het renigen van je carb

sagvagebiker

MF'er
15 jan 2008
108
0
dronten
hoe maken jullie je carbarateur schoon, door gewoon het heele zwikie uitelkaar te trekken, of met een van al die soorten flesjes met reinigings zooi er in wat je bij de benzine in gooit, of hebben jullie nog een betere oplossen??
 
me savage houd afentoe in, en mist wat slagen, dus dacht nieuwe boogie er in, carb ff reinigen en moet wel weer verholpen zijn..., je rijd bijv, 80 en zonder wat te doen gaat ie in een keer een stuk harder, en andersom soms valt ie gewoon terug, dus denk dat daar het probleem zit
 
kan benzine tekort zijn
maar kijk ook naar je ontsteking dat daar niet ergens iets los zit
of half defect

@willem zou waarschijnlijk over een bougiedop beginnen
wat het probleem ook kan zijn :Y
zou ook je bobine kunnen zijn of bougie kabel

dat is allemaal te testen
 
jha klopt, en ook het meenste relatiev goedkoop te vervangen, kan nooit kwaat... we'll see. maar dan laat ik lekker die flesjes zooi staan:) en mischien even langs de mitshibitsi dealer, is ook wel een handige tip:)
 
een tip, laat hem geen nacht in de schoonmaakazijn liggen.
het aluminium begon allemaal af te geven op mijn handen en nu ziet het eruit alsof de carbs 3 jaar buiten hebben gelegen (bloemkool)
 
me savage houd afentoe in, en mist wat slagen, dus dacht nieuwe boogie er in, carb ff reinigen en moet wel weer verholpen zijn..., je rijd bijv, 80 en zonder wat te doen gaat ie in een keer een stuk harder, en andersom soms valt ie gewoon terug, dus denk dat daar het probleem zit

Kan ook een versleten gasbuis/gasnaald zijn, kijk daar ook eens naar.

verder gebruik ik mijn "eigen" product. Zeker als je nagaat dat een van de grootste motorrevisie bedrijven dit ook gebruikt voor motoren met brandstofproblemen..... zal dan wel goed werken....
 
Laatst bewerkt:
1 uur in de ultrasoon bad leggen wel geheel uitelkaar daarna met warmwater afspoelen, alle smeerbare delen inspuiten met ( nee geen wd40 dat is bagger!!) motorex joker 440 droogblazen ( nee ook niet schoonspuiten met de compressor!!) inelkaar zetten monteren en schoon zijn ze.
 
ff een trap omhoog.

ik had een stotter bij mijn cbr600 f3 in de eerste versnelling bij 6000 toeren.
alsof de benzinetoevoer ff stagneerd en daarna gaat hij wel in een ruk keihard door.

ik heb een nieuw sportfilter, nieuwe bougies en castrol olie erop geflikkerd.

zo nu en dan is die stotter er nog, ik denk dat het heeft te maken met de carbs.
de motor heb ik destijds van iemand gekocht die er nauwelijks op reed, hij kan dus zo bijna een jaar stil hebben gestaan.

ik lees dus dat veel mensen het hele zwikkie uit elkaar halen maar dat vind ik er nogal ingewikkeld uitzien.

ik zoek dus een oplossing in de vorm van een reinigingsmiddel die je in je brandstoftank gooit of iets anders dat je ff snel erin spuit.

edit: heb dit gevonden van pro cycle:

http://motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=10004878&SID=1942986&SToken=C21543E68D550046
is dat wat?

het kan ook zijn dat die stotter normaal is bij een cbr 600 f3 maar ik weet het niet zeker.

ik heb op louis.de en google al gezocht maar kan zo geen kant en klare vloeistof vinden (als dat uberhaupt al goed werkt?)
 
Laatst bewerkt:
ik schroef bij de mijne de vlotterbak er af, draai de sproeiers er uit en leg ze een nacht in een bak cola. de volgende dag afdrogen en doorspuiten met de compressor

cola kan naderhand wel bij chemisch afval, zit een dikke laag drab onderin
 
ff een trap omhoog.

ik had een stotter bij mijn cbr600 f3 in de eerste versnelling bij 6000 toeren.
alsof de benzinetoevoer ff stagneerd en daarna gaat hij wel in een ruk keihard door.

ik heb een nieuw sportfilter, nieuwe bougies en castrol olie erop geflikkerd.

zo nu en dan is die stotter er nog, ik denk dat het heeft te maken met de carbs.
de motor heb ik destijds van iemand gekocht die er nauwelijks op reed, hij kan dus zo bijna een jaar stil hebben gestaan.

ik lees dus dat veel mensen het hele zwikkie uit elkaar halen maar dat vind ik er nogal ingewikkeld uitzien.

ik zoek dus een oplossing in de vorm van een reinigingsmiddel die je in je brandstoftank gooit of iets anders dat je ff snel erin spuit.

edit: heb dit gevonden van pro cycle:

http://motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=10004878&SID=1942986&SToken=C21543E68D550046
is dat wat?

het kan ook zijn dat die stotter normaal is bij een cbr 600 f3 maar ik weet het niet zeker.

ik heb op louis.de en google al gezocht maar kan zo geen kant en klare vloeistof vinden (als dat uberhaupt al goed werkt?)

Weet je wat jij zou moeten doen?

Forté Motopower erdoor. Te verkrijgen bij Motoport.
 
Ik heb zelf een ultrasoon. Even uit elkaar trekken, met een flesje tankreiniger en wasbenzine in de ultrasoon, laten drogen (bij de vlotternaald zit een kwetsbaar rubbertje, niet met perslucht doorblazen) en weer in elkaar zetten. Een nachtje laten weken in wasbenzine en de delen die daar tegen kunnen doorblazen met perslucht of een fietspomp kan ook.

Let er wel op dat bij een Savage op den duur de vlotterafstelling iets verloopt. In het wphb staat hoe je dit moet afstellen.

(En haal dat witte ringetje uit de gasschuif (zoek op white spacer))
 
Terug
Bovenaan Onderaan