Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Beste,

Graag kom ik in contact met de spuiters hier en of mensen die een spuiter weten in de omgeving van zutphen.

De volgende tank zou ik graag donkerblauw willen hebben, en dan netjes :)

full


Alvast bedankt,
 
Vraagje over poedercoaten en spuiten.

Ik heb een oldtimermotortje met een plaatstalen frame, welke ik graag twee verschillende kleuren wil geven.

Het frame heeft allerlei rare hoeken waar je niet goed bij komt. Daarom dacht ik aan poedercoating, weet ik zeker dat alles beschermd wordt.

Is het een goede optie om hem in 1 kleur te laten poedercoaten en daarna de tweede kleur te spuiten?

Kan dat überhaupt?
 
Vraagje over poedercoaten en spuiten.

Ik heb een oldtimermotortje met een plaatstalen frame, welke ik graag twee verschillende kleuren wil geven.

Het frame heeft allerlei rare hoeken waar je niet goed bij komt. Daarom dacht ik aan poedercoating, weet ik zeker dat alles beschermd wordt.

Is het een goede optie om hem in 1 kleur te laten poedercoaten en daarna de tweede kleur te spuiten?

Kan dat überhaupt?

ja, dat kan prima en is in dit geval waarschijnlijk ook de beste manier.
 
Afgelopen week een lakset via Ebay bij een van onze oosterburen 'besteld' en geleverd gekregen. Alles keurig ingepakt waarbij de tank zelf in een plastic zak tussen al het vulmateriaal zat. Om een of andere duistere reden heeft de verkoper echter besloten een restje benzine in de tank te laten zitten welk uiteraard tijdens transport lekker uit de tank is gelopen. Vanwege de plastic zak kon dat verder nergens heen met als resultaat;
20160917_130507_resized.jpg

20160917_130504_resized.jpg


De verkoper hiermee geconfronteerd en deze wil heel netjes de boel terugnemen of mij een korting geven vanwege de schade. Dat laatste lijkt mij alleen zinvol wanneer de kosten van herstel zo'n beetje overeenkomen met de korting. Ik vraag mij dus af wat er mogelijk is (alleen een nieuwe sticker plaatsen en blanke lak erover???) en wat de kosten voor zo iets zouden zijn.

Alternatief is de boel terugsturen en mijn eigen lakset nieuw laten spuiten (tank heeft twee kleine deukjes). Zou inclusief plaatsen van stickers op tank en zijkapjes moeten zijn.

Iemand advies? Iemnand eventueel tijd/zin hierin? Bij voorkeur omgeving Gorinchem.
 
Afgelopen week een lakset via Ebay bij een van onze oosterburen 'besteld' en geleverd gekregen. Alles keurig ingepakt waarbij de tank zelf in een plastic zak tussen al het vulmateriaal zat. Om een of andere duistere reden heeft de verkoper echter besloten een restje benzine in de tank te laten zitten welk uiteraard tijdens transport lekker uit de tank is gelopen. Vanwege de plastic zak kon dat verder nergens heen met als resultaat;
[afbeelding]
[afbeelding]

De verkoper hiermee geconfronteerd en deze wil heel netjes de boel terugnemen of mij een korting geven vanwege de schade. Dat laatste lijkt mij alleen zinvol wanneer de kosten van herstel zo'n beetje overeenkomen met de korting. Ik vraag mij dus af wat er mogelijk is (alleen een nieuwe sticker plaatsen en blanke lak erover???) en wat de kosten voor zo iets zouden zijn.

Alternatief is de boel terugsturen en mijn eigen lakset nieuw laten spuiten (tank heeft twee kleine deukjes). Zou inclusief plaatsen van stickers op tank en zijkapjes moeten zijn.

Iemand advies? Iemnand eventueel tijd/zin hierin? Bij voorkeur omgeving Gorinchem.

Als je zo'n sticker kunt bestellen ergens is reparatie wel mogelijk. De sticker ligt er bovenop en is zo te zien minimaal onder de blanke lak gespoten.

Aanpak: Sticker eraf schuren, tank mat schuren, nieuwe sticker plakken, clearcoaten.

Kan het voor je doen en woon redelijk in de buurt, alleen weet ik niet of die sticker makkelijk te verkrijgen is en wat hij kost.
 
Als je zo'n sticker kunt bestellen ergens is reparatie wel mogelijk. De sticker ligt er bovenop en is zo te zien minimaal onder de blanke lak gespoten.

Aanpak: Sticker eraf schuren, tank mat schuren, nieuwe sticker plakken, clearcoaten.

Kan het voor je doen en woon redelijk in de buurt, alleen weet ik niet of die sticker makkelijk te verkrijgen is en wat hij kost.

Die sticker is eenvoudig verkrijgbaar. Ik zou dan gelijk ook stickers willen bestellen voor de bijbehorende zijkapjes en die ook mee laten lopen.

Ik stuur wel even een PB'tje...
 
Iemand tips voor een fatsoenlijk spuit pistool? wil een keer een goede kopen. Hoeft geen prof spul te zijn maar moet gewoon goed werken voor zijn geld.

Zijn zo veel budget pistolen dat ik niet meer weet wanneer ik nu een goede heb of dat ik een budget koop voor de prijs van een goede :P
 
Ik heb laatst nog een benzinetankje gespoten van mijn RSV 1000 R.

28bqwp2.jpg


ea5t8g.jpg


Gedaan met 2k uit een spuitbus, daarna nat geschuurd en weer gepolijst.
Was een leuk projectje, alleen krijg je er zo'n troep van.
Dit vind ik een leuk topic, ik blijf deze volgen.

:]
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips voor een fatsoenlijk spuit pistool? wil een keer een goede kopen. Hoeft geen prof spul te zijn maar moet gewoon goed werken voor zijn geld.

Zijn zo veel budget pistolen dat ik niet meer weet wanneer ik nu een goede heb of dat ik een budget koop voor de prijs van een goede :P

Eerlijk gezegd koop ik altijd wel een merk pistool. Je hebt bv imitatie pistolen welke de kwaliteit benaderen van de merken. Maar dei kosten nog tegen de 100 euro. Ik heb er daar wel een van en die presteert erg goed. Informeer maar eens bij JP carcolor te Roosendaal.

HBM heeft ook dergelijke spuiten vanaf 35 euro. Daar ben ik ooit mee begonnen, spuiten aan zich oke maar is niet te vergelijken met de benoemde imitatie. Weinig regel mogelijkheden en niet zo een net spuitbeeld.
 
Kijk eens bv naar een DeVilbiss leuke prijs goede kwaliteit.

Btw waar spuiten de heren het meeste mee.

Voor de base en primers spuit ik met mijn Pro tek klein model en groot.

Voor de blanke lak de DeVilbiss.

Al met al heb ik 3 airbrush pistolen voor het fijne werk. 2 Pro Tek's, 1 deVilbiss. En een Chinese imitatie grotere DeVilbiss voor de grove vulprimers en flakes etc

Grtz Dré
 
Ps, iemand ervaring met het afwerken, plamuren, en spuiten van een kale HDPE tank? Het is de bedoeling om een bestaande tank te modifceren. Deze loopt nu als het ware een beetje door langs de veerpoten. Dit wil ik in gaan korten en weer dichtlassen. Dan moet er weer een nieuw vormpje aan de voorzijde komen uiteraard.

De basis vorm kan ik wel maken van standaard HDPE plaat maar de rondingen eraan maken lijkt me niet een stuk lastiger. Moet je dit eerst voorbewerken met Epoxy primer en vervolgens plamuren of zelfs met glasweefselmatjes aan de gang?
 
Heb je echt verschillende nodig voor verschillende lakken? (grond,kleur,clear)

Zou het liefste 1 kopen waar ik "alles" mee kan doen voorlopig (circuit setjes spuiten etc)

Had deze gezien op mp: http://www.marktplaats.nl/a/auto-di...df8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

Dat pps staat voor Paint preperation systeem geloof ik?, zou ik daar ook mee de kleur en clearcaot kunnen spuiten? Of is dit echt niet te doen? of is dit simpel op te lossen door andere nozzels te kopen of iets?
 
Zo ik dacht ik er al veel had. Gebruik je de Iwata veel? Wil begin volgend jaar eens kijken voor een andere.

De airbrush wordt niet zoveel gebruikt, soms voor een streepje of dropshadow, maar freehand airbrushen kan ik helaas niet. Soms is de airbrush ook heel handig om heel plaatselijk een klein foutje weg te werken. (niet dat ik fouten maak uiteraard... :$ )
 
Laatst bewerkt:
Heb je echt verschillende nodig voor verschillende lakken? (grond,kleur,clear)

Zou het liefste 1 kopen waar ik "alles" mee kan doen voorlopig (circuit setjes spuiten etc)

Je kan uiteraard alles met 1 spuit doen. Als je een ProTek koopt met een nozzle van 1.2-1.3 mm kan je een hoop.

Ik heb een aantal spuiten omdat ik dat makkelijker vindt.

Primer spuit ik vrij dik en dus wil ik een grotere nozzle.

Clearcoat spuit ik met een aparte spuit waar alleen clear in gaat zodat deze nooit verontreinigd kan raken met kleurlak. Een 0.7 mm MiniJet spuit fijner dan een grote en dat is soms makkelijk bij fijne overgangen en afplakwerk waar ik niet te veel wil 'stapelen'.

Maar het is geen noodzaak, ik ben ooit ook gewoon met een enkel tweedehandsje begonnen.

Sterker nog: Alleen de Protek en de airbrush heb ik nieuw gekocht, de rest overgenomen van een maat van me die professioneel spuiter is.

Voordeel van goede merkspuiten (Sata, DeVilbiss) is wel dat er ook na jaren nog gewoon onderdelen voor te koop zijn, vlak dat ook niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Je kan uiteraard alles met 1 spuit doen. Als je een ProTek koopt met een nozzle van 1.2-1.3 mm kan je een hoop.

Ik heb een aantal spuiten omdat ik dat makkelijker vindt.

Primer spuit ik vrij dik en dus wil ik een grotere nozzle.

Clearcoat spuit ik met een aparte spuit waar alleen clear in gaat zodat deze nooit verontreinigd kan raken met kleurlak. Een 0.7 mm MiniJet spuit fijner dan een grote en dat is soms makkelijk bij fijne overgangen en afplakwerk waar ik niet te veel wil 'stapelen'.

Maar het is geen noodzaak, ik ben ooit ook gewoon met een enkel tweedehandsje begonnen.

Sterker nog: Alleen de Protek en de airbrush heb ik nieuw gekocht, de rest overgenomen van een maat van me die professioneel spuiter is.

Voordeel van goede merkspuiten (Sata, DeVilbiss) is wel dat er ook na jaren nog gewoon onderdelen voor te koop zijn, vlak dat ook niet uit.

Dat vond ik dus een voordeel van dat marktplaats spuitpistool idd.

Beter dan de pro-tek 4000GH nieuw kopen of voor die Devilbiss op mp gaan? Weet ook niet of die al verouderd is vergeleken met de huidige devilbiss?
 
Zit op het gemakje het topic een beetje door te lezen en weet niet of het ''spam'' is of dat het beter in het ''verkoop'' gedeelte kan....

Maar zie het eea voorbij komen over goede en slechte kwaliteit folie (stickers) om goed onder de blanke lak te spuiten.

Ik kan alles leveren op het gebied van stickers en sjabloon folie (sjabloon folie kan ik alles uitsnijden wat je wil). Werk veel voor industriele en ook auto- special paint toko. Ook als je gewoon wat wil weten omtrent folies kun je altijd even een berichtje sturen.

d-signing.nl
 
Laatst bewerkt:
Zou graag ff willen weten wat jullie zouden doen. Ik heb een zwarte achterbrug op zitten schuren tot op het kale aluminium, dit is ook de uitstraling die ik wil hebben. Zou zag hij eruit, incl. een beetje verfafbijt:
full


En zo is hij geworden:
full


Nou zou ik hem graag zo willen houden, maar is het verstandig om er een blanke lak op te spuiten, of misschien een blanke poedercoat (als dat kan??) of wellicht een ander goed idee :P ?

Ik hoor graag wat jullie er van vinden! Thanks :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan