Ohjajoh
MF veteraan
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als Vespa-kenner kan ik iedereen melden dat dit kanon geen terugslag heeft. Meer info alhier.
Vandaag met de auto in de stad aan het stoplicht, voor me een Burgman 650 met twee man op, nog 3 meter daarvoor een Forza 250 met één man erop, een Sportcity 200, een aantal Vespa's en twee SH150i's. Toen het bijna groen werd begon de Forza al vooruit te schuiven om als eerste weg te zijn. De anderen konden niet achterblijven dus begonnen ook al te schuiven, alleen de Burgman bleef stilstaan voor de streep zonder zelfs maar met het gas te spelen. Het licht springt op groen, alles en iedereen geeft vol gas. Die Burgman SPRINGT me toch vooruit, slalommend om alles heen wat had voorgekropen en verdwijnt binnen 20 seconden uit zicht... ....
Zo, even wat rariteiten die ik ben tegengekomen.
Malaguti F12 "opgevoerd"
[afbeelding]
Deze "brommer" heeft een V4 van 350cc met 112 pk aan boord, geprepareerd door het Italiaanse Cristofolini Racing.
Suzuki Burgman 400 met Mivv-uitlaat
[afbeelding]
Het vermogen van de Burgman 400 (wat is-ie mooi) zou met de Mivv-pijp stijgen met 2,2 pk tot dik 37 pk, waardoor hij gelijk niet meer met licht rijbewijs te rijden valt. Een toename van dik 6%, vrij veel voor een "ander uitlaatje".
Oplossing voor het fileprobleem
[afbeelding]
Dat je minder last hebt van files op de motor, wisten we al. Deze Vespa zorgt ervoor dat je de hele weg voor jezelf hebt. Let op: dit is géén photoshop, maar echt! Een ontwerp uit 1953-1954 voor de Franse troepen tijdens de Algerijnse oorlog. Het was de bedoeling dat de Franse soldaat met agressieve Vespa en al aan een parachute het vliegtuig uit werd gegooid. Eenmaal geland kon hij met zijn 75mm-kanon lekker om zich heen schieten...
De blauwe burgman lijkt mij wel wat.
Ondertussen is mn Benelli Velvet bij de dealer geweest en is de zaak goed afgesteld. Hj houdt niet meer in waneer ik gas bij geef. Gelukkig.
Wat mij wel heeft verbaasd is dat de motorzaak hier om de hoek (Motoport) de Velvet niet in onderhoud wil nemen. Komt dat vaker voor met scooters waarvan er niet veel van rondrijden?
Johnra, jouw nexus is toch ook niet algemeen bekend in NL? heb jij daar problemen mee (gehad)?
Nou ja, iig rijdt ie weer als een HSL
Leuk man, je houdt ons wel op de hoogte toch...?Over een dag of 10 wordt mijn nieuwe Burgman 650 geleverd....
Same here....... Ook mijn dealer vertelde me dat iedereen (importeurs en dealers) toch verwachten dat 2007 het jaar wordt van de doorbraak van de motorscooter.
Ik ben benieuwd.
Heb je nog meegekregen wat er aan gedaan is ?Ondertussen is mn Benelli Velvet bij de dealer geweest en is de zaak goed afgesteld. Hj houdt niet meer in waneer ik gas bij geef. Gelukkig.
Inderdaad vreemd, voor zover ik weet is de Benelli Velvet technisch gebaseerd op de Yamaha Majesty...Wat mij wel heeft verbaasd is dat de motorzaak hier om de hoek (Motoport) de Velvet niet in onderhoud wil nemen.
Heb nu dus een welwillende dealer gevonden in De Hoef, vlak bij Uithoorn (NH).
Johnra@ Je schrijft welke probs je hebt (gehad). Ik bedoelde eigenlijk of je problemen hebt gehad om de scoot ergens in onderhoud te krijgen.
ze kennen mijn waterscooter
Dat bedoelen ze met wereldwijde garantie.
Grappig. Volgens mij maakt het bij jou niet uit welk vervoermidel het is, als er maar scoot in voor komt
Het is een woordgrapje omdat mijn scooter immers in het water gelegen heeft (zie het eerste motorscootertopic). Een collega noemt hem steeds "jetski".... Ik vind het best.
helderEen collega noemt hem steeds "jetski".... Ik vind het best.