Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Happy-New-Year-2014-1-16.jpg
 
Ik ben van plan om, zoals Honda dat doet, een paar leds in te bouwen in de spiegels van mijn 955i ST. Om het zichtbare frontale oppervlakte bij duisternis te vergroten.

Heeft iemand ervaring met het plaatsen hiervan? Ik zou de leds ( zitten met 9 in een driehoekig waterdicht blokje) met tweezijdige tape op de spiegels plakken, in de spiegels een klein gaatje boren voor de draden, en deze draden door het spiegelhuis en de rubbermof binnen de kuip brengen en ze daar aansluiten op de koplampen. Op zich geen lastig karweitje. Maar misschien heeft iemand een beter idee..................???

greetz

Herman
 
Ben vorig weekend nog weggeweest, nu rijden er hier strooiwagens rond, dus even niet....
 
Laatst bewerkt:
zover ik weet is daar geen oplossing voor, dan alleen een nieuwe(ge-update) versie kopen.
probleem is wel bekend bij Triumph.

ik heb het probleem ook. heb wel de borgclip wel iets weten aan de 'drukken'(met grof geweld, veer is nogal stijfjes).
alleen heeft niet echt veel effect.

misschien moet je wel eerst het draaipunt uit elkaar halen om de passing bij tewerken. ik heb het niet geprobeerd.
opgelost
 
Laatst bewerkt:
Beste heren en dames (zijn die er?) SPRINT rijders,

Ik heb een vraag over de sprint gt. Ik overweeg een sprint gt te kopen maar ben erg benieuwd hoe het met de beenruimte zit. Ik ben 1,93m en vond het op mijn RSV Mille en Moto guzzi Griso niet zo fijn voor mijn knieën. Na een dag rijden had ik behoorlijk pijnlijke knieën (vooral op snelweg als er een lange afstand overbrugt moest worden).

Ik heb nu een Thunderbird 1600 met highway steps, dat gaat helemaal prima. Maar ik wil graag een wat sportievere motor. Zijn er lange Sprint rijders die ervaring hebben of modificaties hebben aangebracht voor meer ruimte?

N.b. Ik heb nooit last gehad van mijn polsen, armen, nek o.i.d. Dat zit dus wel snor.

Gr. Mello
 
Ik ben 1.90. Heb geen ervaring met de GT, op de ST zit je met je benen flink gevouwen maar ik houd dat best een uur of drie vol zonder pauzes, dus best goed te doen.
 
Ik ben 1.91 met lange benen ( jeansmaat 36)
Mijn Sprint 955iST zit voor mij prima. Verbindingsritten van 1000 km letterlijk zonder een centje pijn.
Maar ik zou zeggen uitproberen ;-)
 
Hallo Mello.

Ik heb dezelfde lengte en broekmaat(benen) en ben 56 jr met versleten knieen.
En zelfs ik heb er geen last van.En je kan er altijd nog verstelbare voetsteunen op zetten.

Gr. Raymond
 
Hoi Iedereen,

Je kunt mij ook op het lijstje zetten van Sprint gebruikers. Sinds gisteren de trotse eigenaar. Hij moet nog naar huis geleverd worden (kan niet wachten). Hij is van bouwjaar 2000.

IMAG0120.jpg


Andere foto's staan in het even voorstellen topic.

Heb ik meteen een vraag. Er zit een alarm op de motor van Triumph. Nu is één van die afstandsbedieningen kapot. Er staat MPT 1340 op de zender. Zijn deze te vervangen? Lijkt mij wel handig om er een reserve exemplaar van te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Iedereen,

Je kunt mij ook op het lijstje zetten van Sprint gebruikers. Sinds gisteren de trotse eigenaar. Hij moet nog naar huis geleverd worden (kan niet wachten). Hij is van bouwjaar 2000.

[afbeelding]

Andere foto's staan in het even voorstellen topic.

Heb ik meteen een vraag. Er zit een alarm op de motor van Triumph. Nu is één van die afstandsbedieningen kapot. Er staat MPT 1340 op de zender. Zijn deze te vervangen? Lijkt mij wel handig om er een reserve exemplaar van te hebben.

toegevoegd aan de lijst M-F leden met een Sprint ST of GT

wat is het merk alarm? meestal kan je via de importeur/fabrikant een nieuwe voor geprogrammeerde zender kopen. is toevallig niet de batterij leeg?!
 
de 'oude' heb ik ook ooit gehad, prima fiets ook, liep/reed met meen tegen/over 80dkm nog als een nieuwe...

full
 
Beste heren en dames (zijn die er?) SPRINT rijders,

Ik heb een vraag over de sprint gt. Ik overweeg een sprint gt te kopen maar ben erg benieuwd hoe het met de beenruimte zit. Ik ben 1,93m en vond het op mijn RSV Mille en Moto guzzi Griso niet zo fijn voor mijn knieën. Na een dag rijden had ik behoorlijk pijnlijke knieën (vooral op snelweg als er een lange afstand overbrugt moest worden).

Ik heb nu een Thunderbird 1600 met highway steps, dat gaat helemaal prima. Maar ik wil graag een wat sportievere motor. Zijn er lange Sprint rijders die ervaring hebben of modificaties hebben aangebracht voor meer ruimte?

N.b. Ik heb nooit last gehad van mijn polsen, armen, nek o.i.d. Dat zit dus wel snor.

Gr. Mello

Hey Mello,

Ik ben zelf 1,88m, en ik heb nog nooit last gehad van mijn lengte/benen op mijn Sprint ST 1050. Zit is ontspannen genoeg voor langere afstanden maar toch spannend genoeg voor even wat lekker sturen. Een rit van tankbeurt naar tankbeurt is prima vol te houden, totaal geen last van mijn benen of iets anders.
Maar beter om zelf eens even proef te rijden. Dan kun je zelf eens ervaren hoe de zit is.
En ik weet zeker, zodra je van het heerlijke 3 cilinder blok genoten hebt wil je niet meer terug. ;) Verslavend!!
 
Ik heb al contact opgenomen met motor centrum Eibergen en die gaan het even nakijken. Nee batterij is goed. Alleen het "unlock" knopje doet het slecht. Lampje gaat dan niet branden. Bij "Lock"wel.

toegevoegd aan de lijst M-F leden met een Sprint ST of GT

wat is het merk alarm? meestal kan je via de importeur/fabrikant een nieuwe voor geprogrammeerde zender kopen. is toevallig niet de batterij leeg?!
 
Hey Mello,

Ik ben zelf 1,88m, en ik heb nog nooit last gehad van mijn lengte/benen op mijn Sprint ST 1050. Zit is ontspannen genoeg voor langere afstanden maar toch spannend genoeg voor even wat lekker sturen. Een rit van tankbeurt naar tankbeurt is prima vol te houden, totaal geen last van mijn benen of iets anders.
Maar beter om zelf eens even proef te rijden. Dan kun je zelf eens ervaren hoe de zit is.
En ik weet zeker, zodra je van het heerlijke 3 cilinder blok genoten hebt wil je niet meer terug. ;) Verslavend!!
Enige wat ik merk zijn drie dingen: turbulent om hoofd/helm (standaard ruit), vrij zware gang gaskraan/cq krijg beetje lamme onderarm en zit vrij snel met knieën tegen de zijkuipen aan, ben zelf zo'n 182 en heb geen overdreven lange stelten ofzo... ;)
 
ben ik ff blij dat ik maar 1,75m ben. nooit last van te groot of te klein. alleen jammer dat ik voetmaatje 42 heb, schoenen in de uitverkoop zijn bijna nooit in mijn 'de-gewone-man' schoenmaat.
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik merk zijn drie dingen: turbulent om hoofd/helm (standaard ruit), vrij zware gang gaskraan/cq krijg beetje lamme onderarm en zit vrij snel met knieën tegen de zijkuipen aan, ben zelf zo'n 182 en heb geen overdreven lange stelten ofzo... ;)

Turbulentie om hoofd/helm: Daar had ik ook erg veel last van. Daarom heb ik er zo'n bubble ruit opgezet. Dat geeft een enorme verbetering. :Y
Als je dit ook wil doen let er dan op dat er 2 verschillende bevestigingen mogelijk zijn. (oude en nieuwe typen ruiten, is afhankelijk van het bouwjaar)

Dat gaskraan draait zwaar?? Heb ik nog nooit last van gehad??

En als ik dicht op de tank kruip zit ik ook met mijn knieën tegen de kuipdelen aan. Maar zo rijd ik nooit. Ik zit altijd met mijn kont tegen de verhoging in het zadel aan en dan heb je daar helemaal geen last van. Was me eerlijk gezegd ook nog nooit opgevallen totdat je dit hier meldde.

Ik vind het gewoon een erg fijne motor!! :]

O ja @ Lexe: Ik kan ook niet echt slagen hoor bij artikelen in de uitverkoop.. Probeer maar eens handschoenen 3XL in de uitverkoop te vinden....Mij nog niet gelukt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan