Het grote motorscooter topic deel 2

motorscooter(tje) staat gewoon voor gemak!

En het goede leven. Wat kan het ons nou schelen dat imago? Wij weten de voordelen van het rijden op een scooter.

Overigens moeten we wel even de hand in eigen boezem steken. De opmerking over mijn suffe scherm kwam wel van een ander scooterbezitter. Ook kan ik mij een opmerking herinneren dat alle makelaars van Amsterdam een Vespa hebben. We zitten zelf ook vol met vooroordelen en plakken zelf ook labels op.
 
klopt precies ja.
degene die gediscimineerd wordt doet t zelf ook ,of soms nog erger,
(discriminatie is wel een groot woord hoor)
wrm eigenlijk?
 
even wat stukjes die ik heb gelezen en let op dit is alleen utrecht en eentje van maarsen nog maar :o

dan snappen jullie wel waarom ze een reputatie hebben typ op youtube of google video maar eens 180cc in ofzo dan zie je alleen maar filmpjes van 180ers



UTRECHT - De Utrechtse politie jaagt op illegale motorscooters. ’s Nachts gestolen in Duitsland, ’s middags gebruikt in Overvecht.

Ze huren een boedelbak bij het Shell-station langs de ring Overvecht, rijden richting Arnhem, om ergens onderweg op de vluchtstrook te parkeren. In de berm ligt een fraaie rode Piaggio Gilera Runnermotorscooter die de nacht ervoor is gestolen over de grens in Duitsland.

Na de scooterdiefstal hadden de jonge Utrechters via de A12 koers gezet naar Nederland, tot de benzine op was. Toen lieten de daders ’m -eenmaal uit het zicht van de Duitse politie- achter in de bosjes, om ’m enkele uren later -met de boedelbak- op te pikken.

Het is een karakteristieke werkwijze voor jonge Marokkaanse Utrechters die weten dat de markt voor deze motorscooters ’hot’ is. Ook de Aprillia Scooter Sport en de Honda FES-Pantheon zijn ’in trek’. In 2006 werden er in Utrecht 182 motorscooters van Duitse komaf aangetroffen. Ze lijken op scooters, maar hebben het vermogen van motoren. Ze zijn hét vervoermiddel om de politie te slim af te zijn, zoals bij een autokraak of tasjesroof.

Ook ’scooterstunters’ staan in het klantenbestand. Voor wie weet dat de racemonsters accelereren van nul tot tachtig kilometer in drie seconden, snapt waarom. De Gilera -uitgerust met 180 cc- haalt topsnelheden van dik 145 kilometer per uur.

19 april is zo’n dag waarop een aantal Utrechters in Noord zit te wachten op een levering uit Duitsland. Het gonst dan al een tijdje in Overvecht dat er ’snel zes motorscooters op de markt komen’. Ingewijden in de Marokkaanse scooterwereld melden dat ze toch al snel tussen de 1000 en 1500 euro ’doen’ in de straathandel.

Maar deze keer gaat het mis. Een getuige ziet zes jonge jongens een scooter het portiek van een tienhoogflat aan de St. Estatiusfdreef binnenslepen. Nadat de politie de jongens heeft overmeesterd, treft zij op vijf hoog een leegstaande flat aan met diverse motorscooters. Zowel binnen als op het balkon. Minstens één is er diezelfde nacht gestolen in Duitsland. Van andere is de herkomst niet te achterhalen. De flat ruikt naar benzine, en dient volgens de politie als stalling en werkplaats. Kentekenplaten worden er verwijderd en kappen omgewisseld, zodat ie na de metamorfose de straat op kan.


UTRECHT – In de nacht van donderdag 8 op vrijdag 9 maart werd bij een inbraak gebruik gemaakt drie motorscooters.

Rond 01.15 uur kwam de melding binnen dat was ingebroken bij een winkel aan de Hogeweide en dat de verdachten er nu op drie motorscooters vandoor waren gegaan. Een motoragent die vanaf het Paardenplein tegen de richting in over het fietspad van de Daalsetunnel richting de Vleutenseweg reed, zag de drie motorscooters hem tegemoet komen. Twee van hen draaiden om, de derde reed door. De motoragent ging achter de derde aan. Die keerde vervolgens ook richting de Vleutenseweg en ging met een snelheid van boven de honderd kilometer richting het Majellapark. Na het Majellapark sloeg de motorscooter rechtsaf en de agent deed hetzelfde. Doordat daar zand lag ging de motor onderuit en kwam de agent ten val. De motor liep lichte schade op, de agent bleef ongedeerd. De scooter verdween uit het zicht.

Door meerdere politie-eenheden werd naar de motorscooters uitgekeken. De eerder achtervolgde motorscooter werd weer gesignaleerd op de Thomas à Kempisweg en hij reed het Thomas à Kempisplantsoen op. De verdachte nam daar een verkeersdrempel met zo een hoge snelheid, dat hij de macht over het stuur verloor en ten val kwam. Vervolgens ging de verdachte er te voet vandoor en verdween in de dichte bosschages. De omgeving werd afgezet en met een politiehond werd een zoektocht naar de verdachte ingesteld. De hond kon het spoor ver volgen, maar raakte het op een gegeven moment toch kwijt.

Bij de val met de motorscooter verloor de verdachte ook zijn buit: een kassalade. De lade en de motorscooter werden in beslag genomen. De zoektocht naar de andere motorscooters leverde niets meer op. De politie zet het onderzoek voort.


UTRECHT - De jacht op illegale motorscooters in Utrecht, heeft geleid tot een aanhouding. Een 17-jarige Utrechter is opgepakt op verdenking van heling en diefstal.

In de woning van de jongen in de wijk Ondiep vond de politie elf mobiele telefoons, twee vuurwapens en een gestolen scooter.

De politie Utrecht heeft sinds enkele weken een speciaal rechercheteam dat onderzoek doet naar illegale motorscooters. Het gaat om de berijders, de helers en stelers.

De scooters hebben het vermogen van een motor en zijn vaak betrokken bij ernstige ongevallen. Ook worden ze veel gebruikt voor inbraken, autokraken en straatroven.

De politie Utrecht nam vorig jaar bijna 200 motorscooters in beslag, waarschijnlijk allemaal gestolen in Duitsland.


let op in utrecht 200 in beslag en dan ook nog de verkochte enz enz...

UTRECHT - De Politie Utrecht heeft een rechercheteam geformeerd dat onderzoek doet naar de herkomst van motorscooters die in de stad Utrecht worden aangetroffen, de berijders ervan en de helers en stelers.

In 2006 werden door de Politie Utrecht in totaal 182 motorscooters aangetroffen, die vermoedelijk allemaal in Duitsland zijn gestolen. De voertuigen zijn vrijwel allemaal in het bezit van (jonge) jongens en mannen, die regelmatig zonder helm en rijbewijs de motoren besturen. De politie maakt zich daarom zorgen om het verkeersgedrag. Bovendien worden, naast de diefstallen in Duitsland, ook andere strafbare feiten zoals heling, inbraken, autokraken en straatroven met of met behulp van de motorscooters gepleegd.

De politie treft de motoren aan bij onder meer verkeerscontroles, maar ook als ze kennelijk door de bestuurder definitief ergens zijn achtergelaten na bijvoorbeeld een inbraak of achtervolging. Veel van deze incidenten vinden plaats in het politiedistrict Utrecht noord, met name in de wijken Overvecht, Ondiep en Zuilen. Met het onderzoek naar de herkomst van de motorscooters hoopt de politie uiteindelijk het aantal diefstallen van motorscooters, andere strafbare feiten én het gevaarlijke rijden op de motorscooters terug te kunnen dringen.

Verkeersgevaarlijk gedrag
De motorscooters hebben het uiterlijk van een gewone scooter, maar het vermogen en dus snelheid van een motor. Een bestuurder van een dergelijke scooter dient te beschikken over een motorrijbewijs. In de zaken waar de politie in de afgelopen periode mee is geconfronteerd beschikte vrijwel niemand over een motorrijbewijs of een gewoon rijbewijs. Veel van de berijders zijn bovendien nog minderjarig. Vaak wordt er te hard, binnen de bebouwde kom en zonder helm op de motorscooters gereden.

De bestuurders lijken zich niet bewust van de gevaren die zij zelf lopen en al helemaal niet van de gevaren die zij voor ander weggebruikers veroorzaken. Op 26 augustus 2006 verongelukte een 22-jarige Utrechter op de Moezeldreef. Hij reed zonder goede helm en zonder dat hij over een rijbewijs beschikte op een gestolen motor. Een dag later op 27 augustus 2006 raakte een toen 17-jarige Utrechter op de Demkabrug zwaar gewond bij een aanrijding met een motorscooter. Op 22 december 2006 liep op de Amsterdamsestraatweg een 16-jarige jongen uit Utrecht onder meer ernstig hersenletsel op bij een ongeval met een motorscooter die door hem bestuurd werd. De jongen droeg geen helm.

Vraag aan inwoners politiedistrict Utrecht noord
Aan inwoners van Zuilen, Ondiep en Overvecht wordt om informatie over motorscooters gevraagd. Een motorscooter ziet er vrijwel hetzelfde uit als een gewone scooter. Het is moeilijk te zien, maar een motorscooter heeft een dikkere uitlaatdemper (zie foto’s).



Scooter

14_266051.gif


Motorscooter
14_266052.gif

Personen die het vermoeden hebben dat bijvoorbeeld buurtbewoners rondrijden op motorscooters, wordt gevraagd om dit te melden bij de politie. Ook als u weet waar de voertuigen staan gestald, hoort de politie dit graag.

U kunt bellen met de politie van het district Utrecht noord, via tel: 0900-8844. Als u volledig anoniem wilt blijven, belt u M, via 0800-7000.


Utrecht, 17-01-2007 • Op de Nijverheidsweg zijn dinsdagavond 16 januari vier mannen en een jongen aangehouden op verdenking van heling van (motor)scooters.

Omstreeks 20.35 uur kreeg de politie de melding dat op de Nijverheidsweg zes mannen met twee scooters liepen, waarvan er één geen kentekenplaat had. Agenten gingen ter plaatse en zagen op de Thomas á Kempisweg een 16-jarige jongen uit Utrecht op een scooter rijden. Ze zetten hem aan de kant van de weg. Het bleek om een motorscooter te gaan, waarvoor een rijbewijs verplicht is. De jongen is aangehouden en ingesloten. De scooter is in beslag genomen en onderzoek moet uitwijzen of het voertuig van diefstal afkomstig is. Op de Nijverheidsweg werden nog vier mannen aangetroffen die bij drie motorscooters stonden, waarvan twee zonder Nederlandse kentekenplaat. Ook deze twee voertuigen zijn voor onderzoek in beslag genomen. De verdachten, in de leeftijd van 18 tot 21 jaar en afkomstig uit Utrecht, zijn aangehouden op verdenking van heling. De politie heeft de zaak in onderzoek.


MAARSSEN – Een 19-jarige man uit Maarssen is aangehouden voor het belemmeren van een politieagent en het onttrekken van een in beslag genomen motorscooter.

Een surveillerende agent zag dinsdag 21 november omstreeks 22.20 uur in de wijk Zwanenkamp twee mannen staan met scooters, die waarschijnlijk motorscooters waren. De agent wilde dat controleren, maar de mannen weigerden iedere vorm van medewerking. De agent nam de scooter voor onderzoek in beslag. De mannen probeerden te ontkomen en hielpen elkaar daarbij een handje. Een worsteling was het gevolg. Een van de mannen moest onder controle worden gebracht met pepperspray, maar dit lukte niet en hij wist te ontkomen. In zijn vlucht trapte hij de agent tegen haar been. Ook de 19-jarige man wist in eerste instantie te ontkomen op de in beslag genomen (motor)scooter, maar hij meldde zich later aan het politiebureau en is daar aangehouden en ingesloten. Een onderzoek naar de andere man is ingesteld.




UTRECHT – In een woning aan de St. Eustatiusdreef heeft de politie woensdagmiddag vier motorscooters aangetroffen.

Getuigen belden omstreeks 12.25 uur naar de politie omdat men zag dat een aantal mannen een scooter uit een aanhangwagen haalden en het niet vertrouwden. De politie ging op onderzoek en trof voor een portiek aan de St. Eustatiusdreef twee auto’s aan. Achter een van de auto’s zat een aanhanger waar vermoedelijk de scooter in gestaan had.

Op de vraag of een van de mannen iets van een scooter wist, antwoordde men negatief. Verder politieonderzoek bracht de agenten bij een woning op de vijfde verdieping van de flat. Op aanbellen werd de deur niet opengedaan. Nadat de deur was geforceerd werden in de woning twee scooters aangetroffen. Op het balkon stonden nog twee scooters. Tevens werden in de woning blanco kentekenbewijzen aangetroffen. Zes mannen – vier van 19 jaar en twee van 18 jaar oud uit Utrecht, Amersfoort en Den Haag - werden aangehouden en in verzekering gesteld. De politie onderzoekt of alle scooters van diefstal afkomstig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Klopt de meederheid is gewoon een stel zielige lui waar je niet bang voor moet zijn, je moet geen angst hebben om je hobby te kunnen uitoefenen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien was die jongen zijn scooter wel stuk ?? Ik heb ook een keer mijn fiets kapot gehad en toen ging ik bij mijn man achterop de fiets en nam hij MIJN fiets aan zijn hand mee. Nu niet meteen het slechtste denken he :?

Wel een enorm leuke foto :-))
 
eindelijk is ie er, een maandje wachten, maar het was het waard 8-) ..

nu nog het geduld opbrengen voor het inrijden
full
 
nu nog het geduld opbrengen voor het inrijden[afbeelding]

Stijlvol, geluk ermee. Volgens mij heb jij een glad zadel, is dat standaard in 2007?

Overigens kreeg ik van mijn dealer geen restricties voor het inrijden en heb ik me niet aan enige beperking gehouden. :?
 
Heey Melo... gefeliciteerd met je prachtige GTS ! Ook een hele mooie kleur hoor.

Wat NOW zei over het inrijden... nee van mijn dealer niks gehoord maar in het handboek van de GTS staat wel degelijk hoe je hem in moet rijden.

Het zadel lijkt inderdaad anders als de GTS die ik heb en ken van de GTS.

Veel rij plezier *O*
 
Ja hoor.... eergisteren kwam de post en ik zag een maar al te bekende envelop. Nee he mijn man weer dacht ik. Weer een bekeuring. Ik kijken en wat zag ik,... mijn meisjes naam en erachter echtgenote van.... ik kwam niet meer bij van het lachen ! De bekeuring was voor MIJ !! Mijn aller eerste bekeuring in mijn hele leven. Zelfs nooit gehad met de auto. Nu met mijn vespa 10 km te hard gereden in de bewouwde kom. Nu kon ik mijn man mooi ongelijk geven omdat hij van de week nog zei dat ik te braaf reed hahaha.

Maar..... nu mijn vraag... Ohjajoh had er zo'n mooie foto van. Ik wil hem natuurlijk ook HEEL graag. (voor in mijn plakboek hahaha) Hoe moet je dat aanpakken ? Schrijven ? Bellen ? Politie buro gaan ?

Het gebeurd me niet weer hoop ik... wel zonde hoor :-((

Toch.... als ik er aan denk moet ik toch wel lachen hahahaha stom
 
Stijlvol, geluk ermee. Volgens mij heb jij een glad zadel, is dat standaard in 2007?

Overigens kreeg ik van mijn dealer geen restricties voor het inrijden en heb ik me niet aan enige beperking gehouden. :?

Inderdaad, het gladde zadel is niet standaard. Standaard is nog steeds het gevlekte design (en voor de blauwe vespa is het zadel lichtbruin)
 
Jammer zeg, al dat criminele gedoe :( . Ik woon zelf in Nootdorp/Ypenburg maar zie in Den Haag en omgeving ook maar al te vaak Runners rijden met of zonder helm en een bepaald soort persoon erop met een bepaalde soort oplettendheid in de ogen.. Mja, genoeg daar over ;).

Hiervoor post ik niet in dit topic, maar juist omdat ik door dit topic toch wel enthousiast ben geworden voor de motorscooters! Heb afgelopen woensdag dan ook mijn kans gegrepen en in Scheveningen bij de Suzuki B-king Beachtour proefgereden op een Burgman 400. Wat een beleving zeg! Zelf nooit meer dan 1 minuut totaal op scooters gereden. Maar nu dan op zo'n slagschip, althans, dat leek het op 't eerste gezicht. Maar dat viel hartstikke mee, de scooter was hartstikke lichtvoetig en het getrappel onder je kont is ook best grappig. Ik miste de sensatie van het uitlaat geluid wel, maar verder was het heel prettig rijden. Gaf veel vertrouwen ook, maar dat ligt ook aan het formaat denk ik. Wat ook grappig was, waren de opbergvakjes!

Uiteindelijk zeer positief, niet voor vervangend vervoer maar wel voor erbij zou het goed kunnen.
 

Ik zie net dat er tig video's op youtube staan over electrische scooters, zelf lijkt het me niet helemaal ideaal, maar als er een scooter komt met bv 50kw dan zou dat perfect zijn voor mij. :P

Ik rij alleen maar hele korte ritjes in de stad en vlieg van huis naar kantoor, naar de supermarkt enz enz.

Maar goed, ik wilde even met jullie delen dat er op dit gebied hele ontwikkelingen plaats vinden, en dat er over een paar jaar misschien wel heel leuk speelgoed te koop is :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan