hebben jullie ook veel problemen ducati?

MuK

Die hard MF'er
15 aug 2005
910
4
's-Gravenzande
hallo

mijn vader heeft een ducati 996, maar het is echter meer een stukgaati.

was die eerst aan het rijde, breekt zijn (bijna) nieuwe ketting, kan gebeuren en gelukkig verder niet veel schade.

tijdje later: rijdt hij lekker en opeens stopt heel dat ding der mee, blijkt dat er iets in zijn nokkenas fout is gegaan ( lager er uitgeknalt o.i.d. ) ligt de motor vanaf zijn nokkenas tot zijn krukas in de soep. gelukkig nog ducati garantie, dus et kostte ons niks ( anders ongeveer 10.000 euro schade :X )

weer later ( net na de garantieperiode ) is er een carterhelft gescheurt, gietfout van ducati. ducati zei dat ze er niks mee te maken hadden en we kregen niks vergoed. wij dus aardig pissed. maar onze grote vrienden bij biggelaar in oisterwijk hebben er GRATIS 2e hands racecarters op gezet :} .

dan denk je: nu moet het tog ongeveer wel ophouden, maar nee. waren we lekker aan het rijden, stop die er mee, even later deed die het weer, en stopte die er weer mee. wij dachten dat er iets van zijn accu kapot was. dus wij nieuwe accu der in, hielp niks. toen ging onze aandacht uit naar he spyball alarmsysteem. de motor is toen opgehaald en het alarmsysteem is er uitgehaald, en hij werkt weer perfect. dus wij het systeem ff opengeschroeft was er een transistor en een weerstand kapot, en ook zat er nog een draadje los. -O-

maar nu doet die het weer, en hopen dat het ook zo blijft.

ik wil eigelijk weten: hebben jullie ook dit soort problemen? als dat zo is zou ik dat graag willen horen.

groeten MuK

P.S. ik heb gehoort dat bij de oudere ducati 916 de blokken kunnen 'breken', en dat in zulke erge mate dat je krukas opeens op het asfalt legt, iemand hier ervaringen mee gehad?
 
ik had toch wel verwacht dat meer mensen per uur zo'n open deur in zouden trappen :+
 
Ik heb een 748 en heb daar nog geen enkel probleem mee gehad. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er pas 2000 km op heb gezet op een totaal van 39000. Wat de vorige eigenaar allemaal voor ellende heeft gehad weet ik niet.
 
deze heeft nu ongeveer 75.000 km op de teller staan.

maarja hopen dat hij het nu blijft doen, anders zijn het dure grappen.
 
Ik zit nu op de "euro per km" en ben weer opzoek naar een knappe japanse.

Mocht iemand interesse hebben in een 2001 748s met 18000km waaraan in een maand voor twee maand salarissen is gesleuteld is hoor ik het wel.

:P
 
Ik heb een 748 en heb daar nog geen enkel probleem mee gehad. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er pas 2000 km op heb gezet op een totaal van 39000. Wat de vorige eigenaar allemaal voor ellende heeft gehad weet ik niet.
prototype van de tevreden Duc eigenaar :+
 
Ik heb nog nooit problemen met m'n Ducati gehad ....
misschien wordt het dan toch een keertje tijd om er eentje aan te schaffen!
 
Ja grote problemen die echter van een geheel andere aard zijn,nl.heb Honda SP1 en SP2 gereden met verv,uitlaten,nu rijdt ik een 4cil.,maar aangezien ik aan een doorgaande weg woon ri.een strand/recr.gebied,komen er met mooi weer,want dat zijn Duc.rijders(mooiweerrijders)met regelmaat een Duc.voorbij en dan dat geluid,daar kan ik toch echt van genieten ;) *D *D :} *O*
 
Nu een jaar Ducati (die in mijn signature ja! Kopen? :P ) en geen enkele problemen.
15.000km mee gereden, en alleen een probleem gehad met oude bougie's van de oude eigenaar. Vervangen en dat ding loopt als de brandweer :}

Belangrijk.. warmrijden!!

Probleem is alleen dat ik hem niet kan gebruiken waarvoor die gemaakt is.. racen!
Kans op boetes die zo duur zijn als je onderhoudsbeurt :X '(
 
Ik heb mijn 851 (bouwjaar 1990)nu 3 1/2 jaar, totaal 5 keer probleempjes gehad. Drie keer relais kapot(kosten per relais 13 euro, eerste relais was nog binnen de garantie), twee keer accu. Verder alleen het reguliere onderhoud bij Biggelaar, en goed warmrijden. Toen ik haar kocht stond er 42kkm op, nu75kkm. Ik ken mensen die Honda rijden, die staan vaker met stukken. En mooiweerrijders heb je ook bij andere merken, ik blijf niet thuis voor een beetje regen. De enige reden voor mij om niet te rijden is pekel, dat schijnt niet zo goed te zijn voor een aluminium achterbrug. Eigenlijk alleen versleten slijtage-onderdelen dus.
 
Laatst bewerkt:
tik in de zoekfunctie bij sport maar eens in: ducati, stuk gaat ie...

daar vind je nog meer van dit soort bevindingen (al heb je bij elk merk wel bekende kuren)....
 
Ja maar wie knalt er bij westerlee al op het achterwiel vandoor? :+

als je pa hem npu eerst goed warm laat lopen en niet dat kleine stukie dan heb je meer kans dat ie heel blijft ;)
 
vraag "900SL" hier maar eens, had spontaan zijn krukas in 2 stukken in het carter liggen..........fijne techniek die duc´s.......not...
 
Terug
Bovenaan Onderaan