stefan1990
MF veteraan
- 17 mrt 2012
- 25.421
- 9.767
Maar als je haar verliest is het oorlog.Rijden met je vriendin haar vriendin.. dat zou die van mij nooit toelaten.
Hypertraxxx life on air.
Heeft ze vast vaker gedaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar als je haar verliest is het oorlog.Rijden met je vriendin haar vriendin.. dat zou die van mij nooit toelaten.
Hypertraxxx life on air.
2e paasdag: een uitgelezen moment om in je koekblik op de provinciale weg naar eieren te gaan zoeken.
Zonder duidelijke aanleiding en te waarschuwen vol op de rem zonder rekening te houden met achterop komend verkeer. Kon er gelukkig om heen maar de eerste zat er mooi achterop en die hield toch echt voldoende afstand.
Waarom hoef je geen richting aan te geven naar links op een rotonde? Woensdag nog theorie examen gedaan en dan wordt wel degelijk gezegd dat je je richtingaanwijzer naar links aan moet zetten voordat je de rotonde op gaat om hem driekwart te nemen. Ik dacht dat de theorie geleerd werd aan de hand van de officiële regels.
Bij stoplicht even vragen wat ze aan het doen was.... Ze had foto gemaakt tijdens rijden en op Instagram gezet en ze had al 12 likes.... .
Bizarre ervaring xD
Mij is dit ook zo aangeleerd zowel met de auto als met motor. Een rotonde moet benaderd worden alsof het een kruispunt is. Waarbij je dus richting naar links aangeeft wanneer je linksaf wil slaan. Op deze manier is het voor iedereen het duidelijkst wat je van plan bent.
(bij rondje rijden om zo te keren wordt geen richting gegeven tot je de rotonde verlaat)
CBR leert dat inderdaad en dat moet je snel afleren. In veel landen is het zelfs verboden om richting aan te geven bij het naderen van de rotonde.
Slaat ook nergens op, want jekuntmag moeilijk een andere kant op.
Ter vermijding van misverstand: Ik neem aan dat bedoeld is dat het 'niet aangeven van richting' nogal eens voorkomt. Dit laatste slaat dus niet op de mogelijkheid een prent te krijgenEen rotonde is eigenlijk ook gewoon een ronde kruising.
En bij 360 graden (rondje draaien) mag je ook richting naar links aangeven, totdat je de rotonde verlaat en dan richting naar rechts aangeeft.
Het CBR toetst of het op juiste wijze, door een rijschool aangeleerde kennis en vaardigheden, toegepast wordt in het verkeer.
Rijscholen leren ook aan om bij het naderen van een rotonde, richtig naar links en rechts, aan te geven.
Het is inderdaad van de gekke, dat in sommige landen, richting aangeven verboden is, het kan maar duidelijk genoeg zijn welke richting je op gaat.
In Nederland zal er nooit iemand een prent gekregen hebben voor het (misleidend) richting aangeven, daar waar het eigenlijk niet nodig was, in NL is het ook niet verboden.
Wel kan je hier een prent krijgen voor het juist 'niet aangeven van richting', wat nogal eens voorkomt.
Beetje om zich heen te kijken, was mooi weer. 70km/uur en geen reden om oplettend te zijn. Geen zijwegen of iers dergelijks dus hij verwachtte niets en dan is het schrikken als 80 jarige, als plots je voorganger het ho-ijzer intrapt.Als die voldoende afstand hield en er toch achter op reed... wat was die dan aan het doen, krant lezen, haren föhnen, whatsappen ?
Het 'niet aangeven van richting' komt nogal eens voor, en de mogelijkheid bestaat om voor deze 'overtreding' een prent te krijgen.Ter vermijding van misverstand: Ik neem aan dat bedoeld is dat het 'niet aangeven van richting' nogal eens voorkomt. Dit laatste slaat dus niet op de mogelijkheid een prent te krijgen
CBR leert dat inderdaad en dat moet je snel afleren. In veel landen is het zelfs verboden om richting aan te geven bij het naderen van de rotonde.
Slaat ook nergens op, want jekuntmag moeilijk een andere kant op.
Omdat een motor gemakkelijk van de trambaan tussen de auto's terug in kan voegen.
Omdat een motor gemakkelijk voor de voorste auto bij het volgende stoplicht (van Baerlestraat > Overtoom) kan gaan staan.
Omdat een motor sneller, kleiner, wendbaarder is?
Mvgr... een motorrijder die bovenstaande allemaal doet en sneller door Amsterdam-Centrum heen komt dan een auto
Hmm sinds wanneer is dat heb mijn theorie in 2011 gedaan en toen werd er geen woord over gesproken.Mij is dit ook zo aangeleerd zowel met de auto als met motor. Een rotonde moet benaderd worden alsof het een kruispunt is. Waarbij je dus richting naar links aangeeft wanneer je linksaf wil slaan. Op deze manier is het voor iedereen het duidelijkst wat je van plan bent.
(bij rondje rijden om zo te keren wordt geen richting gegeven tot je de rotonde verlaat)
Mij is dit ook zo aangeleerd zowel met de auto als met motor. Een rotonde moet benaderd worden alsof het een kruispunt is. Waarbij je dus richting naar links aangeeft wanneer je linksaf wil slaan. Op deze manier is het voor iedereen het duidelijkst wat je van plan bent.
(bij rondje rijden om zo te keren wordt geen richting gegeven tot je de rotonde verlaat)
Laat me raden, de meeste die links rijden, zijn de duurdere snelle leasebakkenAllemaal snelwegen, vijf rijstroken naast elkaar, drie heel volle, en twee geheel lege. Maar waarom, waarom toch, zijn die twee lege de rechter stroken?
Verder, op een weg met twee rijstroken, ik vind het prima als je je aan de max snelheid houdt, maar waarom moet dat per se links?
Vandaag op de dienstfiets (ja die hebben we, echt zo'n trap ding)
Rijdt op een T splitsing af, komt een blikker van rechts, steekt heel scherp door de binnenbocht, moet remmen en uitwijken met de fiets om de auto te missen.
Hij stopt en wenkt, keer ff om en rijdt naar hem toe.
Raampje naar beneden en direct 'tissur?? 't issur?? (met zo'n typisch oost mediteriaan accent) Heb hem gezegd op voorhand al klaar met hem te zijn, als hij zo reageert.
Ben omgekeerd en door gefietst. (geloof dat ik blij moet zijn dat er een bus (ja zo'n groot stadsbus geval) achter hem stond, kon hij niet keren en achter me aan, wat een exemplaar
Slaat wel ergens op. Het is heel fijn als mensen gewoon netjes aangeven dat ze driekwart (of meer) rond gaan.
Laat me raden, de meeste die links rijden, zijn de duurdere snelle leasebakken
Laat die lekker links blijven rijden, dan hebben de rechts rijders daar minder last van...toch
Geleerd wordt om bij het naderen richting aan te geven. Op de rotonde moet de richtingaanwijzer uit (dus niet aan laten staan naar links) en bij het verlaten weer aan. De enige die er iets aan heeft dat jij richting naar links aangeeft is het verkeer achter je en die kunnen er gevoeglijk vanuit gaan dat je echt rechtsaf de rotonde op rijdt. Zodra je er op bent moet de richtingaanwijzer weer uit. De toegevoegde waarde van richting naar links is dus helemaal 0.
Op de rotonde de richtingaanwijzer niet uitzetten is helemaal vreemd, want het overige verkeer weet niet waar je vandaan komt. "Bij twijfel of vermoeden van misverstand is richting naar links aangeven in Nederland wel toegestaan." Volgens de anwb. In Duitsland is het sowieso verboden.
Daarbij geldt dat richting aangeven op de motor, voor de rotonde, misleidend is omdat veel blikkers die knipperende oranje lamp aanzien voor "richting naar rechts" en ze er dus vanuit gaan dat je de rotonde direct gaat verlaten.
De enige die er iets aan heeft dat jij richting naar links aangeeft is het verkeer achter je en die kunnen er gevoeglijk vanuit gaan dat je echt rechtsaf de rotonde op rijdt.
De toegevoegde waarde van richting naar links is dus helemaal 0.
Op de rotonde de richtingaanwijzer niet uitzetten is helemaal vreemd, want het overige verkeer weet niet waar je vandaan komt. "