Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Nou, ik zit niet met mijn noten tegen de tank, maar viel me op, wellich dikke kniepadding maar dacht ik eigenlijk niet...

Ik bedoel meer dat de weerstand van het gasmechanisme vrij aanwezig is, krijg daar na een tijdje toch wat last van (onderarm krampt dan wat)

Dubbele bubbel vind ik niet mooi, dan maar met de kop in de wind haha ;)
 
Dat met die turbulentie ken ik. Ik heb ook een double bubble en van wervelwinden geen last meer.
Als de gashendel zwaar loopt zou ik die kabeltjes eens smeren met siliconen. Want bij mijn 955i ST kun je het gas letterlijk met twee vingers bedienen.
Trouwens ook dat met die zithouding ken ik. teveel naar voren = tegen de kuip. Maar wanneer je wat meer naar achteren zit, geen probleem.
Gewoon een heerlijke motor, waar je sportief mee kunt rijden ( ikke dus zelden), of grote reizen maken van 3500 km op een weekje tijd ( meer mijn ding)
 
O ja @ Lexe: Ik kan ook niet echt slagen hoor bij artikelen in de uitverkoop.. Probeer maar eens handschoenen 3XL in de uitverkoop te vinden....Mij nog niet gelukt.

ach, voor mij is handschoen helemaal lastig. zelfs in de niet uitverkoop.
of de vingers tekort maar zit goed omsloten of vingers lang genoeg maar te ruim om de hand en vingers. ik heb dus relatief lange vingers.
 
Ik dacht altijd dat ik redelijk sterk was, maar kan het kloppen dat de Triumph Sprint (uit 2000) vrij zwaar op de hoofdstandaard gaat?
 
Zondag weer eens een ritje op de Sprint gemaakt.
Heerlijk weer, starten en wegwezen!
Maar na een km of 12 begon de Sprint in te houden en te stotteren. Geen vermogen meer, en daarna ineens weer wel. Dat gebeurde zo'n paar keer. Wel lastig bij de afrit van de snelweg (ruime bocht) als ineens het vermogen wegvalt.
Na stil zetten kreeg ik hem ook niet meer gestart. Kastje van het alarm deed het niet meer. Na beetje rommelen met het batterijtje ging het contact weer aan, maar deed de startknop niets meer..... Na een aantal pogingen sprong de startmotor ineens aan en startte de motor gelijk. Gelijk maar naar huis. Op de snelweg totaal geen probleem, blok liep als een tierelier. Dicht bij huis begon het weer opnieuw. Stotteren, inhouden (lijkt of niet alle cilinders mee deden) dan weer prima, dan weer stotteren. En ook vreselijk rammelen uit de uitlaat bij gas los.

Oke, batterijtje van de afstandsbediening moet vervangen worden (reserve bediening deed het gelijk), maar wat kan dat stotteren nu zijn. Mijn motor staat in een verwarmde, droge garage, dus vocht lijkt me niet relevant.
Ik heb nog wel, vlak voordat ik hem weg zette (een paar maanden terug) de tank vol gegooid met V-power. Maar zou dat zo snel verouderen? Water in de peut misschien?

Ik zal eerst eens wat injectie reiniger in de tank gooien (forthe) en dan nog eens rijden.
Vanavond overigens alles nog even getest en totaal geen probleem.
Gevalletje Bad luck? Ik weet het niet.....

Tips zijn welkom!!

Gr. Rick
 
Zondag weer eens een ritje op de Sprint gemaakt.
Heerlijk weer, starten en wegwezen!
Maar na een km of 12 begon de Sprint in te houden en te stotteren. Geen vermogen meer, en daarna ineens weer wel. Dat gebeurde zo'n paar keer. Wel lastig bij de afrit van de snelweg (ruime bocht) als ineens het vermogen wegvalt.
Na stil zetten kreeg ik hem ook niet meer gestart. Kastje van het alarm deed het niet meer. Na beetje rommelen met het batterijtje ging het contact weer aan, maar deed de startknop niets meer..... Na een aantal pogingen sprong de startmotor ineens aan en startte de motor gelijk. Gelijk maar naar huis. Op de snelweg totaal geen probleem, blok liep als een tierelier. Dicht bij huis begon het weer opnieuw. Stotteren, inhouden (lijkt of niet alle cilinders mee deden) dan weer prima, dan weer stotteren. En ook vreselijk rammelen uit de uitlaat bij gas los.

Oke, batterijtje van de afstandsbediening moet vervangen worden (reserve bediening deed het gelijk), maar wat kan dat stotteren nu zijn. Mijn motor staat in een verwarmde, droge garage, dus vocht lijkt me niet relevant.
Ik heb nog wel, vlak voordat ik hem weg zette (een paar maanden terug) de tank vol gegooid met V-power. Maar zou dat zo snel verouderen? Water in de peut misschien?

Ik zal eerst eens wat injectie reiniger in de tank gooien (forthe) en dan nog eens rijden.
Vanavond overigens alles nog even getest en totaal geen probleem.
Gevalletje Bad luck? Ik weet het niet.....

Tips zijn welkom!!

Gr. Rick

oude benzine is mogelijk. indien tank nagenoeg leeg of half vol is snel aanvullen met verse benzine. maar een slecht aangesloten of gecorrodeerde accupool/accuklem kan ook tot dit soort problemen leiden. accu polen en accuklem goed schoon maken(staalborteltje en/of schuurpapiertje) en dan goed vast draaien.
 
Ik ben op zoek naar een zij koffers voor mijn st 1050 iemand een idee waar ik deze voor een zacht prijsje kan vinden?
Ik vind het geen probleem als ze tweedehands zijn.
 
Zo, mijn Sprint loopt weer als een zonnetje. Eigenlijk was er niet zo heel veel aan de hand.
Achterstallig onderhoud!
Ik heb de motor precies 1 jaar geleden gekocht bij een Triumph dealer incl. onderhoudsbeurt.
Nou, veel meer dan olie en een oliefilter hebben ze toen niet gedaan hoor.
Ik denk dat de bougies en het luchtfilter nog de originele waren die Triumph er ooit in de fabriek in heeft gezet. Nog nooit zo'n smerig luchtfiltertje gezien!!

Gr. Rick, en vanmiddag ga ik een tank benzine opstoken!! :]
 
Laatst bewerkt:
Zo, mijn Sprint loopt weer als een zonnetje. Eigenlijk was er niet zo heel veel aan de hand.
Achterstallig onderhoud!
Ik heb de motor precies 1 jaar geleden gekocht bij een Triumph dealer incl. onderhoudsbeurt.
Nou, veel meer dan olie en een oliefilter hebben ze toen niet gedaan hoor.
Ik denk dat de bougies en het luchtfilter nog de originele waren die Triumph er ooit in de fabriek in heeft gezet. Nog nooit zo'n smerig luchtfiltertje gezien!!

Gr. Rick, en vanmiddag ga ik een tank benzine opstoken!! :]
Het luchtfilter is na 10.000km al behoorlijk ransig. Zie ook een een foto ergens in deze topic.
 
Als je koelvloeistof wilt bijvullen op een sprint 955i staat er dat je de kap aan de achterkant moet verwijderen. Is dat echt nodig? Er zit wel wat ruimte tussen het dopje en de kap.

Is het niet mogelijk om met een schroevendraaier het kapje er af te wippen en dan met een kleine trechter wat bij te vullen?

Kan het natuurlijk gewoon proberen, maar misschien heeft iemand hier al ervaring mee?!
 
Als je koelvloeistof wilt bijvullen op een sprint 955i staat er dat je de kap aan de achterkant moet verwijderen. Is dat echt nodig? Er zit wel wat ruimte tussen het dopje en de kap.

Is het niet mogelijk om met een schroevendraaier het kapje er af te wippen en dan met een kleine trechter wat bij te vullen?

Kan het natuurlijk gewoon proberen, maar misschien heeft iemand hier al ervaring mee?!

Misschien wel mogelijk maar waarom zou je dit willen? De kans op beschadigingen is groot en de kap eraf halen zijn slechts 6 bouten. De ruimte is ook niet heel erg groot om er fatsoenlijk een trechter tussen te zetten maar misschien is het met een stuk siliconenslang wel mogelijk
 
hoi allemaal,

ik ben sinds een paar jaar trotse eigenaar van een sprint st en was nu op zoek naar een andere uitlaat. nu heb ik iets gevonden wat mij wel mooi lijkt alleen was mijn vraag of iemand mij kan vertellen hoe het zit met de db's van deze uitlaat en heeft deze een e-keur.

1050 Triumph Sprint ST

alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan