Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist een uitnodiging aanvaard voor de presentatie en demonstratie op 14 juli as. van de Storm toermotor op de campus van de TU Eindhoven.
14 augustus gaat de reis om de wereld in 80 dagen van start.

https://www.storm-eindhoven.com/

Een ambitieus project waarvoor ze nog crowdfunders zoeken.
 
De ontwikkeling staat ook behoorlijk stil en de prijs is sky-high ($20.000)
Hier zie ik toch andere prijzen: https://www.motorzaak.com/elektrische-rijden/brammo-empulse-r

Ik vind de Empulse R toch serieus interessant!
Service is wel akelig aangezien ze maar twee dealers in Nederland hebben, maar toevallig is die Amsterdame wel goed in de buurt voor mij. Dat in combinatie met de twee woonwerkers hierboven, ben ik enthousiast!

Oja ik koop hem ook zakelijk, wat ook voordelig is ivm MIA en KIA.
 
Laatst bewerkt:
Oja ik koop hem ook zakelijk, wat ook voordelig is ivm MIA en KIA.

In dat geval zou ik ook eens naar de Energica gaan kijken want dat is gewoon het beste wat er nu te koop is. Voor een particulier redelijk onbetaalbaar maar zakelijk misschien wel te doen. Vooral de mogelijkheid tot snelladen bij FastNed is geweldig en je krijgt er de eerste 4 jaar nog gratis elektriciteit bij ook. (gratis tanken! :) )
Energica

Brammo bestaat niet meer dus ik betwijfel of Motorzaak die nog kan leveren. Misschien een gebruikte maar werken dan al die belastingvoordelen nog?
 
In dat geval zou ik ook eens naar de Energica gaan kijken want dat is gewoon het beste wat er nu te koop is.....

Ik kijk ook rond en kan ook zakelijk kopen, maar wanneer dit het beste is kan ik er nog niets mee helaas.

Actieradius (snelweg): 100 km bij gemiddeld 100 km/h B|

Ik rij meestal 130 km enkele reis en rij eigenlijk altijd 140 km/h, mijn VFR1200XD doet dat zonder morren en problemen. Electrisch wordt duwen en dan moet ik ook nog kunnen laden op de locatie waar ik ben.

Kortom nog steeds niet interessant voor mij.

En ruim 30k is ook behoorlijk duur, mijn Honda zit daar ruim 10k onder.
En ja dan heb ik voordelen via de belastingdienst, maar ik zie het er niet aan vanaf, te duur. (Alleen MIA want de rest van de voordelen heb ik ook op de Honda)
Ik vind nog steeds dat ik waarde moet hangen aan een product wat ik het waard vind, niet hoe de belasting mee helpt. Maar ok dat is voor iedereen anders.

Hij is dan wel weer heel mooi, dat mag wel gezegd worden :}
 
Hier zie ik toch andere prijzen: https://www.motorzaak.com/elektrische-rijden/brammo-empulse-r

Ik vind de Empulse R toch serieus interessant!
Service is wel akelig aangezien ze maar twee dealers in Nederland hebben, maar toevallig is die Amsterdame wel goed in de buurt voor mij. Dat in combinatie met de twee woonwerkers hierboven, ben ik enthousiast!

Oja ik koop hem ook zakelijk, wat ook voordelig is ivm MIA en KIA.

Dat zijn de oude Brammo prijzen. Op de Victory website staat die voor 20k dollar, dat is dan nog ex. BTW.
Ik zou persoonlijk niet voor de Epulse gaan. Een versnallingsbak is volstrekt overbodig en het ontwerp stamt nog van jaren terug, terwijl de motor niet verder ontwikkeld wordt. In mijn ogen is de Zero het beste wat er nu voor een redelijke prijs te koop is.
Er is nu ook een 12 kW snellader te koop van DigiNow.

Als ik je dan een tip mag geven: kijk in het najaar op Mobile.de naar een demo motor met minder dan 6.000 km en BTW belast. Dan heb je nog volledig recht op MIA en KIA en er gaat duizenden euro's van de prijs af. Achteraf had ik het ook zo moeten doen.
 
Brammo bestaat niet meer dus ik betwijfel of Motorzaak die nog kan leveren. Misschien een gebruikte maar werken dan al die belastingvoordelen nog?

Ja, tot 6.000 km wordt de motor als nieuw gezien door de belastingdienst en heb je recht op MIA én KIA. Het is alleen interessant wanneer de 2e hands motor BTW belast is (geen marge dus)
 
In dat geval zou ik ook eens naar de Energica gaan kijken want dat is gewoon het beste wat er nu te koop is. Voor een particulier redelijk onbetaalbaar maar zakelijk misschien wel te doen. Vooral de mogelijkheid tot snelladen bij FastNed is geweldig en je krijgt er de eerste 4 jaar nog gratis elektriciteit bij ook. (gratis tanken! :) )
Energica

Brammo bestaat niet meer dus ik betwijfel of Motorzaak die nog kan leveren. Misschien een gebruikte maar werken dan al die belastingvoordelen nog?
Mijn wereld stort in... Brammo bestaat niet meer -O- Fijn zo'n up to date site |(
Die Energica is tegen de 30K... dat is me toch iets te gortig... Moet ik mss toch naar die BMW gaan kijken :X
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de oude Brammo prijzen. Op de Victory website staat die voor 20k dollar, dat is dan nog ex. BTW.
Ik zou persoonlijk niet voor de Epulse gaan. Een versnallingsbak is volstrekt overbodig en het ontwerp stamt nog van jaren terug, terwijl de motor niet verder ontwikkeld wordt. In mijn ogen is de Zero het beste wat er nu voor een redelijke prijs te koop is.
Er is nu ook een 12 kW snellader te koop van DigiNow.

Als ik je dan een tip mag geven: kijk in het najaar op Mobile.de naar een demo motor met minder dan 6.000 km en BTW belast. Dan heb je nog volledig recht op MIA en KIA en er gaat duizenden euro's van de prijs af. Achteraf had ik het ook zo moeten doen.
Oja de Zero is ook nog optie!
 
Ik kijk ook rond en kan ook zakelijk kopen, maar wanneer dit het beste is kan ik er nog niets mee helaas.

Actieradius (snelweg): 100 km bij gemiddeld 100 km/h B|


Dit is dan een betere optie:


Actieradius ......... ZERO SR zf13.0 .. ZERO SR ZF13.0 +Power Tank
Stadsverkeer .......... 259 km ........ 317 km
Snelweg, 89 km/h ...... 158 km ........ 193 km
» Gecombineerd ....... 196 km ........ 240 km
Snelweg, 113 km/h ..... 130 km ........ 158 km
» Gecombineerd ....... 174 km ........ 211 km

:]
 
Laatst bewerkt:
Die 100 km haal je ook wel zonder Power tank

Niet bij 130-140km/h en dat was dus de wens.
Met Power Tank moet ik dat ook nog zien, zeker in de winter.

Voor die afstand á 140km/h moet je gewoon nog 5 jaar benzine blijven rijden tenzij je het niet erg vind om tijdens de rit 15 minuten bij te laden bij FastNed. Kun je mooi ff mail checken en appen

2020/2021 is dat geen probleem meer dan zijn de accu's groot genoeg.
 
Niet bij 130-140km/h en dat was dus de wens.
Met Power Tank moet ik dat ook nog zien, zeker in de winter.

Voor die afstand á 140km/h moet je gewoon nog 5 jaar benzine blijven rijden tenzij je het niet erg vind om tijdens de rit 15 minuten bij te laden bij FastNed. Kun je mooi ff mail checken en appen

2020/2021 is dat geen probleem meer dan zijn de accu's groot genoeg.

Klopt, ik had het verkeerd gelezen. Maar dan nog vraag ik me af waarom je 140 moet rijden. Als je 120 rijdt kom je nauwelijks later aan.
 
Hoe lang kun je in Nederland nu 130 rijden? Het langste tracé zal een kilometer of 50 zijn. Boven de lijn Alkmaar-Emmen heb je nog de langste stukken, maar 100km lukt niet.
Och, ik rij hier regelmatig 's avonds de provincie in vanuit Rotterdam en afhankelijk van hoe je rijdt, kun je vanaf de eigenlijk het hele stuk met 130 naar huis. Als je dan naar Vlissingen moet, dan heb je toch een goede 100km te pakken. Ik stop iets eerder, maar goed, ik rij dan ook meestal vanuit Den Haag of Amsterdam en dan moet ik tussendoor dus al gaan laden.

Uiteindelijk was ik voornamelijk gewoon benieuwd hoe ver je komt tegen 130.
 
Och, ik rij hier regelmatig 's avonds de provincie in vanuit Rotterdam en afhankelijk van hoe je rijdt, kun je vanaf de eigenlijk het hele stuk met 130 naar huis. Als je dan naar Vlissingen moet, dan heb je toch een goede 100km te pakken. Ik stop iets eerder, maar goed, ik rij dan ook meestal vanuit Den Haag of Amsterdam en dan moet ik tussendoor dus al gaan laden.

Uiteindelijk was ik voornamelijk gewoon benieuwd hoe ver je komt tegen 130.

Als je tussendoor moet laden doe je iets verkeerd. De kunst met elektrisch rijden is (nu nog) dat je een dusdanig gemiddelde snelheid rijdt dat je het net haalt. Als je tussendoor moet opladen duurt je rit veel langer dan wanneer je net wat langzamer rijdt en het wel haalt.
 
Als je tussendoor moet laden doe je iets verkeerd. De kunst met elektrisch rijden is (nu nog) dat je een dusdanig gemiddelde snelheid rijdt dat je het net haalt. Als je tussendoor moet opladen duurt je rit veel langer dan wanneer je net wat langzamer rijdt en het wel haalt.
Nou ja, ik rij dus ook (nog) niet elektrisch, omdat mijn ritten meestal te lang zijn daarvoor. Ik heb veel afspraken in de Randstad en rij dus meestal 150-200km enkele reis voor afspraken van een uur of 2. Maar het was meer nieuwsgierigheid. Ik snap je redenatie wel. Laden duurt zoveel langer dat dat inderdaad nog niet rendabel is.
 
Klopt, ik had het verkeerd gelezen. Maar dan nog vraag ik me af waarom je 140 moet rijden. Als je 120 rijdt kom je nauwelijks later aan.

Voor mij persoonlijk vind ik 140 gewoon lekkerder rijden. Het gaat mij absoluut niet om tijdwinst.

Bij 140 ben je net even sneller dan het andere verkeer en dat vind ik prettig rijden, ook ooit ruim 35 jaar geleden ook zo geleerd.
Ik hoor mijn examinator het nog zeggen: ik verwacht wel dat je wat sneller bent dan het normale verkeer, nooit afgeleerd blijkbaar.

Ook zorgt dit voor een actieve rijstijl, goed opletten, je rijd sneller dus ben ik met inhalen en langzamere verkeer bezig.
Daarnaast nog een oogje voor de berm ivm struikrovers :+
Bij 120 heb ik het gevoel dat ik indut..

En 140 is algemeen, het is meer 20+ bij 100 -> 120 bij 120 -> 140 en bij 130 dan wel 10+ -> 140
150 is weer net te. (de snelweg regel, andere wegen meestal rustiger, maar ok rij bijna 95% snelweg)

Het is ongetwijfeld een "mindset" maar voorlopig blijf ik lekker 140 rijden en wil daar niet op inleveren, en de enkele keer dat ik een bon krijg betaal ik die zonder problemen.

Maar ik wacht het wel af, ik neem aan dat het vanzelf goed komt.
Ik zie best meerwaarde in electrisch rijden en het staat zeker op mijn "ooit komt het er" lijstje.
 
Dit is dan een betere optie:


Actieradius ......... ZERO SR zf13.0 .. ZERO SR ZF13.0 +Power Tank
..
Snelweg, 113 km/h ..... 130 km ........ 158 km


:]

Zou wel eens willen weten hoe deze het doet idd, lijkt al bijna te lukken.
Ik zit alleen dan dat ik moet laden bij de klant en ik weet niet of dat al overal kan.

Maar we gaan zeker de goede kant op
 
Hoe lang kun je in Nederland nu 130 rijden? Het langste tracé zal een kilometer of 50 zijn. Boven de lijn Alkmaar-Emmen heb je nog de langste stukken, maar 100km lukt niet.

Mijn dochter studeert in Antwerpen, geen probleem 's avonds om Antwerpen - Zwolle constant 140 te rijden dat lukt zeker kan ik je uit ervaring vertellen.

En de VFR1200 kan dat rustig dan op 1 tank hoor, die heeft het nergens over. Lekker ritje van ruim 2 uur 's avonds :] :]
(Daarvan rij ik 160 km in Nederland)
 
Ik kijk naar de Zero S en SR.. en ik neig naar de budget versie, de ZERO S ZF9.8. Dat scheelt wel even 8000 euro (dat is zowat een hele motor :o) met de duurste versie, en eigenlijk zijn de specs prima voor mij:

Stadsverkeer 195 km
Snelweg, 89 km/h 119 km
Gecombineerd 146 km
Snelweg 113 km/h 98 km
Gecombineerd 130 km

0-100 in 4.8 sec.

Ww is momenteel iets van 30 km enkele reis, laden kan ik wel regelen hier. Er is een laadpunt voor bromscooters :z
Als freelancer kan ik volgend jaar ergens anders zitten, maar ik zal niet gauw meer dan 50 km enkele reis van mijn huis gaan werken.

Nu de vraag, hoe reeel zijn deze cijfers eigenlijk?

Lees trouwens dat je tot eind deze maand 1000 korting krijgt op Zero's.

Oja, Zero's kunnen op een normaal stopcontact toch? Draag je dan altijd zo'n kabel mee?
 
Laatst bewerkt:
Die 60km per dag haal je makkelijk met die S ZF9.8, dus op je werk laden is niet eens nodig.
En die kabel kost niks dus koop er gewoon een paar en laat er 1 op je werk hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan