters op gezet .
dan denk je: nu moet het tog ongeveer wel ophouden, maar nee. waren we lekker aan het rijden, stop die er mee, even later deed die het weer, en stopte die er weer mee. wij dachten dat er iets van zijn accu kapot was. dus wij nieuwe accu der in, hielp niks. toen ging onze aandacht uit naar he spyball alarmsysteem. de motor is toen opgehaald en het alarmsysteem is er uitgehaald, en hij werkt weer perfect. dus wij het systeem ff opengeschroeft was er een transistor en een weerstand kapot, en ook zat er nog een draadje los.
maar nu doet die het weer, en hopen dat het ook zo blijft.
ik wil eigelijk weten: hebben jullie ook dit soort problemen? als dat zo is zou ik dat graag willen horen.
groeten MuK
P.S. ik heb gehoort dat bij de oudere ducati 916 de blokken kunnen 'breken', en dat in zulke erge mate dat je krukas opeens op het asfalt legt, iemand hier ervaringen mee gehad?