Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

1711471893652.png

Absolute wheely time *O*
 
Klinkt als veel. Hoe ziet dat er bepakt op de motor uit? Ik hou van kamperen en motorrijden maar heb het vooralsnog niet gecombineerd
Vooral doen! Je hebt van die ronde tassen waar van die zij tassen aan zitten. De tent knop je daar dan voor of achter en dan is het allemaal niet zo hoog. Ik ben sinds een paar jaar ook weer met de tent achterop op reis, bevalt me prima, beter dan hotels etc maar ik moet wel zeggen dat ik naar het mooie weer probeer te rijden en plannen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-03-26-19-28-41-40_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    Screenshot_2024-03-26-19-28-41-40_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    104,9 KB · Weergaven: 0
857B2F3C-1A07-4771-A28F-ABCD3898B102.jpeg

Je kunt zo veel meenemen als je wil, dit was mijn bepakking afgelopen jaar voor 3 weken kamperen (bovenste zakje is voor de boodschappen).

Qua tent had ik een hele luxe, eentje van de decathlon voor €30 uit ljublana, want de tent waarmee ik de reis begon lekte de eerste nacht compleet door, waardoor ik die achtergelaten heb in een vuilnisbak.
 
Mijn vorige koepel-tentje begon te lekken in Italië bij een nachtelijke onweersbui.
Bij de rits van de ingang kwam er iets water naar binnen. Dan is einde tent sowieso dichtbij.

Ik heb er nog wel de vakantie mee afgemaakt.
Bij laatste camping voor thuiskomst heb ik 'm in de kliko gedaan. Lekker makkelijk afbreken was dat!
 
Heb ook echt ultra lichtgewicht tentje maar met dikke plonsbui en hagel toch alles zeiknat door het grondzeil.
Nu heb ik er altijd extra zeiltje onder ter bescherming van steentjes ed maar heb het gevoel dat door dat extra gronzeiltje de tent extra snel water doorliet.
Ik haat regen en natte spullen dit was de eerste nacht.
20230513_203656.jpg
20230513_203922.jpg
20230513_203316.jpg
IMG-20230514-WA0003.jpeg
 
Verschrikkelijk is dat, natte spullen dag 1. Ik had geluk dat ik niet alleen was, en er op tijd achterkwam (er lag al een plens water in mn tent na t avondeten) t kwam toen ook met bakken uit de lucht. Dus ik kon zelf gezellig met een vriend in een 2p minitent, droog maar gezellig
 
Ik heb nog nooit plastic onder mijn tent gelegd, anders dan een originele footprint.
Een tentje ben ik helemaal gek van. De Lowland Trailrunner. Die begint nu ook. Daar ga ik kijken of ik de boel nog iets kan rekken met wel een los stukje plastic eronder. Vocht doorlaten doet ie toch al. Als ik daarmee de tent nog kan blijven gebruiken, dan ben ik blij. Nog geen passende opvolger gevonden.
dacf18ae9d754a37c7c90908a536804e.jpg
 
Wij kregen een sta caravan aangeboden in z-Fr. na enorme hoosbuien waarbij de tent van de medegezel totaal blank stond. Mijn tent stond wat hoger en geen probleem maar ben toch ook maar die caravan in gedoken.
 
Ik heb nog nooit plastic onder mijn tent gelegd, anders dan een originele footprint.
Een tentje ben ik helemaal gek van. De Lowland Trailrunner. Die begint nu ook. Daar ga ik kijken of ik de boel nog iets kan rekken met wel een los stukje plastic eronder. Vocht doorlaten doet ie toch al. Als ik daarmee de tent nog kan blijven gebruiken, dan ben ik blij. Nog geen passende opvolger gevonden. Bekijk bijlage 1989384
Een tent met een hartje zie ik.
En nee ik ga het niet rood om cirkelen.
 
Ik heb nog nooit plastic onder mijn tent gelegd, anders dan een originele footprint.
Een tentje ben ik helemaal gek van. De Lowland Trailrunner. Die begint nu ook. Daar ga ik kijken of ik de boel nog iets kan rekken met wel een los stukje plastic eronder. Vocht doorlaten doet ie toch al. Als ik daarmee de tent nog kan blijven gebruiken, dan ben ik blij. Nog geen passende opvolger gevonden. Bekijk bijlage 1989384
Mooi tentje!
Ik heb een Robens small Dreamer II, die lijkt er een beetje op maar heeft niet zoveel ventilatie mogelijkheden als die van jou.
Hij is wel heel goed waterdicht en van echt hoge kwaliteit terwijl hij lekker klein en licht in te pakken is.
 
Helaas maakt Lowland/Birdland geen tenten meer. Deze overgenomen van een GS-clublid. Dak kan zelfs open. Twee grote bogen en daardoor behoorlijk ruim. Mooie kleine pakmaat.
Vele tentjes lijken erop, maar hebben niet die doordachte zaken die deze wel heeft.
20220502_173704.jpg
 
Ha, die heb ik vorige week erbij gekocht.
Is dat toevallig de camping Natuurlijk Limburg? Daar is mijn bovenstaande foto gemaakt.
 
Ik ben steeds op zoek naar kleinere pakmaten maar wil wel ruimte hebben, liefst drie-persoons. Dan heb ik alle plek voor mezelf en al mijn zooi.

Een paar jaar geleden een Coleman Darwin 3 gekocht, daar heb ik de polyester stokken van vervangen door aluminium, pakmaat is nu, in een compressiezak, 44 bij 14 bij 14. Tentje heeft al vijf weken Balkan en een paar weken Spanje/Frankrijk overleefd. Mag dit jaar weer mee naar rondreisje Spanje. Niet slecht voor € 89,= voor de tent en € 20,= voor de stokjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan