Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Aah zo, verkoop je de RS weer om op je project bike te rijden of heb je wat anders op het oog?

Heb hem gekocht omdat het project nog niet klaar was. Voor het geld wat ik er voor heb betaald kon ik hem echt niet laten staan. Wil hem dit jaar weer verkopen en dan ga ik volgend jaar wel weer kijken naar iets anders. Verdien ik nog een beetje op de RS ook, en dan blijft motorrijden leuk.
 
Heb hem gekocht omdat het project nog niet klaar was. Voor het geld wat ik er voor heb betaald kon ik hem echt niet laten staan. Wil hem dit jaar weer verkopen en dan ga ik volgend jaar wel weer kijken naar iets anders. Verdien ik nog een beetje op de RS ook, en dan blijft motorrijden leuk.

Laat maar weten wanneer je hem van plan bent te verkopen, zoek wellicht nog een toer motor voor de vrouw ;)
 
Laat maar weten wanneer je hem van plan bent te verkopen, zoek wellicht nog een toer motor voor de vrouw ;)

Ik zal binnenkort nog wel even een foto plaatsen. Dat zou ik nog doen maar het blijft erbij. Zal om je denken als ik hem verkoop.
 
Ben benieuwd 😊

Heb vandaag, nadat ik de motor bij de dealer had opgehaald voor de klep controle, de eerder genoemde "fuel pressure regulator" mod uitgevoerd. Tank moest er toch af aangezien er een tie-wrap uitstak die ze hadden gebruikt om wat electra bij elkaar te binden. Kleine test gedaan en tot dusver geen gepruttel meer wanneer ik het gas dicht draai. Donderdag wordt het beter weer, dan maar eens echt een stukkie gaan rijden om goed te testen.
 
Laat maar weten wanneer je hem van plan bent te verkopen, zoek wellicht nog een toer motor voor de vrouw ;)

Het heeft even geduurd maar we hebben een foto van de Sprint RS. Een heerlijke fiets met fantastische sound. Helaas heeft mijn blokje van de projectfiets een probleem waardoor de motor eerder weg mag dan eigenlijk de bedoeling is.

Dus als je nog interesse hebt voor de vrouw hoor ik het wel.




full
 
Vandaag liet mijn Sprint ST1050 me in de steek..... :?
Ik stond nog in de garage toen ik de motor wilde starten. Druk op de startknop, startmotor draait rond maar gaat al snel een heel ander geluid maken.
De motor startte niet. Het blok draait wel rond maar erg langzaam.
Balend (en zwetend als een otter in mijn leren pak) heb ik eerst mijn pak maar uitgetrokken en verder gekeken. Het blok draait wel rond maar volgens mij te langzaam om aan te slaan.
Accu aan de lader gelegd, en nadat de Optimate een groen lampje gaf dat de accu in orde was, heb ik het nog eens geprobeerd. Nog steeds hetzelfde.

Het zou natuurlijk kunnen dat de accu gewoon heel weinig capaciteit meer heeft, zal ik morgen eens checken of de spanning instort als ik probeer te starten.
Maar het zou ook wel eens de startmotor kunnen zijn.
Heeft een van jullie ervaring of de startmotor van een Sprint ST dit kan veroorzaken?
Is het een meer voorkomende kwaal?

Alvast bedankt voor de reacties!
Gr. Rick

Nabrander van mijzelf: Het zou natuurlijk ook de startkoppeling kunnen zijn....
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk toch accu slecht. Starter koppeling is het niet want dan wordt de motor niet rond gedraaid, dan hoor je alleen de startmotor hoogtoerig rond draaien.
Zorg dat je accu polen mooi schoon zijn.
 
Startmotor staat niet bekend als storingsgevoelig. kan natuurlijk, maar is niet waarschijnlijk. De Sprint staat wel bekend voor het feit dat ie niet snel aanslaat, dus als je accu geen capaciteit meer heeft .................
 
Na wikken en wegen en op advies van mijn bandenboer die zelf ook met de motor rijdt, gisterenavond een setje Pirelli Angel GT's laten plaatsen. Eerste indruk: verdomme ,wat gaat die motor gemakkelijk op zijn oor, waren die Bridgestones dan zo slecht of zover op ? :+

Het verschil is gigantisch, dat wordt dus effe wennen

Update: Sprint + Angel GT = Toppie. :]

Geeft veel vertrouwen, zowel bij droog als bij nat wegdak :)
 
Hi Iedereen,

Helaas heb ik na een lichte crash afstand moeten doen van mijn Sprint 955i. Het is onwijs jammer maar repareren was niet echt meer een optie tov van de waarde.
Lexe je mag me dus uit de lijst weghalen :-(

groet
Stefan
 
Ik ben en nieuwe Sprint ST rijden en ik ga mezelf hier eerst eens even inlezen.
Dus, hallo allemaal.
Welkom!!


Hi Iedereen,

Helaas heb ik na een lichte crash afstand moeten doen van mijn Sprint 955i. Het is onwijs jammer maar repareren was niet echt meer een optie tov van de waarde.
Lexe je mag me dus uit de lijst weghalen :-(

groet
Stefan
Jammer....
 
Hi Iedereen,

Helaas heb ik na een lichte crash afstand moeten doen van mijn Sprint 955i. Het is onwijs jammer maar repareren was niet echt meer een optie tov van de waarde.
Lexe je mag me dus uit de lijst weghalen :-(

groet
Stefan


Oh jee, zelf niets aan overgehouden? Al een andere brommer op het oog?

Sterkte in ieder geval!
 
Hi Iedereen,

Helaas heb ik na een lichte crash afstand moeten doen van mijn Sprint 955i. Het is onwijs jammer maar repareren was niet echt meer een optie tov van de waarde.
Lexe je mag me dus uit de lijst weghalen :-(

groet
Stefan
weghalen doe ik niet. Wel naam doorhalen.
wel jammer dat je de motor hebt afgeschreven.
 
Ik ben en nieuwe Sprint ST rijden en ik ga mezelf hier eerst eens even inlezen.
Dus, hallo allemaal.
Ik heb iets meer info van jouw sprint nodig om je goed in het overzicht te vermelden. (En nee, ik wil niet jouw PIN code weten)

heb alvast toegevoegd aan de lijst Dit zijn de M-F leden met een Sprint ST of GT
 
Laatst bewerkt:
Hi Iedereen,

Ik heb aan de crash niet veel overgehouden. Alleen last van mijn heb ( een paar weken) maar dat is nu over. Ik ging onderuit toen er ca 1,5-2 meter voor me neus achter een bestelbusje een meisje overstak. Ik kon alleen nog maar voluit remmen en daardoor blokeerde het voorwiel en ging ik onderuit. De hele linker zijkant ligt aan diggelen mede oo de voorkuip, spiegels, bok stepjes etc etc.
Schade was ca 3000 euro en de dagwaarde 2300. motor total loss en omdat het een voetganger is van onder de 14 jaar keert haar verzekering maar 50% uit ( is maximaal :( ) .
Heb nog gekeken naar een andere sprint maar ik kon er geen vinden met een koffer of koffersetje ;(.

Heb sinds vrijdag een BMW K1200RS op de kop getikt. het betreft hier een oud politie motor met ABS, en electrisch verstelbare voorruit. Het rijden is wel heel anders dan met een sprint maar het went wel.

Voor de liefhebber heb ik nog wel een kofferset ( zonder de aanpassing aan de motor) in het Zwart. Ze zien er prima uit en ik heb alle sleutels en nog een stukje van de zijkant voor aan de motor. Verder heb ik ook nog een standard ruitje liggen. Als er geinteresseerden zijn hoor ik het wel.

Groet
Stefan
 
[b
Schade was ca 3000 euro en de dagwaarde 2300. motor total loss en omdat het een voetganger is van onder de 14 jaar keert haar verzekering maar 50% uit ( is maximaal :( ) .

Wat voor een ongelooflijk k*tregel is dat nu weer in Nederland. Dus als ik het goed begrijp zal de verzekering, wanneer de DADER onder de 14 jaar, is maar 50% betalen??

Ik ben twee weken geleden naar een reünie geweest van ouwe studiemaatjes van mij in Dordrecht, en geloof me, elke keer na zo'n bijeenkomst ben ik weer helemaal happy dat ik de Nederlandse regelnichterij en bedisselzucht al lang geleden verwisseld heb voor het lossere Vlaanderen. En mijn studiemaatjes benijden me meer en meer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan