Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Heeft iemand een idee wat het ongeveer zou kosten om alle groene kuipdelen in onderstaande foto alsmede de voorvork & zwarte framebuis opnieuw te laten spuiten in een andere kleur?

[afbeelding]
Volgend jaar laat ik mijn voorvork (buitenpoten en asopname) in een andere kleur anodiseren, denk dat dat een betere optie is dan spuiten. Buitenpoten anodiseren zou voor een set ondernabij de €125,- kosten...

Wat voor kleur zou je dat willen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Als die framebuis deel uitmaakt van het frame is dat voor een spuiter redelijk moeilijk omdat hij dan de hele motor moet hebben en alles eromheen moet afplakken. Niet onmogelijk, wel lastig.

De vorkpoten zijn wel te spuiten maar die lak kan beschadigen bij het aandraaien van de asmoer, is bijna niet te voorkomen want daar zet je veel kracht op en daar kan lak niet tegen. Kan je ze laten poedercoaten zou
dat mijn voorkeur hebben maar ook dat draai je verrot onder die asmoer.

Verder voor het in 1 metallic kleur spuiten hangt het er vanaf waar je heengaat, professional/bedrijf of hobby spuiter, kan een groot verschil in zitten.

Ik kan je als hobby spuiter als je wilt een prijs geven echter alleen per pb, is anders in strijd met de regelementen hier.
 
Laatst bewerkt:
Niemand die er een richt prijsje op kan afgeven ?

Jawel, maar ik woon niet in Noord-Holland...

En die kleur lijkt me een 3-laags systeem (op de foto tenminste) en om dan een enkel onderdeel opnieuw te spuiten zonder kleurverschil met lakdelen er direct tegenaan vraagt nogal wat van je kennis, ervaring, cabine en materiaal.

Ik zou er niet voor weglopen overigens maar aangezien ik verzuip in aanzienlijk makkelijker werk doe ik hierop geen prijsopgave want ik doe het liever niet.

Dat is het meest eerlijke antwoord wat ik kan geven.

Wellicht een domme vraag maar is een nieuwe tank geen betaalbaar alternatief? Ik heb geen flauw idee wat zoiets kost maar voor minder dan 250 euro zou ik die tank niet repareren gezien de hoeveelheid werk.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, maar ik woon niet in Noord-Holland...

En die kleur lijkt me een 3-laags systeem (op de foto tenminste) en om dan een enkel onderdeel opnieuw te spuiten zonder kleurverschil met lakdelen er direct tegenaan vraagt nogal wat van je kennis, ervaring, cabine en materiaal.

Ik zou er niet voor weglopen overigens maar aangezien ik verzuip in aanzienlijk makkelijker werk doe ik hierop geen prijsopgave want ik doe het liever niet.

Dat is het meest eerlijke antwoord wat ik kan geven.

Wellicht een domme vraag maar is een nieuwe tank geen betaalbaar alternatief? Ik heb geen flauw idee wat zoiets kost maar voor minder dan 250 euro zou ik die tank niet repareren gezien de hoeveelheid werk.
Dank voor je reactie !
Een nieuwe tank heb ik tot nu toe 1 keer voorbij zien komen op de diverse fora en zou rond de USD 1100 kosten, dan moet hij alsnog op kleur gemaakt worden. Kleur is overigens candy burned orange.
Er staat overigens nog een tank op MP die geen beschadigingen heeft, ook die moet op kleur gebracht worden.
 
Laatst bewerkt:
Zo dan, 1100 ballen is idd nogal wat, zeker als hij dan nog niet eens gespoten is ook.

En candy burned orange klinkt inderdaad als een 3-stage kleur, heel erg moeilijk te matchen dus.

Maar ik spreek voor mezelf, ik denk dat topspuiters als Niels of Olof die hier soms ook actief zijn er minder moeite mee hebben.
 
Laatst bewerkt:
1100,-??

Zit net 5 minuten op Google en kom er diverse tegen zelfs een oranje.
Ik weet je bouwjaar niet maar ik schat in KLE versys 650 2005?

edit vanaf 2007, dan wordt het iets moeilijker. Hoe lang zou je de tank kunnen missen?

KAWASAKI KLE650 VERSYS. PETROL TANK. FUEL TANK. ORIGINAL PAINT. | eBay

En zo vind ik er nog meer, iets beter zoeken en ik kom ook oranje tanks tegen? Mag ik vragen wat de moeilijkheid was? Of zit ik naar de verkeerde tanks te kijken?

Grt Dré
 
Laatst bewerkt:
@Ulleke beide tanks hebben deukjes. Dan ruil ik dus de ene tank met deuken voor de andere tank met deuken :/
Er staat (voor zover ik kon zien) 1 tank op zonder beschadigingen, die is groen en kost € 175,00 Dan moet hij nog in de kleur gespoten worden. Ik heb zojuist een prijs gehad voor het repareren van de huidige tank van € 380,00, moet ik hem zelf demonteren en weer monteren. Aangezien de motor mijn dagelijkse vervoersmiddel is wordt dat lastig..
 
Laatst bewerkt:
@Ulleke beide tanks hebben deukjes. Dan ruil ik dus de ene tank met deuken voor de andere tank met deuken :/
Er staat (voor zover ik kon zien) 1 tank op zonder beschadigingen, die is groen en kost € 175,00 Dan moet hij nog in de kleur gespoten worden. Ik heb zojuist een prijs gehad voor het repareren van de huidige tank van € 380,00, moet ik hem zelf demonteren en weer monteren. Aangezien de motor mijn dagelijkse vervoersmiddel is wordt dat lastig..

Zoek een goedkopere tank en laat die spuiten. Een tank enkel overspuiten is aan zich niet duur. Komt enkel wat extra bij om hem met de candy op kleur te krijgen. Maar dat is zeker te doen.

Die eerste had enkel wat opslag krasjes geen deuken of deukjes lees ik? O-)
 
Bedankt voor het mee zoeken !
Ik kan het mis hebben maar volgens mij heeft die een deukje op de bovenkant, eerste foto rechts onder de tankdop. Of het moet belichting zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het wel met Ulleke eens, het uitdeuken van die krater in je eigen tank kan best duur zijn.

En als je hem eigenlijk niet kan missen is zijn advies om gewoon een andere gebruikte tank te kopen gewoon een praktisch alternatief.

Paar kleine deukjes erin maakt een beetje spuiter niet uit en je kan de tanks in een uurtje omwisselen.
 
Jep daarom, kost misschien iets meer maar weegt niet op tegen het ongemak. Kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.

Ik bel morgen wat connecties na, laat het je weten wat ik kan vinden voor weinig
 
Heren, even wat vragen..

Ik ben mn Land Rover aan het overspuiten, het spuitwerk is niet echt iets om trots op te zijn, het oppervlak is erg ruw, maar dat maakt op zich niet uit, want na opschuren met waterproof schuurpapier korrel 1200 lijkt het wel goed..

Nu mijn eigenlijke vraag, ik wil er eigenlijk ook blanke lak op hebben, moet het hele oppervlak glad geschuurd zijn voor de blanke lak er op gaat? Of maakt het niet heel veel uit of je nog wat lichte onregelmatigheden in de lak zitten?

Blanke lak, is dat redelijk makkelijk zelf te doen? Ga je zien als er verschil in laagdikte zit?
Hoe moet je blanke lak nabewerken?

Dank u.

Ik begrijp ineens waarom een auto over laten spuiten zo duur is.. ;)
 
Kan iemand mij een prijsopgave doen wat het (ongeveer) gaat kosten om mijn BMW R1100S te spuiten. In mijn hoofd heb ik de gedachte van een zijdeglans motor met een paar hoogglans strepen. Het kuipwerk enz wordt los aangeleverd.

Grtz, Frans
full
 
Laatst bewerkt:
Zo dan, 1100 ballen is idd nogal wat, zeker als hij dan nog niet eens gespoten is ook.

En candy burned orange klinkt inderdaad als een 3-stage kleur, heel erg moeilijk te matchen dus.

Maar ik spreek voor mezelf, ik denk dat topspuiters als Niels of Olof die hier soms ook actief zijn er minder moeite mee hebben.


nee hoor..voor ons net zo moeilijk..maar het spuiten is geen probleem..zorgen dat het over 5 jaar nog zo mooi zit..das de moeilijkheid...hahaha...
serieus..het blijven moielijke kleuren,mar voor 1100 kan je een hoop doen met de huidige tank
 
Zou graag mijn onderkant van USD voorvork willen laten poedercoaten/spuiten. Dit kan ik echter niet zelf en nou ben ik bang dat mijn chrome poten wellicht beschadigd worden bij de poedercoater of spuiter.

Iemand tips of juist goeie ervaring bij een adres waar dit goed gaat??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan