Het RS250 & RGV 250 topic: Tijd voor slicks... deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwarte expansies zijn idd minder mooi ja. had hiervoor jolly motos en die waren blank maar das veel werk om zo te houden. ze worden toch donkerder, of ze gaan roesten

De arrows kocht ik zo in het zwart gespoten, ben ca 10 minuten bezig geweest met blank maken, stom werk! Schoot niets op en dit loopt ook goed. :+
Vind t wel prima.

Tyga`s zijn RVS en blijven mooi blank, lijkt wel super!!! en kost geen tijd!! *D
 
Hoi ik zit met een probleem met de rgv 250 de motor heeft net een revisie gehad aan 16000km.
Nu had ik voordien ook wel eens het probleem dat ie soms op 1cilinder liep maar even goed gas geven en dat was opgelost. Nu is hij dus in rodage dus even goed gassen zit er niet in. Ik leg even in het kort uit de moto loopt als je hem start op 1 cilinder de andere cilinder vonkt soms wel mee want als ik de bougie kop er volledig aftrek loopt ie een stuk slechter. Dus bij het rijden vanaf een 2500 a3000 toeren loopt ie normaal hoewel normaal zou ik het niet noemen maar je voelt duidelijk dat ie mee loopt en hoort het ook. Dus dacht ik meteen een bougie dus even de ene in de andere cilinder gestoken zonder resultaat. Dan maar meteen 2 nieuwe bougiekappen en nieuwe bougies hij loopt beter maar nog altijd niet goed. Ok dan maar even de carbu controlleren ik dacht de cilinder loopt niet stationair dus de stationaire sproeier zit dicht, helaas de carbu is brandschoon en de sproeiers zijn er uit geweest om te checken. Volgende idee de membramen zijn versleten en blijven open staan waardoor hij gewoon teveel benzine krijgt en daardoor niet loopt stationair maar die zijn ook nog goed sluiten mooi af dus das ook het probleem niet. Nu denk ik aan een bobijn die zijn beste tijd gehad heeft maar hoe controleer je die? zijn er mensen die het probleem herkennen of nog ideen hebben?
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Bobines kan je vrij makkelijk omwisselen. Gaat het probleem mee dan weet je genoeg natuurlijk.

Ik had een beetje hetzelfde verhaal als jou. Bij mij was een sensor bij het vliegwiel defect. Ook deze kan je vrij makkelijk bij de connector oversteken om te kijken of het probleem verhuist van de 1 naar de andere cilinder.

Wat ook kan is dat de bobine niet goed massa maakt. Ook dat heb ik eens gehad. Toen was er 1 bout losgetrilt. Aandraaien en klaar :)
 
Hoi ik was eigenlijk net op het zelfde idee gekomen om de bobines te verwisselen maar het blijft het zelfde. Dus gaan we nu even naar de sensor op het vliegwiel kijken misschien is dat wel het probleem. De bouten van de bobine zaten vast en moest zelfs nog redelijk draaien om ze los te krijgen daar kan het probleem niet zitten. Ik ga morgen verder kijken wat het kan zijn hopelijk is dat de oplossing.
bedankt voor je antwoord
 
Bobines kan je vrij makkelijk omwisselen. Gaat het probleem mee dan weet je genoeg natuurlijk.

Ik had een beetje hetzelfde verhaal als jou. Bij mij was een sensor bij het vliegwiel defect. Ook deze kan je vrij makkelijk bij de connector oversteken om te kijken of het probleem verhuist van de 1 naar de andere cilinder.

Wat ook kan is dat de bobine niet goed massa maakt. Ook dat heb ik eens gehad. Toen was er 1 bout losgetrilt. Aandraaien en klaar :)
Wilde het net zeggen, klinkt als een sensor/opnemer probleempje! Succes!! ;)
 
Net gedaan met meten en deze waarden zijn goed verdorie dacht dat het dat ging zijn.
Ik ga de kant van de ontsteking nu eens los maken en de pickup sensors allebei eens reinigen ik hoop dat het iets zal uitmaken maar vrees er wel een beetje voor.
Nog iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
 
Ja aan die had ik ook al gedacht en die zijn schoon ze zijn er volledig uit geweest dus das ok.
Ik zoek vandaag verder ik las ook iets over het niet syncroon staan van de carbu's maar volgens mij gaat die vlieger niet op aangezien de bougie van de cilinder die niet goed loopt nat staat.
Ik denk echt wel dat het iets met de ontsteking te maken heeft maar wat is me echt een raadsel.
Het systeem ken ik in theorie wel de spoelen laden de bobijntjes op en wanneer de pickup sensor het punt passeert laat hij alle stroom los richting de bougie. De bobijnen zijn reeds gedraaid geweest zonder resultaat zou het kunnen dat de spoelen mijn bobijn van de bovenste cilinder niet genoeg laad en daardoor een veel te zwakke vonk geven? Is het zo dat de ene spoelen de ene bobijn gaat laden en andere spoelen je andere bobijn of heb ik het hier compleet verkeerd? Kun je in feite de sterkte van de vonk meten of niet en wat heb je er voor nodig. Ik weet nog dat wij toen ik nog in een garage werkte een apparaat hadden die je tussen je bougie en de bougie kop kon steken en zo de punten verder uit elkaar kon draaien om te zien hoe sterk de vonk was maar of dat nu echt zo'n geweldige tool was??
 
Net de pickup sensors eens schoon gemaakt daar zat er toch een beetje een groeneaanslag op die heb ik er netjes af gekuisd. Dan gemonteerd en terug stationair laten en nu doet ie het terug! ik zal nog niet te luid roepen maar ik moest al meteen mijn stationair toerental naar beneden draaien want hij liep plots boven de 2000rpm. Nu netjes terug op 1200 gezet en hij doet het terug goed ik ga er morgen als het weer het toelaat eens een ritje mee maken ik zal dan meteen ook weten of het probleem is opgelost.
 
Controleer de stekkers naar de CDI op corrosie en of ze nog wel goed klemmen/contact maken. Ze hebben mij ook lang voor de gek gehouden.

Stekkers zitten btw achter de accu.
 
Controleer de stekkers naar de CDI op corrosie en of ze nog wel goed klemmen/contact maken. Ze hebben mij ook lang voor de gek gehouden.

Stekkers zitten btw achter de accu.

De rgv loopt terug goed probleem opgelost dus ofwel was de aanslag op de pickup de oorzaak wat ik betwijfel. Ik denk eerder dat er idd een slecht contact moet zijn geweest tussen de stekkers en door ze los te maken en in te spuiten ze terug goed zijn.
Alvast bedankt voor de antwoorden
 
De rgv loopt terug goed probleem opgelost dus ofwel was de aanslag op de pickup de oorzaak wat ik betwijfel. Ik denk eerder dat er idd een slecht contact moet zijn geweest tussen de stekkers en door ze los te maken en in te spuiten ze terug goed zijn.
Alvast bedankt voor de antwoorden
8-)
 
Het gaat jou makkelijk, ik heb m nu bijna 5 keer in brandgestoken voor ik t gevonden heb!!

Als er iets irritant is, is het wel een electrische storing!!

(is veel erger dan een zeurende vrouw!!!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan