Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Tegen de tank aan is fout, mij is geleerd dat er en vuist tussen je zak en de tank moet kunnen, en dan een bil naast je zadel (of iets meer of iets minder)

Dat is dus fout zo deed ik het ook altijd ;)

Heb je een hele grote zak :+ dan schuif je naar voren toe tijdens stevig aanremmen.Je armen houden je dan tegen die komen gespannen te staan.Motor wordt onstabiel plus kan dan ook moeilijker insturen en je bovenlijf zit dan ook niet gedraaid in de richting van de bocht.

Bekijk maar eens op youptupe films van Troy Corser .Dan kom je tot een geheel ander inzicht is inmiddels ook mijn ervaring op het circuit.


 
Laatst bewerkt:
Dat is dus fout zo deed ik het ook altijd ;)

Heb je een hele grote zak :+ dan schuif je naar voren toe tijdens stevig aanremmen.Je armen houden je dan tegen die komen gespannen te staan.Motor wordt onstabiel plus kan dan ook moeilijker insturen en je bovenlijf zit dan ook niet gedraaid in de richting van de bocht.

Bekijk maar eens op youptupe films van Troy Corser .Dan kom je tot een geheel ander inzicht is inmiddels ook mijn ervaring op het circuit.


ach.. blijkbaar gaat het op veel manieren dat motorrijden :+

voor mij is het: iets naar achteren zitten, kont opzij, tank inklemmen, aanremmen, dan is het alleen nog maar inleunen met het lichaam en knie 'losmaken' van de tank
 
Allemaal knie aan de grond en de motor recht op🤔

Volgens mij is dat de hele gedachten achter het rijden met een kneedown... De motor blijft rechterop zodat je meer kracht kwijtkunt op het achterwiel ;)
Tis geen wedstrijd wie het platste durft... Dat mag jij lekker doen dan zien we graag de foto's van hoe dat afgelopen is ;)
 
Volgens mij is dat de hele gedachten achter het rijden met een kneedown... De motor blijft rechterop zodat je meer kracht kwijtkunt op het achterwiel ;)
Tis geen wedstrijd wie het platste durft... Dat mag jij lekker doen dan zien we graag de foto's van hoe dat afgelopen is ;)

My thoughts exactly....en ook meer marge om schuivers van achterwiel op te vangen, omdat je hierdoor net niet op de "rand" van je band zit...
 
My thoughts exactly....en ook meer marge om schuivers van achterwiel op te vangen, omdat je hierdoor net niet op de "rand" van je band zit...

Neje! MM93 doet dat.. de knie aan de grond is vanuit de racerij bedoelt als meetpunt en om te voelen(!) wat de motor doet. Zodra je gewicht op je knie gaat lekker tijdens een kneedown gaat het juist fout omdat je dan druk van de wielen haalt
 
Neje! MM93 doet dat.. de knie aan de grond is vanuit de racerij bedoelt als meetpunt en om te voelen(!) wat de motor doet. Zodra je gewicht op je knie gaat lekker tijdens een kneedown gaat het juist fout omdat je dan druk van de wielen haalt

En waar zeg ik precies dat je al je gewicht op je knie moet hebben tijdens een KD? :)
 
Dat is dus fout zo deed ik het ook altijd ;)

Heb je een hele grote zak :+ dan schuif je naar voren toe tijdens stevig aanremmen.Je armen houden je dan tegen die komen gespannen te staan.Motor wordt onstabiel plus kan dan ook moeilijker insturen en je bovenlijf zit dan ook niet gedraaid in de richting van de bocht.

Bekijk maar eens op youptupe films van Troy Corser .Dan kom je tot een geheel ander inzicht is inmiddels ook mijn ervaring op het circuit.


Ok ok, zal het vanavond eens bekijken (en proberen haha) wist ik niet :Y
 
Laatst bewerkt:
En waar zeg ik precies dat je al je gewicht op je knie moet hebben tijdens een KD? :)

Ik zeg t idd verkeerd. Maar dat je met een kneedown een evt schuivertje kan corrigeren klopt wel maar is niet de reden waarom het gedaan wordt. Voornamelijk om de reden dat als je wegglijd en dan net je knie opvangt er helemaal geen grip meer is en je nog harder ketst
 
Ok ok, zal het vanavond eens bekijken (en proberen haha) wist ik niet :Y


Het is erg wennen ben er 3 dagen mee beziggeweest t'leek net alsof net weer begon met bochten rijden. _O-

Om druk te blijven houden op je achterwiel,je schuift naar voren ( :+ zak tegen de ) tank eigenlijk is het je bovenbeen die je tegen de tank zet.Die houd je dan namelijk tegen zodat je niet naar voren verschuift. Dan begin je te remmen en tijdens het remmen schakel je terug net zo vaak als de bocht dit nodig heeft.

Troy Corser zet ook niet zijn tenen op de steps maar midden laars.Zo kan je gemakkelijk via hulp van je benen verzitten.

Je voet hou je recht en je duwt deze schuin tegen de schetsplaat aan.

Andere techniek wellicht maar wel een goede. :t
 
Laatst bewerkt:
Zou gráág willen, bedoeling is dit jaar circuitrijden weer op te pakken, maar voornamelijk vóór eind Juli ivm geboorte van de 2e en een verbouwing van het huis.
Maar ik zal het onthouden :+
 
Zou gráág willen, bedoeling is dit jaar circuitrijden weer op te pakken, maar voornamelijk vóór eind Juli ivm geboorte van de 2e en een verbouwing van het huis.
Maar ik zal het onthouden :+


Er zijn natuurlijk belangrijkere dingen in het leven Dennis ;) Besef dan ook wel dat er nadelen kleven aan seks en huizen :+
 
Laatst bewerkt:
Nu twijfel ik niet aan de rijkwaliteit van meneer Corser, maar waarom leer ik tijdens circuitdagen andere dingen dan wat Troy verteld?

Zou het kunnen dat er niet 1 perfecte manier van bochten nemen is, maar dat er verschillende manieren zijn om een bocht zo snel mogelijk te nemen?
 
Nu twijfel ik niet aan de rijkwaliteit van meneer Corser, maar waarom leer ik tijdens circuitdagen andere dingen dan wat Troy verteld?

Zou het kunnen dat er niet 1 perfecte manier van bochten nemen is, maar dat er verschillende manieren zijn om een bocht zo snel mogelijk te nemen?
dit!!

het is altijd zoeken naar wat je fijn vind!
sommige dingen zijn feiten:
- trail braking / remmend de bocht in
- countersteering
- Apex ( meestal )
- etc.

maar heb je het over:
- lijnen rijden
- voetplaatsing
- uberhaupt lichaamshouding
- etc.

dan zijn het geen feiten meer maar richtlijnen..
daarom word er tijdens circuitdagen altijd een bepaalde richtlijn gegeven op lichaamshouding en gaat de instructeur dit finetunen om uiteindelijk uit te komen bij een manier die voor jou werkt!

:]
 
dit!!

het is altijd zoeken naar wat je fijn vind!
sommige dingen zijn feiten:
- trail braking / remmend de bocht in
- countersteering
- Apex ( meestal )
- etc.

maar heb je het over:
- lijnen rijden
- voetplaatsing
- uberhaupt lichaamshouding
- etc.

dan zijn het geen feiten meer maar richtlijnen..
daarom word er tijdens circuitdagen altijd een bepaalde richtlijn gegeven op lichaamshouding en gaat de instructeur dit finetunen om uiteindelijk uit te komen bij een manier die voor jou werkt!

:]

Amen!!!

Als je kijkt naar het WSBK of de MotoGP zie je ook duidelijk dat iedere coureur een eigen stijl heeft. Globaal hetzelfde maar als je op details gaat letten qua zithouding en dergelijken zie je toch veel verschillen. Je moet zitten zoals het voor jou goed en vertrouwd voelt.
 
Nu twijfel ik niet aan de rijkwaliteit van meneer Corser, maar waarom leer ik tijdens circuitdagen andere dingen dan wat Troy verteld?

Zou het kunnen dat er niet 1 perfecte manier van bochten nemen is, dat er verschillende manieren zijn om een bocht zo snel mogelijk te nemen?


Ik denk in basis dat het belangrijk is wat de lengte van de rijder is? En dat je moet kijken dat je armen niet gestrekt staan zoals de mijne (vaak/soms) wel stonden voor het aanremmen en de bochten.

Wat ik doe is bekijken wat mijn beste positie op de motor is.Hier een film met ongeveer dezelfde uitleg als Troy.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan